Hoe begin ik ?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hoe begin ik ?
Ik zou graag een eigen stijl maken, ik ben redelijk goed met photoshop en ik kan een heel klein beetje php en een beetje meer html. Maar hoe begin ik nu aan een eigen stijl ?
Ik kan zo direct niet een artikel vinden waarin het allemaal word uitgelegd.
Maar om het in grote lijnen uit te leggen hoe je een eigen stijl maakt.
Eigen stijl - soort 1 :
In je admin paneel kun je bij stijlenbeheer, de stijl subSilver helemaal van kleur veranderen.
Daarnaast kun je in overall_header.tpl een beetje met de bovenkant van het forum gaan "stoeien"
Een logo veranderen is vrij simpel, je maakt een nieuwe, noemt die logo_phpBB.gif en upload die over de huidige.
Eigen stijl - soort 2 :
Als je een geheel eigen stijl wilt, met een nieuwe stijl naam dan download je een nieuwe subSilver, en gaat alle bestanden af die daarin zitten.
Overal waar verwezen word naar subSilver verander je subSilver in de naam die je zelf wilt
Ook de bestanden die subSilver heten verander je naar je eigen stijl naam. Zo wordt subSilver.cfg bijv. eigenstijl.cfg
Als je overal alle subSilver verwijzingen hebt veranderd in de naam van je eigen stijl open je overall_header.tpl en verwijder je alles vanaf tot en met
Dan verander je deze lijn :
in dit :
Dit laat je toe om kleuren te veranderen in eigenstijl.css
Vervolgens ga je in de eigenstijl.css de kleuren naar jouw wens veranderen.
Daarnaast kun je in overall_header.tpl, overall_footer.tpl en index_body.tpl het uiterlijk van je forum veranderen.
Indien je nog vragen hebt stel ze gerust
want ik zal vast wel iets vergeten te typen zijn denk ik 
Maar om het in grote lijnen uit te leggen hoe je een eigen stijl maakt.
Eigen stijl - soort 1 :
In je admin paneel kun je bij stijlenbeheer, de stijl subSilver helemaal van kleur veranderen.
Daarnaast kun je in overall_header.tpl een beetje met de bovenkant van het forum gaan "stoeien"
Een logo veranderen is vrij simpel, je maakt een nieuwe, noemt die logo_phpBB.gif en upload die over de huidige.
Eigen stijl - soort 2 :
Als je een geheel eigen stijl wilt, met een nieuwe stijl naam dan download je een nieuwe subSilver, en gaat alle bestanden af die daarin zitten.
Overal waar verwezen word naar subSilver verander je subSilver in de naam die je zelf wilt
Ook de bestanden die subSilver heten verander je naar je eigen stijl naam. Zo wordt subSilver.cfg bijv. eigenstijl.cfg
Als je overal alle subSilver verwijzingen hebt veranderd in de naam van je eigen stijl open je overall_header.tpl en verwijder je alles vanaf
Code: Selecteer alles
<style type="text/css">
</style>
<!-- link rel="stylesheet" href="templates/eigenstijl/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css" -->
<link rel="stylesheet" href="templates/eigenstijl/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css" />
Vervolgens ga je in de eigenstijl.css de kleuren naar jouw wens veranderen.
Daarnaast kun je in overall_header.tpl, overall_footer.tpl en index_body.tpl het uiterlijk van je forum veranderen.
Indien je nog vragen hebt stel ze gerust