Bellewaerdefun stijl; wat vinden jullie ervan?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Bellewaerdeboy
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:15
Locatie: Beselare, België

Bellewaerdefun stijl; wat vinden jullie ervan?

Bericht door Bellewaerdeboy » 23 nov 2006, 17:36

Ik had vroeger al een dergelijke stijl ontwikkeld, maar deze is teniet gegaan door een server crash. Om het over de huidige stijl te hebben: Bellewaerde Park is een Belgisch attractiepark die zijn deuren ook enkele dagen opendoet in de winter. Ikzelf ben een grote Bellewaerde Park fan, vandaar dat ik ook een fansite gemaakt heb met forum. Door de winteropening die binnenkort voor de deur staat, heb ik mijn forum speciaal aangepast in winterstijl. De header moet binnekort nog wat veranderen, zo moet er bijvoorbeeld meer sneeuw en kerstlichtjes bijkomen (leek mij belachelijk om dit al te doen midden november). Nu, genoeg intro, het forum:

http://samclauw.1host4you.be/bellewaerd ... /index.php

Tips zijn zeker welkom (qua lay-out en qua MOD's). Het forum beschikt zelf al over een twintigtal MOD's die alles wat aantrekkelijker en gebruiksvriendelijker maken. Nog een kleine opmerking: het forum is ongeveer in dezelfde kleurentabel gemaakt zoals de website (hier klikken voor de site). Alvast bedankt voor de moeite die jullie doen om mijn forum te bekijken en/of te bekritiseren :wink:

N.B.: Ik heb ook nog een drietal vraagjes in verband met de stijl...

1) Bovenaan en onderaan het forum zie je een zwarte rand die de header en de footer van het browservenster scheidt. Mijn vraag is nu: hoe krijg ik die rand weg? Ik dacht eerst dat het door een cellspacing/cellpadding kwam, maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Ik weet dat het in de overall_header te doen is, maar ik weet dat probleem écht niet op te lossen :?

2) In de balk waar je "index", "help", "gebruikersgroepen", ... ziet staan, heb ik "~" tekens gebruikt om die woorden te scheiden. Wanneer je die tekens rond "profiel" ziet staan, dan zijn die beduidend groter. Ik weet totaal niet hoe dit komt. Ik heb al het woord profiel gewisseld met gebruikersgroepen, maar die tekens blijven steeds even groot. Ik vind echt dat het er niet uitziet op die manier :)

3) Hoe kan ik mijn forum in de site integreren? Dit wil zeggen: wanneer ik op de knop "forum" klik, moet het forum onder de knoppen verschijnen. Ik werk trouwens met een inline frame, en dat bevind zich dus onder mijn knoppen. Ikzelf heb het forum er daadwerkelijk eens ondergekregen, maar wanneer ik mezelf wil inloggen, dan verschijnt het forum in een nieuw venster (hoe dat komt weet ik niet). Jonges, bedankt voor jullie eventuele hulp alvast!

Gesloten