Administrator error bij inloggen op het forum

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Bellewaerdeboy

Administrator error bij inloggen op het forum

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 08:56

Ik had vroeger een forum dat gebaseerd was op de Appalacha2 stijl, maar door een probleemgeval met de server ben ik alles kwijt geraakt (:cry:). Ik moet dus weer vanaf nul starten en alle mod's opnieuw installeren om ongeveer hetzelfde forum te bekomen...

Ik ben ondertussen op zoek geweest naar de Appalachia2 stijl, maar onbegrijpelijk: ik vind die stijl niet meer. Ik dacht dat deze vroeger bij de downloads stond? Nu vind ik er enkel de afbeeldingenset voor de gewone Appalachia stijl terug. Ik heb ook zitten rondzoeken op Google, maar ook zonder enig resultaat.

Toen dacht ik eindelijk geluk te hebben toen ik de XsBB website gevonden had, maar daar kan ik de templates jammer genoeg niet downloaden. Ik kom namelijk steeds op deze website terecht en krijg de foutmelding "Verboden toegang! Je hebt geen toestemming om dit te doen!" te zien.

Wie kan mij helpen om de (Nederlandstalige) Appalachia2 stijl te vinden?
Alvast bedankt voor de moeite!
Laatst gewijzigd door Bellewaerdeboy op 10 nov 2006, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 10 nov 2006, 11:15

Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 11:24

Hartelijk bedankt voor de moeite hoor! Ik moet zeggen dat ik deze site ook had gevonden, maar het probleem is dat het de Nederlandse stijl niet is. Kan ik hiervoor nog een Nederlandstalig pakket ergens vinden of ben ik gedoemd om alles gewoon te vertalen? Nogmaals bedankt :wink:

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 10 nov 2006, 12:04

Volgens mij zijn er geen Nederlandse afbeeldingen van.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 10 nov 2006, 12:38

Vriendelijke groet,
Jan

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 13:52

Yup, dat is het inderdaad, hoe dom van me (dacht eventjes dat er aan een stijl ook een bepaalde taal verbonden zat, wat dus niet zo is). Heel erg bedankt voor jullie hulp jongens! Ik blijf echt vol lof over hoe jullie elkaar helpen bij het oplossen van problemen. Thumbs up :thumb:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 nov 2006, 13:53

Spijtig genoeg is dit de 1ste test; En zijn ze eigenlijk niet vertaald, je kunt altijd vragen aan enkele gekende (loYal, wout-wout , ...) of ze het willen vertalen al dan niet voor een prijsje. Maar eigenlijk is beter hier : http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=22107 erna vragen, bereik je veel meer mensen!

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 10 nov 2006, 15:23

svennson schreef:Spijtig genoeg is dit de 1ste test; En zijn ze eigenlijk niet vertaald, je kunt altijd vragen aan enkele gekende (loYal, wout-wout , ...) of ze het willen vertalen al dan niet voor een prijsje. Maar eigenlijk is beter hier : http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=22107 erna vragen, bereik je veel meer mensen!
Oow, wist ik niet.
Ik dacht dat phpBB.nl de juiste pakketen verspreidde.

Sorry Bellewaerdeboy voor de foute info
Vriendelijke groet,
Jan

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 16:48

Janmarques schreef:Sorry Bellewaerdeboy voor de foute info
Ach, ik was in ieder geval een heel stuk verder geholpen hoor :wink:
Ondertussen zit ik wel met een ander heel serieus probleem. Ik heb een eigen stijl proberen toe te voegen in het stijlen beheer, en ben vertrokken van het Appalachia Thema. Deze heb ik willen wijzigen en "Bellewaerdefun Winter" willen toekennen als naam, "Bellewaerdefun_Winter" als templatenaam en Bellewaerdefun_Winter" als cssnaam. Gevolg: ik kan niet meer op mijn forum. De volgende foutmelding verschijnt steeds:

----------
phpBB : Critical Error

Could not open Bellewaerdefun_Winter template config file

DEBUG MODE

Line : 503
File : functions.php
----------

Ik heb al eens gekeken in de functions.php file om die Bellewaerde_Winter terug te veranderen naar Appalachia, maar ik vind dat nergens. Het is dus zo dat ik niet meer op het forum kan, maar de anderen wel (standaard template voor gebruikers was Subsilver, voor de beheerder, ik dus, was dat Appalachia). Weet er iemand wat mij te doen staat, of is het forum nu echt ten dode opgeschreven? Moet ik daarvoor misschien in mijn MSQL database veranderingen aan gaan brengen ofzo? Hartelijk bedankt voor de hulp alvast, ik heb het echt niet gevonden...

Mijn forum: http://samclauw.1host4you.be/bellewaerd ... /index.php

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:17

zou je misschien die bestanden de source effe van kunnen laten zien dan kan ik zien wat er mis is heb je er toevallig een backup van want je had alleen maar de naam hoeven wijzigen..
ik heb een nieuw woord bedacht FAGOOT

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 17:29

roelor schreef:zou je misschien die bestanden de source effe van kunnen laten zien dan kan ik zien wat er mis is heb je er toevallig een backup van want je had alleen maar de naam hoeven wijzigen..
Van welke bestanden bedoel je precies? En jammer genoeg had ik nog geen back-up nee, omdat het forum er nog maar net was. Er is wel al in gepost, en de andere leden kunnen wél nog op het forum (ik kan er ook nog in wanneer ik niet ingelogd ben, dus moet er wel degelijk iets mis zijn met een admin file)...

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:31

de cfg en de css ik ben nu onderand ook geregistreerd het light aan de style daar zit een fout in de cfg en als je eenmaal niet bij je profile kan komen kan je nergens meer in dan zou je een nieuw account moeten maken :shock: nog een onddekking je hebt de cfg files niet veranderd

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 17:37

roelor schreef:de cfg en de css ik ben nu onderand ook geregistreerd het light aan de style daar zit een fout in de cfg en als je eenmaal niet bij je profile kan komen kan je nergens meer in dan zou je een nieuw account moeten maken :shock: nog een onddekking je hebt de cfg files niet veranderd
Dus een nieuw account wil ook zeggen dat ik geen beheerder meer van het forum ben. Hopla, weer een heel nieuw forum aanmaken :cry:
nog een onddekking je hebt de cfg files niet veranderd
Wat moet er dan precies veranderd worden in dat het cfg bestand? (Bedankt trouwens dat je hiervoor wil kijken hoor :wink:)
Laatst gewijzigd door Bellewaerdeboy op 10 nov 2006, 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:39

heb nog even geduld :?

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:41

ik denk dat je de foldernaam moet terugveranderen naar appalischa of hoe die stijl ook mag heten zou je me precies kunnen vertellen welke cfg files erin staan

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 17:45

Ik ben nu ff niet mee... In welk bestand moet ik wat veranderen? Of welke bestanden van welke map moet ik precies tonen? Het is nogal verwarrend momenteel :wink:

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:50

je zou de style ook kunnen verwijderen en er een andere voor in de plaats kunnen zetten zorg alleen wel dat ze dezelfde filenames hebben
-----------------------------------------
http://samclauw.1host4you.be/bellewaerd ... un_Winter/
wat er aan cfg (template informatie) in staat (geen tpl bestanden)
of je varanderd dit gewoon weer naar
http://samclauw.1host4you.be/bellewaerd ... ppalachia/

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 17:54

*ben nu even aant eten*

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 10 nov 2006, 18:16

Misschien eventjes het probleem helemaal te vertellen. Toen ik in het administratiepaneel zat, had ik twee stijlen staan: Subsilver en Appalachia. De Appalachia stijl stond bij mij als de standaard stijl ingesteld, omdat ik deze wilde veranderen...

De naam van het template wilde ik veranderen naar een specifiekere naam voor het forum, daarom dat ik me wat in het "stijlen begeer" ging bezighouden. Daar heb ik het volgende veranderd:

Stijlnaam: Bellewaerde Winter (in plaats van Appalachia)
Stijl (of iets in die aard: Bellewaerde_Winter (in plaats van Appalachia)
Stijl css: bellewaerde.css (in plaats van Appalachia.css

Toen ik op bevestigen klikte, was er meteen een foutmelding toen ik naar het forum wilde:
phpBB : Critical Error
Could not open Bellewaerdefun_Winter template config file

DEBUG MODE

Line : 503
File : functions.php
Omdat ik nogal paniekerig was, heb ik meteen heel de template map "Bellewaerdefun_Winter verwijderd vanop het internet. Ik heb dus eigelijk geen enkel bestand meer van die map (wat volgens mij het grootste probleem zal zijn). Wanneer ik nogmaals probeerde op het forum, lukte het mij nog steeds niet om in te loggen. De andere gebruikers (die trouwens op de standaard Subsilver stijl werken) kunnen wél nog inloggen en posten :?

Volgens mij moet het dus echt om het bestand gaan die de gegevens bijhoudt van de administrator. Iemand een id hoe dit dan op te lossen is en wat ik zou moeten veranderen in dat bestand? Momenteel heb ik enkel de Subsilver en Appalachia stijlen upgeload...

roelor

Bericht door roelor » 10 nov 2006, 18:57

een probleem toen je in al je paniek die map had verwijderd heb je niet gezien dat ie bleef staan en nu je forum domineert
ik zie al wat je fout hebt gedaan je mot er de tpl files van subsilver inzetten aleen niet de config en stylecheets probeer dat eens

Gesloten