CSS-kleuren dmv tekstherkenning?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
-hunter-

CSS-kleuren dmv tekstherkenning?

Bericht door -hunter- » 02 jun 2006, 19:03

Beste mensen,

Ik heb een vraagje mbt de opmaak van quote en code kaders :

/* Quote & Code blocks */
.code {
font-family: Courier, 'Courier New', sans-serif; font-size: 11px; color: #006600;
background-color: #FAFAFA; border: #D1D7DC; border-style: solid;
border-left-width: 1px; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px
}

.quote {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #444444; line-height: 125%;
background-color: #FAFAFA; border: #D1D7DC; border-style: solid;
border-left-width: 1px; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px
}

Nu weet ik uit een 'ver' verleden dat het mbv javascript mogelijk is om stukken tekst te herkennen en hier afwijkende kleuren aan toe te kennen. Het komt erop neer dat er regelmatig dezelfde soort code wordt geplaatst waar bijvoorbeeld 7-cijferige getallenreeksen in voorkomen, tijd en datum. Graag zou ik deze 3 items een afwijkende kleur willen geven door een blok van 7 cijfers te laten herkennen, net als tijd en datum die als gezamenlijk 'blok' altijd het formaat "HH:MM:SS DD-MM-YY heeft.

Indien niet herkend, mag een standaard kleur gebruikt worden.

Volgens mij heb ik zoiets ooit weleens gezien, maarja zoals altijd kun je zoiets niet vinden als je het zelf een keer nodig hebt :)

3 voorbeeldjes :

1. 1234567 20:01:19 02-06-06 Deze tekst krijgt een standaard kleur
2. 0101010 20:01:00 02-06-06 Deze tekst idem dito
3. In deze regel wordt niets 'herkend'

Wie helpt?

Groeten, Peter.

Gesloten