Hoe word de stylesheet geladen?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Hoe word de stylesheet geladen?
Hoi,
Ik ben een website aan het ontwikkelen en als kennis basis gebruik ik de phpbb baords, vanwege hun ontzettend handige php technieken. Nu vroeg ik me af hoe de stylesheet bij phpbb word geactiveerd, ik heb al tientallen mogelijkheden geprobeerd maar ik kan er geen oplossing voor vinden. Kunnen jullie me mischien uitleggen hoe het zit met de stylesheets?
Mvg,
Stefan Oostwegel
Ik ben een website aan het ontwikkelen en als kennis basis gebruik ik de phpbb baords, vanwege hun ontzettend handige php technieken. Nu vroeg ik me af hoe de stylesheet bij phpbb word geactiveerd, ik heb al tientallen mogelijkheden geprobeerd maar ik kan er geen oplossing voor vinden. Kunnen jullie me mischien uitleggen hoe het zit met de stylesheets?
Mvg,
Stefan Oostwegel
Dit gebeurd in je overall_header.tpl
http://www.stefanoostwegel.nl/amandabyn ... header.tpl
<!-- link rel="stylesheet" href="templates/ArgenBLUE/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css" -->
Echter is in jouw overall_header deze regel nog door !-- en -- niet in gebruik. De stylesheet staat nu in zijn geheel in de overall_header tussen <style> en </style>. Variabelen als {T_BODY_BGCOLOR} worden in de includes/page_header.php geparsed, waar die in dat bestand ook weer uit de database worden gehaald, tabel phpbb_styles dacht ik.
http://www.stefanoostwegel.nl/amandabyn ... header.tpl
<!-- link rel="stylesheet" href="templates/ArgenBLUE/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css" -->
Echter is in jouw overall_header deze regel nog door !-- en -- niet in gebruik. De stylesheet staat nu in zijn geheel in de overall_header tussen <style> en </style>. Variabelen als {T_BODY_BGCOLOR} worden in de includes/page_header.php geparsed, waar die in dat bestand ook weer uit de database worden gehaald, tabel phpbb_styles dacht ik.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
-
Het moet zoals podium4 al zei:stefaneave schreef:Ik maak gebruik van de volgende code in mijn template:
<link rel="stylesheet" href="templates/stylesheet" type="text/css">
Maar deze werkt niet, wat zou ik anders moeten doen?
Code: Selecteer alles
<link rel="stylesheet" href="templates/<themenaam>/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css">
-
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
-
Hmmz, ik heb momenteel de volgende gegevens in mijn css staan:
.forumline { background-color: #fca1ae; border: solid 2px #87313d }
td.cat,td.catHead,td.catSides,td.catLeft,td.catRight,td.catBottom { background: #d1d7dc url(images/cellpic1.gif); height: 28px }
.gensmall { font-size : 10px; }
.cattitle { color: #83343f; font-weight: bold; font-size: 12px; letter-spacing: 1px }
.genmed { font-size : 11px; }
td.row1 { background-color: #ea6c7e }
En in mijn template:
<html>
<body>
<td valign="top" width="100%">
<table width="100%" cellpadding="1" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
<table width="23%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline" align="left"><tr><td>
<tr>
<td class="catHead" height="25"><span class="genmed"><b>{L_NAVIGATION}</b></span></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" align="left"><span class="cattitle" style="line-height: 150%">
Welcome, dan hier, het menu
<br />
Klik hier <br />
Klik hier <br />
Klik hier om te slapen<br />
Klik hier om te meuren<br />
Klik hier om te gapen<br />
Klik hier om te zuchten<br />
</span></td>
</tr>
</table>
<br />
</td>
<table width="77%" cellspacing="1" cellpadding="1" border="0" align="center"><tr><td>
<!-- BEGIN fetchpost_row -->
<tr>
<FONT SIZE="5" color="">{fetchpost_row.TITLE}</FONT><br>
<FONT SIZE="2" color="">{fetchpost_row.AUTHOR}<b>{fetchpost_row.AUTHORNAME}</b> :: {fetchpost_row.SUBMIT_DATE} <b>{fetchpost_row.SUBMITDATE}</b></FONT><BR>
{fetchpost_row.BODY}
</tr>
<!-- END fetch_post_row -->
</table>
</td></tr></table>
</td>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
</body>
</html>
Maar nog steeds een output met geen kleuren lay-out, waar zit nou de fout? Ik heb de css laten laden zoals jullie mij dat hebben aangegeven, maar ik kom er niet uit :s
.forumline { background-color: #fca1ae; border: solid 2px #87313d }
td.cat,td.catHead,td.catSides,td.catLeft,td.catRight,td.catBottom { background: #d1d7dc url(images/cellpic1.gif); height: 28px }
.gensmall { font-size : 10px; }
.cattitle { color: #83343f; font-weight: bold; font-size: 12px; letter-spacing: 1px }
.genmed { font-size : 11px; }
td.row1 { background-color: #ea6c7e }
En in mijn template:
<html>
<body>
<table width="100%" cellpadding="1" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
<table width="23%" cellpadding="2" cellspacing="1" border="0" class="forumline" align="left"><tr><td>
<tr>
<td class="catHead" height="25"><span class="genmed"><b>{L_NAVIGATION}</b></span></td>
</tr>
<tr>
<td class="row1" align="left"><span class="cattitle" style="line-height: 150%">
Welcome, dan hier, het menu

Klik hier <br />
Klik hier <br />
Klik hier om te slapen<br />
Klik hier om te meuren<br />
Klik hier om te gapen<br />
Klik hier om te zuchten<br />
</span></td>
</tr>
</table>
<br />
</td>
<table width="77%" cellspacing="1" cellpadding="1" border="0" align="center"><tr><td>
<!-- BEGIN fetchpost_row -->
<tr>
<FONT SIZE="5" color="">{fetchpost_row.TITLE}</FONT><br>
<FONT SIZE="2" color="">{fetchpost_row.AUTHOR}<b>{fetchpost_row.AUTHORNAME}</b> :: {fetchpost_row.SUBMIT_DATE} <b>{fetchpost_row.SUBMITDATE}</b></FONT><BR>
{fetchpost_row.BODY}
</tr>
<!-- END fetch_post_row -->
</table>
</td></tr></table>
</td>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
</body>
</html>
Maar nog steeds een output met geen kleuren lay-out, waar zit nou de fout? Ik heb de css laten laden zoals jullie mij dat hebben aangegeven, maar ik kom er niet uit :s
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
-