Deze stijl heb ik gemaakt omdat ik zelf een forum wilde opzetten en al die standaard styles eindelijk wel gezien had. Daarom heb ik besloten zelf een stijl te maken. Ik was alleen niet van plan om het bij 1 stijl te laten, maar ik wilde niet teveel templates op mijn server zetten, dus besloot ik de template zo aan te passen dat alle informatie die ik in mijn stijlen wilde variëren in de css bestanden kon worden gezet. Dit werd de Dookie Template. Vervolgens heb ik eerst subSilver-achtige stijl gemaakt, maar deze was nog natuurlijk niets nieuws onder de zon. Daarom ben ik daarna bezig gegaan met de geel-rode Dookie Summer. Hier was ik zeer tevreden over en vele anderen ook. Maar ik vond het nog niet genoeg, ik wilde een donkere stijl en werd geïnspireerd door SpacePilot3K. Vervolgens maakte ik mijn eigen space-stijl: Dookie Space. Het was echter nog niet genoeg! Ik wilde nog weer iets heel zomers hebben, en dacht natuurlijk gelijk aan bloemen. Ik heb een background voor het forum gemaakt en vervolgens het hele forum in een soort zomerse sfeer gegoten en de stijl vervolgens Dookie Flowers genoemd. Nadat ik deze gemaakt had en een aantal hele positieve reacties kreeg, besloot ik dat het tijd werd dat anderen ook deze stijlen konden gaan gebruiken.
Een aantal dingen die deze stijl bijvoorbeeld heeft zijn bottom-aligned-signatures. Hiervoor heb ik niet de standaard mod gebruikt, maar zelf eentje ontwikkeld. Daarnaast wordt zoveel informatie voor de stijlen opgeslagen in de css files, dat voor het maken van een nieuwe stijl, enkel en alleen de css file hoeft te worden gebruikt. Erg gemakkelijk dus! Je kunt nieuwe stijlen ook altijd plaatsen op mijn eigen forum!
Ook neemt deze template weinig ruimte in beslag, omdat elke stijl slechts een paar extra afbeeldingen en het css bestand is, dat betekent dus slechts enkele tientallen kilobytes per stijl, in plaats van enkele honderden!
preview:
Dookie Flowers:
Dookie Summer:
subDookie:
Dookie Space:
demo:
Dookie Flowers:
http://www.retroworld.nl/forum
download:
http://www.retroworld.nl/forum/dookie_dutch.zip
:thumb: