darkside installeren

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Niels
Berichten: 275
Lid geworden op: 04 jun 2003, 16:58

darkside installeren

Bericht door Niels » 10 jan 2003, 16:07

hallo allemaal,

zou iemand mij misschien in hele simpele taal kunnen uitleggen hoe ik dit forum (te vinden op de volgende url: http://www.phpbb.com/styles/styles_demo/index.php?s=19 kan installeren op mijn forum, zoals het te zien is op de link?

met vriendelijke groet,

Niels

ps weet iemand of deze er ook in het nederlands is of gelden de taal pakketten bij elke style?

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 10 jan 2003, 17:39

Zo'n forum-style als jij bedoeld heet een template.

- Download de template van phpBB.com
- Pak uit/Unzip het bestand op jouw computer
- Upload het gehele uitgepakte bestand/map naar je website en plaats het in de map "templates" (hier staat ook de map subSilver).
- Ga in jouw phpBB forum naar het Administratie Paneel.
Zoek de Stijlen Beheer sectie.
Klik op de knop 'Toevoegen'.
Nu zou je jouw nieuwe template in de lijst moeten zien, klik op 'toevoegen'.
- Ga naar Administratie Paneel/Configuratie en kies voor de nieuwe template.
- Als laatste via "jouw profiel" ook voor de nieuwe template kiezen.

Dat moet het zijn :wink:

De NL-taal blijft werken, alleen de knoppen zijn allemaal plaatjes/.gifjes en deze blijven dus zoals ze zijn........ Engels.
Misschien zijn er ook NL knoppen/buttons te krijgen, even goed zoeken.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

bboyblizz

Bericht door bboyblizz » 12 jan 2003, 10:57

Spikey schreef:Zo'n forum-style als jij bedoeld heet een template.

- Download de template van phpBB.com
- Pak uit/Unzip het bestand op jouw computer
- Upload het gehele uitgepakte bestand/map naar je website en plaats het in de map "templates" (hier staat ook de map subSilver).
- Ga in jouw phpBB forum naar het Administratie Paneel.
Zoek de Stijlen Beheer sectie.
Klik op de knop 'Toevoegen'.
Nu zou je jouw nieuwe template in de lijst moeten zien, klik op 'toevoegen'.
- Ga naar Administratie Paneel/Configuratie en kies voor de nieuwe template.
- Als laatste via "jouw profiel" ook voor de nieuwe template kiezen.

Dat moet het zijn :wink:

De NL-taal blijft werken, alleen de knoppen zijn allemaal plaatjes/.gifjes en deze blijven dus zoals ze zijn........ Engels.
Misschien zijn er ook NL knoppen/buttons te krijgen, even goed zoeken.
Ik snap niet hoe je die template naar je website kan uploaden en naar je Templates map :? help please ( Gewoon verplaatsen naar die map kan niet)

Niels
Berichten: 275
Lid geworden op: 04 jun 2003, 16:58

Bericht door Niels » 12 jan 2003, 11:53

ik had eerst het phpbb pakket uitgepakt. toen de template erin gestopt. en dan alles in een keer upgeloaded.

Niels

bboyblizz

Bericht door bboyblizz » 12 jan 2003, 12:46

niels schreef:ik had eerst het phpbb pakket uitgepakt. toen de template erin gestopt. en dan alles in een keer upgeloaded.

Niels
Toen deed hij het???

Niels
Berichten: 275
Lid geworden op: 04 jun 2003, 16:58

Bericht door Niels » 12 jan 2003, 13:07

daarna ging ik naar mij site toe, admin panel => stijlen beheer => management => en toen stond mijn stijl daar en ik klikte op installeren.

dan ga je naar configuratie en dan kies je je stijl.
ff aanpassen in je profiel

en klaar.


groeten NIels

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 25 feb 2003, 22:40

Of te wel..
Begin zo met je forum gewoon op je computer nog!!!
Maak daar een map aan ofzo...
Daar zet je phpBB2 in...dan duw je in de goede mappen nog wat mod's (chatbox ofzo) dan doe je er nog wat templates bij die je leuk vind....wat smilies...de goede buttons...goede avatars enzovoorts...
Zo heb ik het ook gedaan..
Best handig je upload alles in 1 keer en je installeerd het meteen..!!
[+] Isento at DeviantArt

Bart da Vinci

Bericht door Bart da Vinci » 25 mei 2003, 18:14

Spikey schreef:Zo'n forum-style als jij bedoeld heet een template.

Klik op de knop 'Toevoegen'.
Nu zou je jouw nieuwe template in de lijst moeten zien, klik op 'toevoegen'.
Sorry dat ik inbreek op dit topic maar ik kom dus in de problemen bij het bovenstaande.. Ik zie helemaal geen lijst staan... alleen style template en action staan er en verder niks eronder.... Kunnen jullie met helpen? Ik mis zowiezo bijvoorbeeld een .css bestand en een cfg bestand maar die staan ook niet in de map die ik gedownload heb.. ik heb de template in een complete map gedownload uitgepakt en zo geupload..... Het gaat om het Redice template.

GRTZ
bart da vinci

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 25 mei 2003, 20:08

bart da vinci schreef:Ik zie helemaal geen lijst staan... alleen style template en action staan er en verder niks eronder....
Heb je de map redice in de map templates gezet, waar ook de map subSilver staat.

Ik mis zowiezo bijvoorbeeld een .css bestand en een cfg bestand maar die staan ook niet in de map die ik gedownload heb..
Dan is er iets niet goed gegaan, ik heb 'm net gedownload en deze bestanden zitten er wel in.
http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=12


Na het uploaden van de map ga je naar administratiepaneel/stijlen_beheer/toevoegen en moet je dit zien:

Afbeelding
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Bart da Vinci

Bericht door Bart da Vinci » 25 mei 2003, 20:40

Spikey schreef:
bart da vinci schreef:Ik zie helemaal geen lijst staan... alleen style template en action staan er en verder niks eronder....
Heb je de map redice in de map templates gezet, waar ook de map subSilver staat.

Ik mis zowiezo bijvoorbeeld een .css bestand en een cfg bestand maar die staan ook niet in de map die ik gedownload heb..
Dan is er iets niet goed gegaan, ik heb 'm net gedownload en deze bestanden zitten er wel in.
http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=12


Na het uploaden van de map ga je naar administratiepaneel/stijlen_beheer/toevoegen en moet je dit zien:

Afbeelding
Het is inmiddels gelukt, hij geeft alleen niet aan op de Home dat er in een sub-forum een nieuwe topic staat met een iccontje....

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 25 mei 2003, 21:14

Dan is het misschien geen nieuw bericht voor jou, of het plaatje is niet aanwezig.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Gesloten