Een niet standaard Windows Font gebruiken

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Maurice205
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2003, 20:35

Een niet standaard Windows Font gebruiken

Bericht door Maurice205 » 14 mei 2003, 21:03

Hallo,

Ik heb een (paar) vraagje(s). Ik zou graag in mijn forum een Font willen gebruiken wat niet standaard in windows zit.

Is er een mogelijkheid om dit font bij het forum toe te voegen zodat het font wel voor alle gebruikers zichtbaar is. En zoja, hoe natuurlijk :)

En hoe kan ik bijvoorbeeld de titel van het forum in dit font zichtbaar maken.

zie http://www.nurburgring.nl/forum

Hier had ik graag het gedeelte http://www.nurburgring.nl in een ander font gehad...

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 14 mei 2003, 21:38

Hiervoor gan je naar adminpaneel/stijlen_beheer/management en klik op "bewerk" van jouw template.

Wijzig dan "Font 2:"


Wees ervan bewust dat het mogelijk is dat het lettertype niet door alle browsers goed weergegeven word, zeker een zeer ongebruikelijk lettertype.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Maurice205
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2003, 20:35

Niet standaard windows-font

Bericht door Maurice205 » 15 mei 2003, 13:14

Hi Spikey,

Bedankt voor je reactie. Was hier inmiddels zelf ook achter gekomen, maar het is ten dele wat ik bedoel...

Het moet toch mogelijk zijn om een font te 'attachen' aan een pagina? Of vraag ik nu teveel, cq iets onmogelijks...

Dat is dus graag wat ik zou willen. Dat het font juist wordt weergegeven op IEDERE pc...

Of adviseer je me om er dan maar een grafisch bestandje van te maken?

Wederom alvast bedankt ;-)

Spikey
Berichten: 1361
Lid geworden op: 21 dec 2002, 23:08

Bericht door Spikey » 15 mei 2003, 15:24

Eigenlijk heb je zelf al het antwoord gegeven, ik zou een logo maken met daarin de tekst die je wil hebben, weet je zeker dat het altijd goed is.

Het moet toch mogelijk zijn om een font te 'attachen' aan een pagina? Of vraag ik nu teveel, cq iets onmogelijks...
Als je meer tekst op de pagina's gewijzigd wil hebben dan kun je beter in het subSilver.css bestand gaan wijzigen dat in je templatessubSilver map zit.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Gebruikersavatar
ron w
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 nov 2002, 22:55
Contacteer:

Re: Niet standaard windows-font

Bericht door ron w » 15 mei 2003, 18:17

Maurice205 schreef: Het moet toch mogelijk zijn om een font te 'attachen' aan een pagina? Of vraag ik nu teveel, cq iets onmogelijks...
Het is mogelijk: WEFT.

Ik heb alleen geen idee hoe je dit kan gebruiken in een phpbb forum, een simpel html paginaatje kan ik je nog wel uitleggen. Je zal dus echt zelf moeten gaan experimenteren.
Afbeelding

Gesloten