Een eenvoudige spel-MOD: Vrij associëren + Galgje
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Een eenvoudige spel-MOD: Vrij associëren + Galgje
Ik zou binnenkort een eenvoudige MOD willen schrijven.
Het betreft een dubbelspel. Feitelijk 2 spelen die gebruik maken van één tabel met woorden.
Het ene spel heet Vrij associëren. Het gaat erom dat iemand een woord invoert, en dat de volgende persoon in één woord de associatie erbij opschrijft. Het is steeds de antwoord op de vraag: Wat denk je aan, als ik zeg: ...? Deze woorden komen in een tabel.
Het andere spel heet Galgje. Het spel haalt een willekeurig woord uit het tabel (gegenereerd door het eerste spel), en toont net zoveel puntjes als het aantal letters in het woord, en de gebruiker moet steeds letters raden. Een goed letter komt op de puntjes terecht. Een letter die niet in het woord voorkomt, zorgt ervoor dat de galg steeds completer wordt. Als de gebruiker het woord raadt voordat hij aan de galg bungelt, wint hij het spel. Anders verliest hij het spel.
Iemand geïnteresseerd hoe ik het spel maak?
Het betreft een dubbelspel. Feitelijk 2 spelen die gebruik maken van één tabel met woorden.
Het ene spel heet Vrij associëren. Het gaat erom dat iemand een woord invoert, en dat de volgende persoon in één woord de associatie erbij opschrijft. Het is steeds de antwoord op de vraag: Wat denk je aan, als ik zeg: ...? Deze woorden komen in een tabel.
Het andere spel heet Galgje. Het spel haalt een willekeurig woord uit het tabel (gegenereerd door het eerste spel), en toont net zoveel puntjes als het aantal letters in het woord, en de gebruiker moet steeds letters raden. Een goed letter komt op de puntjes terecht. Een letter die niet in het woord voorkomt, zorgt ervoor dat de galg steeds completer wordt. Als de gebruiker het woord raadt voordat hij aan de galg bungelt, wint hij het spel. Anders verliest hij het spel.
Iemand geïnteresseerd hoe ik het spel maak?
Ik denk eerst na hoe ik de gegevens wil opslaan. Ik dacht aan een volgende tabel:
woord - het ingetypte woord;
user_id - het ID van de gebruiker die het woord ingetypt heeft. Er is een relatie tussen dit veld en de tabel phpbb_users. Uit deze tabel kan men bijv. de gebruikersnaam opzoeken bij een gegeven user_id;
tijd - de tijd wanneer het woord ingevuld is.
De laatste twee velden zijn niet zo belangrijk, maar misschien wel voor de statistieken en eventuele uitbreidingen.
Code: Selecteer alles
CREATE TABLE phpbb_spel_woorden (
woord VARCHAR( 255 ) NOT NULL ,
user_id INT NOT NULL ,
tijd INT( 11 ) NOT NULL
);
user_id - het ID van de gebruiker die het woord ingetypt heeft. Er is een relatie tussen dit veld en de tabel phpbb_users. Uit deze tabel kan men bijv. de gebruikersnaam opzoeken bij een gegeven user_id;
tijd - de tijd wanneer het woord ingevuld is.
De laatste twee velden zijn niet zo belangrijk, maar misschien wel voor de statistieken en eventuele uitbreidingen.
nee
het is nog niet af hijs nog bezig met maken ... wordt leuk ... enkel het eerste spel begrijp ik niet maar dat zal wel aan mij liggen

Re: nee
dat eerste spel... daar heb je toch geen database query voor nodig?svennson schreef:het is nog niet af hijs nog bezig met maken ... wordt leuk ... enkel het eerste spel begrijp ik niet maar dat zal wel aan mij liggen![]()
Ik doe dat spel op mijn forum ook,maar gewoon in een topic?
nee
nee das niet nodig wij hebben dat ook hier zie algemene chat maar zijn bedoeling is echter er meer een spel van te maken ... en daarmee galgje te spelen ... je kan er mss wel wat meer mee van plan zijn ... punten ofzo ...
// nu begrijp ik de bedoeling van het spel
// nu begrijp ik de bedoeling van het spel

het
het spel gaglje , bestaat al hier is het associeren galgje is
.....
letter h
.h...
letter p
php..
letter a
tuut
letter b