Onderwerpspecifieke MODs maken

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Hans Kamp

Onderwerpspecifieke MODs maken

Bericht door Hans Kamp » 13 mar 2004, 17:01

Ik vroeg me af of jullie weleens de database hebben uitgebreid en MODs hebben toegevoegd, waarbij die veranderingen direct een relatie hebben met het onderwerp van jullie forum.

Dit onderstaande is misschien wel te volgen, maar wel te begrijpen voor diegene die het spel Diablo II kennen:

Om een voorbeeld te nemen van mijn forum (dat gaat over het spel Diablo II):

Je zou per gebruiker kunnen opslaan welke karakters (Amazon, Assassin, Barbarian, Druid, Necromencer, Paladin, Sorceress) ze spelen.

Je kunt daartoe een Diablo II karaktertabel maken met de velden:
phpbb_diablo2_character_classes

- character_id
- character_name

1 Amazon
2 Assassin
...
7 Sorceress

En een tabel die een relatie legt met de karakter en gebruiker:
phpbb_diablo2_characters
- user_id
- character_id
- character_level

Ik heb bijvoorbeeld in tabel phpbb_user als user_id de waarde 2.

Stel ik heb 2 Amazons (level 34 en 57) en 3 Sorceresses (level 12, 20 en 45), dan zou de tabel phpbb_diablo2_characters de volgende waarde hebben:

2 1 34
2 1 57
2 7 12
2 7 20
2 7 45

Een ander voorbeeld is een hondenforum met verschillende honderassen.

phpbb_honden_rassen (hond_id, ras_naam)
1 Labrador
2 Schapendoes
3 Pitbull
4 Golden Retriever

En een tabel phpbb_honden
- user_id
- hond_id

Stel ik heb 2 Labradors en de gebruiker Humanmaster (user_id = 10) heeft 3 Schapendoezen en 2 Pitbulls (ik overdrijf wat, zodat het wat duidelijker wordt).

Dan krijg ik de tabel (phpbb_honden)
2 1
2 1
10 2
10 2
10 2
10 3
10 3

Wie heeft zoiets gedaan t.b.v. zijn eigen forum? Ik kan me voorstellen dat men iets specifieks wil vastleggen, wat een relatie heeft met het onderwerp van het forum.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 mar 2004, 17:21

De profielen op mijn forum zijn ook erg uitgebreid, met zo'n 18 nieuwe invulbalkjes, overal veldaanpassingen en zo'n 7 nieuwe opties. Hier komt echter geen koppeltabel bij kijken, maar enkel nieuwe velden in phpbb_users. Maar geloof mij; het was er niet minder werk om. ;)

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 13 mar 2004, 18:19

Inderdaad... er is héél wat toegevoegd bij de registreerpagina. Een op het eerste gezicht een erg leuk forum!!

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 13 mar 2004, 18:49

mosymuis schreef:De profielen op mijn forum zijn ook erg uitgebreid, met zo'n 18 nieuwe invulbalkjes, overal veldaanpassingen en zo'n 7 nieuwe opties. Hier komt echter geen koppeltabel bij kijken, maar enkel nieuwe velden in phpbb_users. Maar geloof mij; het was er niet minder werk om. ;)

na lange tijd kijk ik mijn profiel weer in op SH... tsjonge jonge, wat ziet dat er anders uit.

ook zeer netjes overigens. echt mooi gedaan.

in mijn forum zijn eigenlijk niet veel extra opties bijgekomen.
ik heb wat overbodige dingen verwijderd en wat mods geinstalleerd (add_profile_field 2x, gender hack, birthday hack en dat was het volgens mij)

Stef

Bericht door Stef » 14 mar 2004, 00:26

Ik heb er ook 2 toegevoegd, met behulp van deze tutorial.

Gesloten