Onveilige file

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 15:56

  • Adres van je forum: http://www.taliha-turkije-forum.com
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie: 2.0.22

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik kreeg van lycos de volgende mail:
na controle van uw account op Lycos Webhosting taliha-turkije-forum.com, hebben wij geconstateerd dat u momenteel een onveilige file taliha-turkije-forum.com/htdocs/www/album_upload.php draait, die PHP misbruik veroorzaakt. Omdat zich uw account op onze gemeenschappelijke hosting platform bevindt, heeft dit consequenties voor al onze klanten, ook voor u zelf.

In plaats van uw volledige account te blokkeren, hebben wij besloten om de file, die FTP machtigingen benut, te deactiveren, zodat u de mogelijkheid heeft om de file te bekijken, hem aan te passen en de FTP machtigingen te resetten om hem opnieuw te activeren.

Ik weet niet wat ik moet doen. Als ik probeer via de webftp te kijken dan loopt de boel vast als ik het mapje van album upload probeer te kijken.

Ik heb echt weinig verstand van dit soort dingen gelukkig draaide het forum tot nu toe goed. Wie kan mij duidelijk uitleggen wat ik moet doen, via webftp kan ik dus niks. En via mysql zou ik niet weten waar ik moet kijken om de file te vinden.

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen anders wordt de hele account geblokkeerd. Heel veel dank alvast.

..
Uit 2.0 Support naar 2.0 Modificaties verplaatst.
- Bee

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 16:23

MySQL heeft niets te maken met het bekijken van bestanden ;-) Maar zou je het support template even willen invullen? We weten nu niet welke phpBB versie je hebt(2.0.23 of 2.0.2 etc.) Van welke modificatie het (onveilige) bestand is.

Code: Selecteer alles

[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b] 3.0.1
 
[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Succes!

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:30

uhm volgens mij had ik de template ingevuld en staat er netjes 2.0.22 ;)

En als ik de mail van lycos goed begrijp zit de fout dus in de album mod. Dat is trouwens de enige mod die het forum heeft.

Dank alvast weer.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 16:31

Fuutje schreef:uhm volgens mij had ik de template ingevuld en staat er netjes 2.0.22 ;)

En als ik de mail van lycos goed begrijp zit de fout dus in de album mod. Dat is trouwens de enige mod die het forum heeft.

Dank alvast weer.
O ik ben aan het slapen :x :x :x.
Ik raad je sowieso aan om te updaten naar phpBB 2.0.23! Weet je toevallig wie de auteur van die album mod is? Er zijn er volgens mij meerdere. En je forum is trouwens onbereikbaar. Ik krijg als foutmelding:

Code: Selecteer alles

No Input file specified

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:35

Heb even mijn oude berichtjes hier nagekeken en ik vermoed dat ik Smartor foto-album heb.

Heb al een verzoek gedaan aan het team op een update voor mij te doen, ben zelf niet zo handig en vorige keer heeft DarkInca het super gedaan dus ik hoop dat iemand het weer wil doen.

Maar goed eerst moeten we dit probleem zien op te lossen en ik heb geen enkel idee. :oops:

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:37

Oh en dat is dus trouwens het probleem dat het forum niet bereikbaar is. Lycos heeft dat deel van de account geblokkeerd. Zie ook de mail van hen in het eerste berichtje.

www.taliha-turkije-forum.com/kletsforum werkt nog wel.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 16:41

Fuutje schreef:Heb even mijn oude berichtjes hier nagekeken en ik vermoed dat ik Smartor foto-album heb.

Heb al een verzoek gedaan aan het team op een update voor mij te doen, ben zelf niet zo handig en vorige keer heeft DarkInca het super gedaan dus ik hoop dat iemand het weer wil doen.

Maar goed eerst moeten we dit probleem zien op te lossen en ik heb geen enkel idee. :oops:
Misschien dat je een mailtje naar Lycos kan sturen wat zijn zo gevaarlijk vinden aan het bestand. Maar ik weet zeker dat het service team je kan helpen! Staat op dat "kletsforum" ook het fotoalbum geinstalleerd?

Is het heel toevallig: PhpBB Album mod
Laatst gewijzigd door Daan op 18 jun 2008, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:43

nee op het kletsforum staat het album niet.

Hoop ook dat het serviceteam mij kan helpen.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 16:45

Fuutje schreef:nee op het kletsforum staat het album niet.

Hoop ook dat het serviceteam mij kan helpen.
Kleine toevoeging aan mijn vorige post die je misschien niet gelezen hebt:
Is het heel toevallig: PhpBB Album mod

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:47

Ja volgens mij is het dat.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 16:50

Als dat hem is, heeft Lycos gelijk. Deze mod bevat een
File Inclusion Vulnerability
. Wat dit preces inhoud kan ik je niet vertellen. Misschien dat iemand anders dat kan. Ik weet ook niet zeker of er voor deze mods updates/fixes zijn.

Bron: phpBBservice

Daan

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 16:58

Hopelijk kan iemand mij helpen of vertellen hoe ik het album kan uitschakelen ofzo, zodat in ieder geval de rest van het forum weer gewoon bereikbaar zal zijn.

Als ik de map "upload" in de album mod verwijder, zal dan het probleem bijv (tijdelijk) verholpen zijn?

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Onveilige file

Bericht door BetaDevil » 18 jun 2008, 17:00

Zou je kunnen vertellen waar je deze mod gedownload hebt?

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 17:03

Ik denk via een link op dit forum. Het is al 2 jaar geleden ofzo dat ik (mijn collega) het gedaan heb.

Tot vandaag heeft het prima gedraaid en nooit problemen gehad.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Onveilige file

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 17:03

Fuutje schreef:Hopelijk kan iemand mij helpen of vertellen hoe ik het album kan uitschakelen ofzo, zodat in ieder geval de rest van het forum weer gewoon bereikbaar zal zijn.

Als ik de map "upload" in de album mod verwijder, zal dan het probleem bijv (tijdelijk) verholpen zijn?
Nee. Het zit in de code.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 17:06

okay, nou daar heb ik helemaal geen verstand van. :|

Hoop dat iemand iets voor me kan doen, fijn in ieder geval dat jullie meedenken.

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Onveilige file

Bericht door Daan » 18 jun 2008, 17:08

Fuutje schreef:okay, nou daar heb ik helemaal geen verstand van. :|

Hoop dat iemand iets voor me kan doen, fijn in ieder geval dat jullie meedenken.
We kunnen alleen wat doen als je ons de link naar de download geeft. Ik neem aan dat jij, of jouw collega, sinds die twee jaar geen aanpassingen in de code van de mod gedaan hebben. Dus hebben we de link naar de download nodig. (Of in ieder geval de versie van je album)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Onveilige file

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 17:17

http://www.phpbbhacks.com/download/1060

Kan eventueel ook nog FAP zijn.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Fuutje
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 apr 2006, 18:20

Re: Onveilige file

Bericht door Fuutje » 18 jun 2008, 17:25

Ben er via de webftp achter dat het inderdaad het album van Smartor is, het is geïnstalleerd in april 2006.

Maar wat moet ik nu doen dan? Of waar kan ik een foute code vinden in de webftp?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Onveilige file

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 18:11

Volgens mij is er sinds 2006 nog wel een update van die MOD geweest, de meest recente versie is van november 2007. Ik weet niet of het veiligheidsprobleem daarmee is opgelost.

Overigens opmerkelijk dat Lycos zich actief toont in deze zaak. Ik denk trouwens dat hier album_upload.php oid betreft. (Ik ken de MOD op mijn duimpje)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten