Naam gasten opslaan voor zoekfunctie

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
mascotje
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 mar 2004, 17:16

Naam gasten opslaan voor zoekfunctie

Bericht door mascotje » 29 mar 2008, 14:06

Hallo,

Ik heb het nodige rondgezocht, maar kan niet vinden wat ik zou willen.
Misschien kent iemand hier toch een mod voor of kan me vertellen of het mogelijk is wat ik wil en wat er dan aangepast moet worden.

Ik zou graag willen dat de namen die gasten gebruiken worden opgeslagen en tevoorschijn komen als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op die naam.

Als ik dit {postrow.POSTER_NAME} toevoeg in de viewtopic_body.tpl voor signature, verschijnt wel keurig de naam in het bericht en op die plek, maar het wordt niet opgeslagen. En daar gaat het me om, dat ik daarop kan zoeken.

Met alleen toegang voor gerigstreerden ben ik natuurlijk van dat probleem af, maar helaas blijkt dat de drempel voor oudere mensen in ons geval nog vaak te hoog te maken.

Groetjes
Mascotje

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Naam gasten opslaan voor zoekfunctie

Bericht door svenn » 30 mar 2008, 11:28

Mmm, ik kan je niet meteen helpen met die mod, maar de registratie kan een stuk worden ingekort en voor niet al te drukke sites kan dit worden beperkt tot naam & pasw & email.
Ik weet niet meteen een modificatie voor gast indentificatie, want dan zou je de gast moeten in je userdatabase zetten lijkt me.
Hoewel ik twijfel of de naam niet word opgeslagen... mischien wel makkelijker dan ik denk.
Ik zal het even bekijken,

svenn

mascotje
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 mar 2004, 17:16

Re: Naam gasten opslaan voor zoekfunctie

Bericht door mascotje » 30 mar 2008, 15:08

Hoihoi

Wat ik nu doe is de naam die ze invullen bij 'gebruikersnaam' overtypen in het bericht (als ze dat zelf niet gedaan hebben). Dan is het gewoon bericht-tekst en slaat ie het op en kun je zoeken op die naam.
Dat werkt wel, maar is wat omslachtig en bewerkelijk.
Zou (voor ons) handig zijn als de gebruikersnaam die gasten invullen meteen zo werd opgeslagen, zoals berichttekst wordt opgeslagen.

Ja, verkort registreren.. weet het..... ook al eens een poos uitgeprobeerd.... maar bleek in ons geval toch niet zo geschikt.

Tja....... hoop dat iemand nog iets kan bedenken anders zit er niets anders op dan de manier waarop ik het nu doe.

Mascotje

Gesloten