Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 14:51

  • Adres van je forum: http://www.watisnf.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Gisteren bij het intsaleren van mijn nieuwe styl
    phpBB versie: 2.0.23

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja de styl, en ik heb de bestanden van me spambot van subsilver naar redsilver gekopieerd want hij deed het in red silver niet.
    Wat is het probleem?
Het probleem is dat je bij het registeren: Get lost_register te zien krijgt... Ook zie ik registreren nog staan als ik ben ingelogt. Tis natuurlijk belangrijk dat mensen kunnen blijven registreren.

Kan iemand van het forum me helpen... ik zie het zelf niet zitten. Het is me eerste keer dat dingen zelf doe en wil niet te veel verkloten. Weet niet in hoevere ik dat al gedaan heb!!

Met vriendelijke groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Coen » 17 mar 2008, 14:58

Het registreren onder subSilver werkt nog wel? :?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 15:06

Coen schreef:Het registreren onder subSilver werkt nog wel? :?
jah daar werkt die nog wel bij... maar subsilver staat niet als standaart styl dat is Redsilver
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Coen » 17 mar 2008, 15:24

David schreef:Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja de styl, en ik heb de bestanden van me spambot van subsilver naar redsilver gekopieerd want hij deed het in red silver niet.
Welke spambot heb je geïnstalleerd? :)

De (anti-)spam-MOD die ik zie, is standaard in phpBB 2.x. Gaat het daarom en heb je de bestanden daarvoor gekopieërd?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 15:29

Coen schreef:
David schreef:Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja de styl, en ik heb de bestanden van me spambot van subsilver naar redsilver gekopieerd want hij deed het in red silver niet.
Welke spambot heb je geïnstalleerd? :)

De (anti-)spam-MOD die ik zie, is standaard in phpBB 2.x. Gaat het daarom en heb je de bestanden daarvoor gekopieërd?
Er is door het service team een MOD van ramon fincken geinstaleerd. Daar gaat het opzich niet om, het is het laaste wat ik heb verandert, voordat ik er achter kwam dat het registreren niet meer werkte. Das ook eigenlijk mijn probleem. Mensen die registreren krijgen: Get lost_register te zien ;) En als ik of andere leden ingelogt staan staat het kopje registreren er ook nog. Dat is normaal ook weg.

Ik heb de overall_header van redsilver waarschijnlijk te veel verandert... Naar mijn eigen smaak. Of ik heb een bestandje verwijdert of verkeerd ingevoeg. tijdens het maken van die spambot ij redsliver!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Coen » 17 mar 2008, 15:34

David schreef:Ik heb de overall_header van redsilver waarschijnlijk te veel verandert... Naar mijn eigen smaak. Of ik heb een bestandje verwijdert of verkeerd ingevoeg. tijdens het maken van die spambot ij redsliver!!
Maar wat verwacht je nu precies van ons? Dat wij je bestanden uit gaan pluizen? We zijn hier om je te helpen, niet om alles voor te kauwen.

Als je ons verteld wát je precies hebt aangepast, je geeft ons de code (in code-blokken) van de dingen die je verandert hebt, dan komen we al een heel stuk verder. Zoals het nu gaat, schieten we er niets mee op en zijn we al 5 posts verder, zonder dat we dichter bij de oplossing zijn! ;)

PS. Welke MOD van Ramon gaat het over? Graag hier ook een linkje naar.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 15:40

Ja dan komen we denk ik niet verder ;) Dan zet ik red silver er wel opnieuw in... en pas ik hem weer helemaal aan zoals ik wil. En dan zien we wel weer verder. Ik heb gisteren zoveel gedaan alleen omdat me bestandje corrupt was. Iniedergeval bedankt voor de moeite. Ik ga onthouden en opschrijven wat ik doe. Gaat het dan nog mis dan laat ik het wel weten...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 16:08

De fout ligt niet bij mij ;) Ik heb hem opnieuw geinstaleerd en nog niks mee gedaan... En hij geeft nog steeds het zelfde aan. Als je ingelogt staat zie je geen registreer meer staan, maar de fout melding is nog steeds het zelfde!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Coen » 17 mar 2008, 16:14

David schreef:De fout ligt niet bij mij ;) Ik heb hem opnieuw geinstaleerd en nog niks mee gedaan... En hij geeft nog steeds het zelfde aan. Als je ingelogt staat zie je geen registreer meer staan, maar de fout melding is nog steeds het zelfde!!
Heb je de 100% orginele bestanden geüpload? Zo ja, neem eens contact op met de maker van de template, persoonlijk heb ik geen ervaring met deze template en ik (her)ken de foutmelding ook niet.

Nog een aantal dingen waar je op moet letten;
- de MOD wordt nu niet weergegeven, kun je deze tijdelijk uitschakelen?
- is het dezelfde foutmelding die je getoond krijgt?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 16:23

Oke ik zal de maker eens contacteren dan.

De fout melding is het zelfde als hier voor, en ik heb toch echt het orginele geupload en niks verandert. De MOD staat nu nog niet geinstaleert die werk wel op subsilver als ik goed heb. Op redsilver moet je hem er appart bij zetten. Atans dat was daarnet ook!!

Maar goed ik zal de maker eens raadplegen, anders blijven we hier bezig;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Coen » 17 mar 2008, 16:25

David schreef:De fout melding is het zelfde als hier voor, en ik heb toch echt het orginele geupload en niks verandert. De MOD staat nu nog niet geinstaleert die werk wel op subsilver als ik goed heb. Op redsilver moet je hem er appart bij zetten. Atans dat was daarnet ook!!
Vergeet niet dat de MOD ook in de *.php-bestanden geïnstalleerd is, niet alleen in de templates. Waarschijnlijk wordt hij nu niet in de template weergegeven en is deze foutmelding het gevolg.

Probeer de MOD eens te installeren in je template, door de handelingen die je op subSilver toe moest passen, op je eigen template toe te passen. Dan zou het (mijns inziens) gewoon moeten werken.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 17 mar 2008, 16:39

Coen schreef:Probeer de MOD eens te installeren in je template, door de handelingen die je op subSilver toe moest passen, op je eigen template toe te passen. Dan zou het (mijns inziens) gewoon moeten werken.
Die snap ik even niet!! Het is namelijk pas sinds een week dat ik zelf me forum update en me stylen zelf toevoeg... Het is ook me eerste andere stijl heb altijd subsilver gehad. En die is voor mij geinstaleerd door iemand. Maar het bestand wat ik vind is modcp.php heb je het over dit bestandje?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Ramon Fincken » 18 mar 2008, 20:45

Even voor de duidelijkheid, de Get_lost_register is een foutmelding die bots zien als gebruikerd mijn mod ( phpbbantispam / antispam for all fields ) hebben geinstalleerd.

Ik ben dus de maker van deze mod.

:!: Dit is geen "fout" maar bekijk je templates maar eens en zoek de installatiestuff op voor profile_add_body.tpl
daar moet je het username veld veranderen ( en dat voor _IEDERE_ stijl ) doen.

Indien je er niet uitkomt PM me even.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 18 mar 2008, 21:10

aha kijk nu zijn we ergens, vond al zo gek... Had meerendeels van de problemen gelezen maar iets over registreren stond er niet bij... Maar goed ik heb je PM gestuurd. Kan het bestandje wel vinden maar wat ik dan moet veranderen is me onduidelijk.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Ramon Fincken » 18 mar 2008, 21:19

zal het ook even publiek posten

je bent vergeten je RedSilver templates files aan te passen. Het is raadzaam om even de installatie file opnieuw door te lopen en alle template zaken te bekijken of je ze ook voor RedSilver hebt aangepast.

De fout van het registeren kun je hier zien:
Dit is je subsilver: ( prima ! )
http://www.watisnf.nl/forum/templates/s ... d_body.tpl

en hier je redsilver:
http://www.watisnf.nl/forum/templates/R ... d_body.tpl

zie je het verschil bij het veld username?
In dit geval kun je zonder problemen je subsilver profile_add_body.tpl copieren naar de redsilver ( gewoon die ene overschrijven dus )
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door David » 18 mar 2008, 21:27

ooh oke gedaan... en getest ;) Hij werkt weer. Mensen kunnen zich weer registreren. Het vage is dat de registratie knop nog wel steeds blijft staan als ik me inlog. Maar daar stoor ik me opzich niet aan!!

Bedankt trouwens ;) Ben echt blij dat het probleem nu is opgelost :D Ik ga het ondhouden voor me andere stijlen. Bedankt!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: Probleem!! registreren werkt niet meer!!

Bericht door Ramon Fincken » 18 mar 2008, 21:35

mooi dat het nu weer werkt, mocht je suggesties voor de mod hebben plaats ze dan even op mijn forum :)
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten