Registratie-emailadres beperken tot enkele landen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Registratie-emailadres beperken tot enkele landen
phpBB versie:2.0.22
Ik heb ooit een MOD gezien (en kan het niet terugvinden), waarbij er een beperking werd aangebracht in de emailadressen op land-type. Er was in te stellen, dat bijvoorbeeld .nl en .be in orde waren en dus andere landen niet.
Ik zoek de mogelijkheid om .be en .nl toe te staan en verder yahoo.com, gmail.com en hotmail.com.
Weet iemand die MOD nog ergens te staan of een MOD, waarmee zoiets is in te stellen? Ik zou er zeer blij mee zijn!
Ik heb ooit een MOD gezien (en kan het niet terugvinden), waarbij er een beperking werd aangebracht in de emailadressen op land-type. Er was in te stellen, dat bijvoorbeeld .nl en .be in orde waren en dus andere landen niet.
Ik zoek de mogelijkheid om .be en .nl toe te staan en verder yahoo.com, gmail.com en hotmail.com.
Weet iemand die MOD nog ergens te staan of een MOD, waarmee zoiets is in te stellen? Ik zou er zeer blij mee zijn!
Re: Registratie-emailadres beperken tot enkele landen
Je kan in principe bij voorbaat alle .com domeinen bannen, als je dat zou willen. Je zal echter iedere extentie die je niet wilt op moeten geven, niet andersom.
Het is jammer, dat het niet andersom kan werken, want dat zou handig zijn tegen de spammers. In ieder geval hartelijk bedankt voor je vlotte antwoord!ElbertF schreef:Je kan in principe bij voorbaat alle .com domeinen bannen, als je dat zou willen. Je zal echter iedere extentie die je niet wilt op moeten geven, niet andersom.

Nog even hierop terugkomend: waar kan ik een mod vinden, of een stuk code als voorbeeld voor een aanpassing op deze manier? Ik zie vaak .ru en .au in gebruik bij spammers, dus het kan toch handig zijn om het met uitsluitingen te doen. Alvast bedankt voor de moeite!ElbertF schreef:Je kan in principe bij voorbaat alle .com domeinen bannen, als je dat zou willen. Je zal echter iedere extentie die je niet wilt op moeten geven, niet andersom.
In het ACP kun je e-mailadressen bannen, met bijv. "*.com" ban je alle .com adressen.
Gewijzigd antwoord: In versie 2.0.22 kan er niet worden geblokkeerd op *.com en dergelijke. Wel is het mogelijk met bijvoorbeeld: *@hotmail.com. Als ik opgeef voor blokkade: *.ru , dan volgt de melding, dat de update is geschied, maar het is niet terug te vinden in de lijst met geblokkeerde email-adressen. 

Laatst gewijzigd door Centrum op 19 jul 2007, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan beter deze MOD installeren: [BETA] Unique Registration Hash.
Het is een kleine MOD en werkt heel erg goed.
Het is een kleine MOD en werkt heel erg goed.

O.K., hartelijk bedankt. Ik zal het eens nader bekijken om te zien, of het afdoende wil werken.