Contact List aanpassing

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Contact List aanpassing

Bericht door jh0nny » 16 jun 2007, 00:04

Beste leden,

Ik heb weer eens een (voor mijn einddoel) leuke aanpassing in gedachten, alleen geen flauw idee hoe ik het moet bewerkstelligen.
Dit moet overigens met deze mod gebeuren: http://www.phpbbhacks.com/download/1274
De gewenste aanpassing is het volgende:
Zoals te zien valt werkt de mod zowel als buddy mod en als ignore (bij posts/ontvangen berichten) mod en tevens als disallow mod wat enkel het ontvangen van berichten tegen houdt.
Nu wil ik dit graag uitbreiden naar de profielpagina, dus wanneer men de ignore functie gebruikt dat men ook de gehele profielpagina van betreffend lid niet kan bekijken (het lid dat genegeerd wordt mag dus het profiel niet zien van degene die het betreffende lid erop gezet heeft) maar ik heb geen idee hoe ik dit moet realiseren.

Als ik bijvoorbeeld de code zie voor de prive berichten dan wordt hier enkel deze code toegevoegd (die in mijn ogen relevant is):

Code: Selecteer alles

		if( $to_userdata['user_id'] )
		{
			if( $contact_list->check_user($to_userdata['user_id'], $userdata['user_id'], 'ignore') )
			{
				$error = TRUE;
				$error_msg = $lang['User_ignoring_you'];
			}
			elseif( $contact_list->check_user($to_userdata['user_id'], $userdata['user_id'], 'disallow') )
			{
				$error = TRUE;
				$error_msg = $lang['User_not_want_contact'];
			}
		}
Dezelfde foutmelding wil ik dus gebruiken bij het bekijken van een profielpagina die op 'ignore' staat ingesteld.
Mogelijk is het gewoon simpel te doen met een SQL query waarbij je kijkt of user_id van dát lid overeenkomt met de ID voor het ignore veld in de database waarna je die melding geeft, maar dat weet ik niet. :mrgreen:

Ik hoop in ieder geval dat iemand er de tijd voor heeft om er eens naar te kijken en me mogelijk uit de brand kan helpen.
Bedankt in ieder geval!
Barki.nl

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Contact List aanpassing

Bericht door Coen » 18 jun 2007, 09:11

jh0nny schreef:Mogelijk is het gewoon simpel te doen met een SQL query waarbij je kijkt of user_id van dát lid overeenkomt met de ID voor het ignore veld in de database waarna je die melding geeft, maar dat weet ik niet. :mrgreen:
Dat zal inderdaad wel de manier zijn, maar het gaat waarschijnlijk nog wel wat verder. Ik neem aan dat je zelf wat kennis van php/phpBB/mysql hebt? Zo niet, dan zou ik er maar niet aan gaan beginnen! ;) Het kon wel eens wat uitgebreider worden... :roll:
Ik hoop in ieder geval dat iemand er de tijd voor heeft om er eens naar te kijken en me mogelijk uit de brand kan helpen.
Zoals ik al vaker gezegd heb op forum, we zijn hier geen voorkauw-koeien, je zult dus zelf niet iets meer initiatief moeten tonen. Kom bijvoorbeeld eens met wat gerichte vragen.

Ik bedoel dit positief, je startpost is al erg goed, maar als we dieper in dit onderwerp gaan duiken, zul je er wat meer werk voor moeten doen! ;)

Gesloten