Template gebasseerd op geslacht

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Template gebasseerd op geslacht

Bericht door jh0nny » 22 mei 2007, 21:29

Beste leden, ;)

Na enige tijd van zoeken her en der kom ik toch tot de conclussie dat deze mod nog niet bestaat, helaas!
Maar ik zou graag een aanpassing willen hebben in mijn phpBB forum waarmee een vrouwelijk lid automatisch template nummer 1 meekrijgt bij registratie óf verandering van het geslacht (je hebt er bij haha) en de mannen template nummer 2.
Hierbij moet dus gebruik gemaakt worden van een al bestaande gender mod (bij wijze van veld user_gender=1 of 2) en bij het checken dus de template ID worden toegevoegd.

Iets in de trend van If user_gender=1 then user_template=1 else ... je snapt hem wel, ik alleen niet qua SQL kennis. :mrgreen:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze query voor mij werkend te maken bij de registratie (is een verplicht veld) en bij het bewerken van het profiel.
Templateid's mogen hardcoded in de code worden gezet qua ID.

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt in ieder geval! 8-)
Barki.nl

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Template gebasseerd op geslacht

Bericht door Stef » 22 mei 2007, 22:47

Hai,

Zo even heel snel uit de hand, zal ongetwijfeld veel sneller/handiger/slimmer kunnen, maar niet atm. hier kun je in ieder geval mee vooruit.

Code: Selecteer alles

$sql = "SELECT user_id, user_gender
    FROM phpbb_users
    WHERE user_id = " . $user_id;
$result = $db->sql_query($sql);
$row = $db->sql_fetchrow($result);

if ( $row['user_gender'] == 1 )
{
    $sql = 'UPDATE phpbb_users SET user_style = * WHERE user_id = ' . $row['user_id'];
    $result = $db->sql_query($sql);
}
else
{
    $sql = 'UPDATE phpbb_users SET user_style = * WHERE user_id = ' . $row['user_id'];
    $result = $db->sql_query($sql);    
}  
We halen het geslacht op via een gebruikers id, die moet je dus even kloppend maken. Daarna, gaat hij kijken of hij vrouwelijk is. Zo ja; update hij de stijl van die persoon. Zo nee; pakt ie de mannelijke versie.

- Nu ik dit schrijf bedenk ik me echt dat dit zó onnodig is, als ik hier op vergeet te reageren spreek me dan even via PB aan. Dit moet simpeler. -

Trusten. :geek:

Gesloten