Welke portal kan ik het beste nemen?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Welke portal kan ik het beste nemen?

Bericht door Emiel-vR » 15 mei 2007, 17:01

Ik heb een forum, brandpreventieforum, dit forum draait op phpbb2. Begin april had ik het forum uitgebreid met een portal functie door middel van mkportal. Mkportal is een cms/portal dat gebruikt maakt van de basis van het forum en daar portal functie aan toevoegt met de mogelijkheid het uit te breiden met modules en blokken. Hier een screenshot van hoe het er toen uitzag: screenie

Echter bracht de portal al vrij snel problemen. Na een update bij mijn host van de php versie (dus gewoon een securety update en niet van 4 naar 5 ofzo) deed het forum en de portal helemaal niks meer. In eerste instantie wist ik natuurlijk niet wat er aan de hand is en heb ik dus mijn host gemailt of er die nacht iets gebeurt was, mijn host vertelde dat er een update van php was geweest. Hij heeft daarna zijn php expert naar het probleem laten kijken, die heeft met een aantal aanpassingen in de code het gedeeltelijk werkend gekregen, later heeft iemand anders die ik ken de rest werkend gekregen na wat wijzigingen in de code. Ik dacht in eerste instantie dat het probleem verholpen was, omdat mijn profiel perfect functioneerde. Echter kwamen al snel berichten van anderen dat na het inloggen het scherm blank werd en de portal niks meer deed. Dus heb ik uiteindelijk met pijn in het hart het portal gedeelte uitgeschakeld en snel het forum onafhankelijk gemaakt. Nu werkt het forum tenminste.

Na deze problemen wil ik dus gaan overschakelen naar een ander portal systeem. Dit portal systeem moet de volgende dingen in zich hebben:
Een goede koppeling met phpbb met dingen als laatste active topics op de voorpagina enzo.
Een nieuws module.
Een knowledgebase, artikelen databas of iets in die geest.
Een soort van linkmodule moet er ook in zitten.
Het moet straks ook bruikbaar zijn bij phpbb3 (de community moet dus iig van plan zijn een phpbb3 versie van de portal uit te brengen)
Er moet een actieve redelijke community bij zitten zodat het voorbestaan gegarandeerd is (Ik wil niet weer moeten overschakelen)
Verder moet het redelijk slank zijn en geen super groot cms ala joomla met een bridge naar phpbb
Liefst met een url rewrite systeem of eentje (in mod vorm) beschikbaar. En van stabiele kwaliteit.

Wat heb ik op dit moment gevonden en overwogen:
Mxbb portal: Ze zijn de komende tijd niet van plan over te stappen naar phpbb3.
Canver phpbb3portal: Het is een iets te "magere" portal en heeft geen dingen als een artikelen database en heeft een super kleine community waardoor het voortbestaan van 1 persoon afhangt.
Joomla met bridge: Joomla is een veel te zwaar (en ook erg traag) cms, het is als het doden van een mug met een bazooka.
Een willekeurig cms met een phpinclude van de laatste topics op de voorpagina: Leden moeten of zich dubbel registreren of kunnen niet reageren op nieuws en dergelijke. Verder is het geen strategische beslissing omdat veel fora die dit hebben gedaan later de 2 databases hebben moeten joinen en daar mis ik de kennis voor. (zie tweakers)
Php leren en een bestaande portal forken en naar mijn wensen maken: Duurt te lang. Wel iets waar ik zoiezo aan denk om in de toekomst dit soort dillema's niet meer te hebben
Het is erg belangrijk dat ik nu een goede portal kies met het oog op de toekomst. Opzich is een mkportal perfect op alle fronten behalve het feit dat het buggy phpcode is.

Weet iemand een goede (opensource) portal welke met het oog op de toekomst een vertandige lange termijn keuze is?

Evt als er een portal is die met smf werkt zou ik daar ook mee kunnen leven.

Gebruikersavatar
Fridge
Berichten: 1028
Lid geworden op: 25 sep 2006, 19:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Fridge » 15 mei 2007, 17:12

Waarom niet gewoon ezPortal, simpel maar zeer goed en er zijn een boel addons voor te verkrijgen.

http://smartor.is-root.com/viewtopic.php?t=1860

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Welke portal kan ik het beste nemen?

Bericht door Stef » 15 mei 2007, 17:13

Emiel-vR schreef:Weet iemand een goede (opensource) portal welke met het oog op de toekomst een vertandige lange termijn keuze is?
Ik denk dat de enige portal die nu aan je wensen voldoet mxBB is, verder kun je ook wachten welke onwikkelingen er volgen bij modificaties voor phpBB3. Daar valt nu nog weinig over te zeggen.

Om eerlijk te zijn denk ik dat als je zo breed wilt gaan, je echt zelf iets moet ontwikkelen. phpBB (en zijn modificaties) zijn bedoelt voor (als) forum en niet als website.
Emiel-vR schreef:Evt als er een portal is die met smf werkt zou ik daar ook mee kunnen leven.
We zullen je niet snel SMF aanraden op een phpBB supportforum. :wink:

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Welke portal kan ik het beste nemen?

Bericht door Emiel-vR » 15 mei 2007, 22:23

Fridge schreef:Waarom niet gewoon ezPortal, simpel maar zeer goed en er zijn een boel addons voor te verkrijgen.

http://smartor.is-root.com/viewtopic.php?t=1860
Dit word door meer mensen aangeraden, maar ik ben nog geen enkele ezportal implementatie tegengekomen die ik ook maar een beetje oke vond. Ik vind hem over het algemeen erg mager overkomen.
Stef schreef: Ik denk dat de enige portal die nu aan je wensen voldoet mxBB is, verder kun je ook wachten welke onwikkelingen er volgen bij modificaties voor phpBB3. Daar valt nu nog weinig over te zeggen.
mxBB is tot nu toe ook inderdaad het beste wat ik ben tegengekomen, maar er is door de devver letterlijk gezegt dat hij de komende tijd zeker niet van plan is naar phpbb3 de migreren. Dit omdat hij zijn portal als cms ziet en en phpbb alleen maar gebruik voor user en rechten management. Daar zegt hij dus bij dat hij liever een slank forum heeft dan phpbb3 wat toch heel wat minder slank is. Maar als ik nix anders vind zal het waarschijnlijk mijn eerste keuze zijn.
Stef schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat als je zo breed wilt gaan, je echt zelf iets moet ontwikkelen. phpBB (en zijn modificaties) zijn bedoelt voor (als) forum en niet als website.
Opzich bestond het wel, mkportal voldeed precies in mijn behoeften, alleen het is veel te buggy en geeft problemen.
Stef schreef:We zullen je niet snel SMF aanraden op een phpBB supportforum. :wink:
Snap ik, ik wil alleen aangeven dat ik niet getrouwd ben met phpbb, hoewel het wel mijn voorkeur heeft omdat ik het (na installeren van tientalle mods en customizen) behoorlijk goed ken.

Markiee
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 dec 2006, 16:07
Contacteer:

Bericht door Markiee » 16 mei 2007, 07:12

De IM Portal vind ik ook heel goed.
Je kan extra pagina's invoegen (bijv: http://www.domein.nl/portal.php?p=80).
Het is allemaal via het ACP te besturen, echt heel handig ik maak er ook gebruik van.
Download: Klik
Laatst gewijzigd door Markiee op 16 mei 2007, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rockographic
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:01
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Rockographic » 16 mei 2007, 15:31

Ik zou indd ook voor een IM portal gaan.
een smartor is wel simpeler.
Windows Vista | 2,3Ghz Quadcore | 4GB ram
Adobe Creative Suite 3 Master Collection user.
msn status: Afbeelding
Rockographic Design
Rockographic Design myspace

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 16 mei 2007, 17:53

Markiee schreef: Directe download link: Klik
Klik daar eens op...
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Markiee
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 dec 2006, 16:07
Contacteer:

Bericht door Markiee » 16 mei 2007, 17:59

lifeguard schreef:
Markiee schreef: Directe download link: Klik
Klik daar eens op...
Bedankt :thumb:
Ik heb het aangepast door de link weg te halen :)

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 16 mei 2007, 18:39

Goedzo ;)


Maar de IMportal is idd een fijne portal.

Ondanks de vele adds voor EZ Vind ik IM toch wat fijner.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gesloten