simpele mods voor beginneling..

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
tambru
Contacteer:

simpele mods voor beginneling..

Bericht door tambru » 25 feb 2007, 16:04

Ik vroeg me af of er mss ergens een lijstje of iets is , waar de hele simpele mods instaan.. Dus mods waarbij je niks aan de database hoeft te doen?

Dit omdat ik een beginneling ben en helemaal nog niks snap van tabellen aanpassen, uitvoeren etc etc. Ik vind het te riskant om daar al mee aan de slag te gaan.

Heb net vorige week voor het eerst een mod geinstalleerd, de my quick reply, die was ook zonder database aanpassingen en daar heb ik toch best een tijd over gedaan om hem echt helemaal naar mijn zin te krijgen.

Dus kan ik ergens een lijstje vinden met simpele mods waarbij ik niet in de database hoef te prutsen?

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 16:08

De meeste MODs zijn redelijk makkelijk behalve ch om te installeren.
Het hangt meer af van wat je wilt installeren kwa mods, wat je er aan vereist kwa mods.
Vele zijn er te vinden op phpBBhacks.com en op phpBB.com/mods en niet te vergeten phpBBmods.nl
Maar nogmaals als je een backup maakt van te voren voor je gaat modden kan er niks verkeerd gaan ;)

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 16:51

CH is niet moeilijk, maar vooral veel werk...

De meest simpele mod die er is, en die veel nieuwe functionaliteit aan je forum geeft, is eXtreme Styles: http://www.phpbbstyles.com/xs.php ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 16:53

Bee schreef:CH is niet moeilijk, maar vooral veel werk...
Dat maakt het moeilijk kwa oog opzicht voor vele mensen ;)

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 25 feb 2007, 16:54

Ja kijk maar daar ga ik al ... :? CH ... weleens van gehoord maar geen idee wat het is.

Backup van database.... ik heb vorige week voor het eerst inkijk gehad in de database, geen idee hoe ik daar een backup moet maken, laat staan hoe die weer terug te plaatsen als het fout gaat :(

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 16:57

CH is de afkorting van Categories Hierarchy. Een mod die heel phpBB herschrijft waardoor er opeens veel meer mogelijk is. Wel iets moeilijker in gebruik dan een gewone phpBB.
... Maar ik modereer (nog) niet.

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 25 feb 2007, 17:49

Bertie schreef:
Bee schreef:CH is niet moeilijk, maar vooral veel werk...
Dat maakt het moeilijk kwa oog opzicht voor vele mensen ;)
Tja veel werk betekent voor beginners als ik ook idd veel moeilijker. Hoe meer bestanden je moet aanpassen, hoe lastiger het voor iemand als mij is om het ovezicht te bewaren.... Vooral als iets niet helemaal goed is gegaan.

Maar nog ff een vraagje he, ik open de aan te passen bestanden altijd in kladblok, maar ik las hier ergens dat er ook een andere mogelijkheid voor is, omdat kladblok alles achter elkaar zet en het daardoor onoverzichtelijker is.

Waarmee kun je het beste de bestanden die je moet wijzigen openen?

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 25 feb 2007, 17:53

Simpele wordpad
of Crimson Editor

Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 25 feb 2007, 17:55

Ik zweer bij Editpad Pro..
éépoks

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 25 feb 2007, 19:43

Notepad++ heeft een API voor phpbb deze vind je op phpbb.com
Afbeelding
To see or to hear

Ramon Fincken
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 26 feb 2007, 01:00

de applicatie om phpbb bestanden te bewerken hangt echt af van jezelf.

Kladblok is prima om mee te starten, maar heeft bv geen code highlighting en het werkt met TAB ook niet altijd even lekker.

Maar om op je vraag terug te komen...

Deze is bijvoorbeeld vrij makkelijk te installeren en gaat ook nog eens vrij effectief spambots tegen:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=435702
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 26 feb 2007, 11:37

Oke, bedankt ! :thumb:

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 feb 2007, 19:23

Ik vindt dat mensen te snel lopen te piepen, het staat er duidelijk gewoon even je tijd nemen om te lezen. Meeste modificaties hoef je niks zelf te doen alleen lezen en plakken.

Enige error die je eventueel kan krijgen is een syntax error dan is meestal als je niet goed in de code geplaatst hebt en dan kijk je even of de tags ertussen wel kloppen etc :)
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Ramon Fincken
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 26 feb 2007, 20:13

special18 schreef:Ik vindt dat mensen te snel lopen te piepen, het staat er duidelijk gewoon even je tijd nemen om te lezen. Meeste modificaties hoef je niks zelf te doen alleen lezen en plakken.

Enige error die je eventueel kan krijgen is een syntax error dan is meestal als je niet goed in de code geplaatst hebt en dan kijk je even of de tags ertussen wel kloppen etc :)
dat is jouw mening, maar die is wellicht ongegrond.
Ik kan genoeg redenen verzinnen waarom mensen moeite hebben om mods te installeren.

Bovendien geeft tambru hier aan stapje voor stapje te beginnen en dat juich ik van harte toe!

ps: verdere discussie over het "Snel lopen piepen" graag in de Lounge en niet in dit topic!
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten