Forum wordt volgegooit met troep

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jsanders

Forum wordt volgegooit met troep

Bericht door jsanders » 13 aug 2006, 08:04

Beste mensen,

Ik beheer momenteel het forum: forum.ijar.nl. Ik zit met het probleem dat het forum continu helemaal vol gespamt wordt. Als ik ervoor kies om de administrators de accounts te laten activeren dan zit binnen de kortste keren mijn mailbox helemaal vol met spam adressen. Ja en daar wordt ik een beetje gek van want het wordt heel moeilijk soms om echte users van spammerts te onderschijden.
Verder vind ik het standaard usermanagement in phpbb heel lastig. Weet iemand een module waarmee je makkelijk users kan bannen zonder dat je eerst de naam moet copy/pasten en dan moet opzoeken en dan verwijderen?

Graat wat tips en advies.

Alvast hartelijk dank!

J.Sanders

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 13 aug 2006, 08:13

Een artikel over (spam-) bots:

http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=132

jsanders

Bericht door jsanders » 13 aug 2006, 12:03

Bedankt voor de tips. Wel lastig dat je die mod's een voor een moet installeren en dat je ze niet via een manager aan en uit kan zetten.

Had je trouwens nog een handige mod voor een beter user management systeempje? Want dat vind ik nog steeds lastig.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 13 aug 2006, 12:07

Wat vindt je lastig?

jsanders

Bericht door jsanders » 13 aug 2006, 12:09

Bij een standaard installatie. Als je een bericht wil verwijderen bijvoorbeeld, kan je gewoon op het kruisje drukken bij het bericht. Als je een gebruiker [lees:spammer] wil verwijderen, dan moet je eerst de admin ingaan de gebruiker opzoeken en hem daar ergens eruit trappen. Dat kan toch makkelijker?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 13 aug 2006, 12:21

Je kan een directe link naar gebruikersadministratie bij elk bericht of in het profiel plaatsen.

Een oude mod van mij doet iets dergelijks:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14199

Gesloten