hmm forum werkt maar kan hulp gebruiken bij het maken header

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
makemeover

hmm forum werkt maar kan hulp gebruiken bij het maken header

Bericht door makemeover » 19 jul 2006, 21:35

we hebben het forum eindelijk draaiend gekregen, maar ik wilde graag de header veranderen, ik wil onze eigen header boven het forum hebben zoals deze is te zien op http://www.makemeover.org zodat het wat meer van "ons" is.

ik probeer ook al dagen zoniet weken pink er op te zetten ipv subsilver. ook dat lukt me niet zo best.. wie kan en wil ons helpen?

ownageworld

Re: hmm forum werkt maar kan hulp gebruiken bij het maken he

Bericht door ownageworld » 19 jul 2006, 21:44

makemeover schreef:we hebben het forum eindelijk draaiend gekregen, maar ik wilde graag de header veranderen, ik wil onze eigen header boven het forum hebben zoals deze is te zien op http://www.makemeover.org zodat het wat meer van "ons" is.

ik probeer ook al dagen zoniet weken pink er op te zetten ipv subsilver. ook dat lukt me niet zo best.. wie kan en wil ons helpen?
Erg simpel eigenlijk :)
Als je de header wilt hebben, ga dan naar templates/{jouw template}/overal_header.tpl en dan zoeken naar "phpBB.gif", dit veranderen in directory en naam van jouw plaatje en klaar!
Je zult waarschijnlijk wel de "height" en "width" een beetje moeten veranderen, maar lukt wel denk ik...?

Als je een andere template wilt, ga dan naar administratiepaneel toe en naar "stylen", "add style" of in het nederlands voeg een stijl toe (je moet hem wel al geupload hebben in templates directory.... het moet er dus zo uit zien "templates/pink/overal_header.tpl" etc etc)

Dan "verander style" in pink en zet "style default" op pink and done!
Misschien moet je het ook nog in je "editprofile" instellen...

Succes!

makemeover

Ik heb de file gedownload, maar kan het niet uitpakken

Bericht door makemeover » 19 jul 2006, 21:50

Ik heb het bestand gedownload maar wanneer ik het uitpak krijg ik een melding fout in archief bestand. en krijg het niet goed uitgepakt.

En als ik het plaatje verander word alleen maar het log veranderd, ik wil het graag over de gehele breedte van het forum hebben,,. dat kan wel ik heb diverse fora gezien met een geheel eigen layout.

Ik wil het zo graag helemaal naar onze smaak hebben.. maar dat schijnt nogal moeilijk te zien.. (voor ons dan hahah)

makemeover

wie kan mij een uitgepakte fiapplepink.zip sturen

Bericht door makemeover » 19 jul 2006, 22:08

Wie kan mij het uitgepakte fiapplepink.zip sturen via de mail, Ik krijg het gewoonweg niet uitgepakt, en ja ik heb winzip 10 en winrar, maar krijg de melding beschadigde betanden oid..

al 100x gedownload maar lukt niet, svp wel de NL versie..

Pino1990
Contacteer:

Bericht door Pino1990 » 19 jul 2006, 22:11

Probeer hem een paar keer onder een andere naam te downloaden, anders open je hem (dus niet opslaan) en pak je alles in een map op je pc uit
Een dag niet ge...... is een dag niet geleefd!! :bier:

makemeover

al gedaan maar lukt niet?

Bericht door makemeover » 19 jul 2006, 22:16

en direkt openen ipv downloaden gaat ook niet. kan iemand het uitgepakte naar mij mailen ??? please?

Stef

Bericht door Stef » 19 jul 2006, 22:21

Je kunt ook even op phpBB.com/styles kijken?

makemeover

inmiddels gelukt hoor, toch nog 1 vraag

Bericht door makemeover » 20 jul 2006, 00:09

Alles is gelukt,, echter nog 1 vraag, ik wilde graag de kleuren veranderen,, maar als ik wat verander gebeurt er helemaal niet ? kleuren blijven gelijk., hee, gaat niet zoals ik wil

Pino1990
Contacteer:

Bericht door Pino1990 » 20 jul 2006, 06:50

Je moet het in het ACP aanpassen, onder bewerk template. =Hij zou het moeten doen.
Een dag niet ge...... is een dag niet geleefd!! :bier:

makemeover

in het panel bedoelje?

Bericht door makemeover » 20 jul 2006, 07:08

in het panel bedoel je waar ik van alles in kan stellen ? dat heb ik gedaan, maar moet ik dan nog wat anders veranderen ?

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 20 jul 2006, 08:00

Bij FI-stijlen, zoals FI Apple Pink ook, zitten alle kleiren in het CSS-bestand met dezelfde naam als de style-map. Zoals dus fiapplepink.css. :)

makemeover

Ik begrijp er geen snars van hahah,,

Bericht door makemeover » 20 jul 2006, 13:28

Ik begrijp er geen snars van, welk bestand moet ik hebben en waar vind ik dit, en kan ik zulks met een kladblok bewerken of met frontpage.

hellup

Stephen
Contacteer:

Bericht door Stephen » 20 jul 2006, 13:54

Dit gaat ook in je ACP denk ik bij colors, moet je maar proberen bij elke zowat, en dan kan je zien wat er veranderd, maar een tip:
Schrijf eerst alle kleuren van die template even op een papiertje, moest het verkeerd zijn en wou je dat laten staan :wink:

Suc6 :thumb:
Greetz

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 20 jul 2006, 14:25

Stephen schreef:Dit gaat ook in je ACP denk ik bij colors, moet je maar proberen bij elke zowat, en dan kan je zien wat er veranderd, maar een tip:
Schrijf eerst alle kleuren van die template even op een papiertje, moest het verkeerd zijn en wou je dat laten staan :wink:

Gaat niet altijd in ACP.

Ga na je ftp,.

zoek de map templates/je template/xxxx.css

en ga daar eens aan de slag
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Stephen
Contacteer:

Bericht door Stephen » 20 jul 2006, 18:20

lifeguard schreef:
Stephen schreef:Dit gaat ook in je ACP denk ik bij colors, moet je maar proberen bij elke zowat, en dan kan je zien wat er veranderd, maar een tip:

Gaat niet altijd in ACP.

Ga na je ftp,.

zoek de map templates/je template/xxxx.css

en ga daar eens aan de slag
Ow, ik dacht wel, sorry hiervoor :oops:
Greetz

Gesloten