Forum optuigen geen probleem. Vervolgens photo-album (smartor) er aan plakken. Alle acties ok, behalve het runnen van de 'album_db_install.php'. Volgens de instructie 'hoe installeer ik een mod?' de optie 10-2 via de browser de php gerund. Foutmelding: phpBB : critical error could not connect to the database. De strekking van de melding is helder. De php staat in de rootdir van het forum (heet ook forum...)
Why? (searchfunctie gekeken, maar vind geen antwoord)
Installatie photo-album
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Probeer eens dit
zoek in bestand common.php
vervang door
Voer je update uit en daar na de handeling weer terug draaien (de // weer verwijderen)
Suc6
zoek in bestand common.php
Code: Selecteer alles
unset($dbpasswd);
//unset($dbpasswd);
Suc6

yep, danque
In één keer boem. Logfile ff gesaved maar zag geen errors. Had ik dit kunnen weten of waar stond het?
Klasse, dank!
Erik
Klasse, dank!
Erik
Mocht het in de toekomst, dan kan je het eventueel anders oplossen. Omdat deze "feature" bij de Statistics Mod permanent in de weg zit, heb ik een kleine mod geschreven die deze "feature" makkelijk buiten spel kan zetten.
Door alleen het deel voor common.php te installeren, is er geen enkel veiligheidsrisico. Mocht er dan een bestand zijn wat een could not connect to the database fout oplevert, dan plaats je naop een nieuwe regel . Zo schakel je de feature uit voor een bepaalde pagina, terwijl de veiligheid op andere pagina's niet achteruit gaat.
Door alleen het deel voor common.php te installeren, is er geen enkel veiligheidsrisico. Mocht er dan een bestand zijn wat een could not connect to the database fout oplevert, dan plaats je na
define('IN_PHPBB', true);
define('BEE_NO_UNSET', true);
... Maar ik modereer (nog) niet.