PHP CODE

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jojojoris

PHP CODE

Bericht door jojojoris » 19 mei 2006, 21:15

ik wil zelf een site maken met templates en zo net als ik phpbb. de templates in phpbb hebben van die tekst tussen {}

bijv.

Code: Selecteer alles

<th height="25" nowrap="nowrap" align="right">{SITENAME}&nbsp;</th>
hoe kan ik dan vanit een ander php script de pagina inladen en dat {SITENAME} vervangen wordt door de naam van je site.

abcde

Re: PHP CODE

Bericht door abcde » 19 mei 2006, 21:19

jojojoris schreef:ik wil zelf een site maken met templates en zo net als ik phpbb. de templates in phpbb hebben van die tekst tussen {}

bijv.

Code: Selecteer alles

<th height="25" nowrap="nowrap" align="right">{SITENAME}&nbsp;</th>
hoe kan ik dan vanit een ander php script de pagina inladen en dat {SITENAME} vervangen wordt door de naam van je site.
Je kan dat doen door een templatesysteem te gebruiken, bijvoorbeeld dat van phpBB, maar er zijn zat andere. Als je slechts enkele pagina's wil opnemen in je site die gebruik moeten maken van phpBB templatesysteem dan kan je ze je bij phpBB voegen (met bijvoorbeeld de blank page mod, als je die volgt is het templatesysteem van phpBB ingeschakeld en worden de gevens uit je database/forum verwerkt).
Bijna 1500 posts!

jojojoris

Bericht door jojojoris » 20 mei 2006, 07:23

Ik wil ook zo iets maken met templates maar ik weet niet hoe ik dat {SIENAME} in php code kan veranderen. ik wil dus PHP code

abcde

Bericht door abcde » 20 mei 2006, 10:43

jojojoris schreef:Ik wil ook zo iets maken met templates maar ik weet niet hoe ik dat {SIENAME} in php code kan veranderen. ik wil dus PHP code
De code's zoals {SITENAME} worden, zoals ik al zei, door het templatesysteem verwerkt, althans die snapt dat wat er met {L/U/etc._*} en etc. wordt bedoeld en dat die uit de database en eventueel andere bestanden haalt.

Je hebt dus meerdere mogelijkheden om een systeem te gebruiken dat {SITENAME} verwerkt "De naam van je site", dat kan met het systeem van phpBB, maar ook met andere andere systemen, het hangt ervanaf wat je er precies mee wil doen.
Bijna 1500 posts!

Gesloten