Alweer een nieuw soort spam

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
goednieuws

Alweer een nieuw soort spam

Bericht door goednieuws » 13 mar 2006, 10:23

Na de bot's die onbeperkt nieuwe gebruikers aanmelden en de spam in shoutboxen van forumgebruikers heb ik nu weer iets nieuws aan mijn fiets hangen:

Regelmatig worden er onder bestaande topics door "gasten" (lees bots) teksten zoals hieronder gepost:

Code: Selecteer alles

bike locksdating becandida albicanaffiliationsfree machine embroidery designsdiabetes supportachat appartement parisovereaterszen meditationadvance directivesbalkan holidaysplant machinerybed and breakfast galwayincense oilshotel mont st michelfantasy jewelryhjemme arbejdeled taschenlampenplastic strawskroatien ferienwohnungenapartamentos en mallorcanissan 350z accessoriesweb ranking softwaretextileragarose
gastgebruikersnamen als "bike locks" worden gebruikt.

Van deze hele tekst is een hyperlink gemaakt naar pagina's als "synetics.info"

IP blocken heeft geen zin. er wordt gebruik gemaakt van proxy's.

Iemand een soortgelijke ervaring of nog beter een oplossing.

Uiteraard maak ik gebruik van de laatste versie phpbb 2.0.19 en beveiligingen als image verification heb ik in gebruik.

Alvast bedankt!

Stef

Bericht door Stef » 13 mar 2006, 12:35

Ik heb dit gedeetelijk opgelost door CAPTCHA toe te voegen zodat de gebruikers eerst een tekstje van een plaatje moeten in tikken. (voorbeeld)

Ik geloof dat er wel een mod bestaat als die, volgensmij deze.

Verplaatst naar MOD Aanvraag
Laatst gewijzigd door Stef op 13 mar 2006, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 13 mar 2006, 12:35

Eigenlijk zou er een visuele bevestiging moeten zijn wanneer gasten een bericht plaatsen.. Misschien een idee voor een mod of een nieuwe upgrade voor phpBB?

Maak registreren verplicht (evt. zonder e-mailbevestiging), dan ben je er vanaf..
Wijziging: Stef was me voor :bier:

goednieuws

Bericht door goednieuws » 13 mar 2006, 15:38

Stef schreef:Ik heb dit gedeetelijk opgelost door CAPTCHA toe te voegen zodat de gebruikers eerst een tekstje van een plaatje moeten in tikken. (voorbeeld)

dank je, ik heb de 5338 mod toegevoegd en het werkt prima.

dotstorm

Bericht door dotstorm » 16 mar 2006, 14:17

Ik heb hem zonet ook geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
Kleven er aan deze MOD ook nadelen/errors ofzo ?

Dank

dotstorm

Bericht door dotstorm » 17 mar 2006, 08:09

Bon, de "goed werken" was blijkbaar van zéér korte duur... Deze nacht opnieuw een SPAM-aanval te verwerken gekregen: heel mijn forum onder gespamd door een spam-bot.

De visuele confirmatie werkt dus niet...bij me. Hoewel, wanneer ik zelf inlog als gast en iets probeer te posten ik weldegelijk visueel moet confirmeren.

Iemand ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 17 mar 2006, 08:28

Het scheelt al een hoop als je alleen laat posten door geregistreerde mensen. Er zijn ook bots die zich (ook al heb je visuele bevestiging) registreren, dus dat risico loop je nog, maar het scheelt al een stuk.

dotstorm

Bericht door dotstorm » 17 mar 2006, 09:57

Mijn forum haalt haar kracht vooral uit het feit dat mensen "anoniem" vragen kunnen stellen (gaat meestal over juridische kwesties, dus...). Ik zou het dan ook super jammer vinden moest ik verplichte registratie moeten invoeren.

Echt geen manier om die vervelende bots op de één of andere manier buiten te houden ? Heb wat zitten snuffelen op phpbb.nl en phpbbhacks.com, heb die phpBB Image Verification Hack geïnstalleerd, maar werkt dus niet (of minstens onvoldoende).

Dank !

ukkepuk
Contacteer:

Bericht door ukkepuk » 17 mar 2006, 14:22

Stef schreef:Ik heb dit gedeetelijk opgelost door CAPTCHA toe te voegen zodat de gebruikers eerst een tekstje van een plaatje moeten in tikken. (voorbeeld)

Kan dit ook werken voor posts in het gastenboek?

goednieuws

Bericht door goednieuws » 18 mar 2006, 18:32

De eerdergenoemde mod om gasten alleen te laten posten d.m.v. een image verificatie heb ik nu een week in gebruik.

Het leek goed te gaan tot ik vandaag een enorme lading met dezelfde postings met een lijst (sex gerelateerde) links in mijn forum zag. het waren ongeveer 15 identieke postings met een enorme lijst links. ze waren alle afkomstig van verschillende IP nummers (proxy)

Dit dus ondanks de verificatie MOD.

Voorlopig heb ik aangegeven dat alleen geregistreerde gebruikers mogen posten. Toch is dit voor mij geen definitieve oplossing. ik wil gasten ook de optie bieden om gebruik te maken van het forum.

Mocht iemand een oplossing kunnen bieden....

goednieuws

Bericht door goednieuws » 18 mar 2006, 18:34

dotstorm schreef:Bon, de "goed werken" was blijkbaar van zéér korte duur... Deze nacht opnieuw een SPAM-aanval te verwerken gekregen: heel mijn forum onder gespamd door een spam-bot.

De visuele confirmatie werkt dus niet...bij me. Hoewel, wanneer ik zelf inlog als gast en iets probeer te posten ik weldegelijk visueel moet confirmeren.

Iemand ?
zoals ik eerder schreef... helaas zelfde ervaring hier... :cry:
wagonladingen vol spam ondanks de verificatie mod....

YoKev
Contacteer:

Bericht door YoKev » 19 mar 2006, 16:00

dotstorm schreef:Mijn forum haalt haar kracht vooral uit het feit dat mensen "anoniem" vragen kunnen stellen (gaat meestal over juridische kwesties, dus...). Ik zou het dan ook super jammer vinden moest ik verplichte registratie moeten invoeren.

Echt geen manier om die vervelende bots op de één of andere manier buiten te houden ? Heb wat zitten snuffelen op phpbb.nl en phpbbhacks.com, heb die phpBB Image Verification Hack geïnstalleerd, maar werkt dus niet (of minstens onvoldoende).

Dank !
Je kan ze ook wel laten registreren op een nickname, en dan meerdere accounts op 1 email beschikbaar maken.. Ben je ook anoniem..
Wijziging: Dit is euh.. mijn siggy!

goednieuws

Bericht door goednieuws » 19 mar 2006, 22:09

op hoop van zegen heb ik maar er maar weer een paar mod's tegenaan gegooid:

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... ht=antibot (Nederlandse vertaling staat achteraan de post)
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... spam+guest

en mocht je deze nog niet kennen....

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?p=1404100

sterkte allemaal met de strijd tegen de bot's....

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 19 mar 2006, 22:11

Bekijk ook gelijk eventjes de Kennisbank: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=132
Daar staat meen ik de Nederlandse versie :wink:

Gesloten