Permissies: Wel viewforum maar niet viewtopic voor gasten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Permissies: Wel viewforum maar niet viewtopic voor gasten
Ik heb even wat uitgetest helaas werkt het niet zoals ik wil.
Om het dataverkeer te verminderen, wil ik dat gasten nog wel de topictitels in een catagorie kunnen zien, alleen de topics zelf niet.
Dus als ze op een link van een topic drukken dat ze dan automatisch het inlogscherm komen te zien.
Mijn dataverkeer krikt makelijk toch wel erg omhoog, en ik wil wel behouden dat mijn gasten kunnen zien wat voor topics er zoal op het forum staan, maar dat de inhoud pas gelezen kan worden met aanmelden.
Vele melden zich toch wel aan als ze het interresant vinden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Is hier een MOD voor of doe ik gewoon wat fout?
Om het dataverkeer te verminderen, wil ik dat gasten nog wel de topictitels in een catagorie kunnen zien, alleen de topics zelf niet.
Dus als ze op een link van een topic drukken dat ze dan automatisch het inlogscherm komen te zien.
Mijn dataverkeer krikt makelijk toch wel erg omhoog, en ik wil wel behouden dat mijn gasten kunnen zien wat voor topics er zoal op het forum staan, maar dat de inhoud pas gelezen kan worden met aanmelden.
Vele melden zich toch wel aan als ze het interresant vinden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Is hier een MOD voor of doe ik gewoon wat fout?
Ik heb het als volgt opgelost, met vlgs. mij de exacte werking zoals wordt gevraagd:
- viewtopic.php (ca regel 165 bij mij), aangepast wordt:
Vervolgens bij permissies van de forumdelen:
Bekijk: All
Lees, verstuur etc.... : Reg
Voorbeeld: http://www.hayabusaclubholland.nl/?frame=forum/
Afgeschermd zijn daar: Hayabusa discussie, Hayabusa marktplaats, Onderdelenprijzen, Technische discussie.
- viewtopic.php (ca regel 165 bij mij), aangepast wordt:
Code: Selecteer alles
if( !$is_auth['auth_view'] || !$is_auth['auth_read'] )
{
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
// $redirect = ( isset($post_id) ) ? POST_POST_URL . "=$post_id" : POST_TOPIC_URL . "=$topic_id";
// $redirect .= ( isset($start) ) ? "&start=$start" : '';
echo ("<center><br><br><br><div style=\"font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; font-style: normal; color: #000000;\">");
echo ("Alleen leden hebben toegang tot dit forumdeel en kunnen de topics bekijken.<br>Bent u al lid, <a href=\"login.php\">log dan in</a>.</div></center>");
die();
// redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=viewtopic.$phpEx&$redirect", true));
}
$message = ( !$is_auth['auth_view'] ) ? $lang['Topic_post_not_exist'] : sprintf($lang['Sorry_auth_read'], $is_auth['auth_read_type']);
message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}
Bekijk: All
Lees, verstuur etc.... : Reg
Voorbeeld: http://www.hayabusaclubholland.nl/?frame=forum/
Afgeschermd zijn daar: Hayabusa discussie, Hayabusa marktplaats, Onderdelenprijzen, Technische discussie.
Je mag gewoon door blijven ontwikkelen, het risico daarbij is alleen dat de wijzigingen niet meer worden megenomen in het jury rapport, mochten we je site eerder in de maand bezocht hebben.Eefjuh schreef:Okeej, maar de vraag is dan nog even aan juryleden van phpbbforum 2005 of ik deze mod nog wel mag installeren?

Okeej, helaas verandert er dus niks bij mij :S
Dat is het nu, als ik dan lees op reg zet, krijg je als je het forum wilt lezen, een mooi inlogscherm in de stijl van het forum
Doe ik de mod die Lontronics neerzette, blijf ik hetzelfde houden dat je het forum niet kan lezen, maar alleen dan een lelijk wit scherm..
Wat is dus bedoel (als lees op all staat dus), je hebt catagorieen (index.php) en in die catagorieen staat een forum bv. Ara's. Als ik naar dat forum ga, zie je dus alle topics (viewforum.php)
Druk ik op een topic, dan kan ik het topci lezen als gast.
Staat lees op reg, dan kun je niet eens viewforum.php bekijekn als gast.
Ik wil dus dat ze WEL viewforum.php kunnen lezen, maar NIET viewtopic.php...
Code: Selecteer alles
if ( !$is_auth['auth_read'] || !$is_auth['auth_view'] )
{
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
$redirect = POST_FORUM_URL . "=$forum_id" . ( ( isset($start) ) ? "&start=$start" : '' );
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=viewforum.$phpEx&$redirect", true));
}
//
// The user is not authed to read this forum ...
//
$message = ( !$is_auth['auth_view'] ) ? $lang['Forum_not_exist'] : sprintf($lang['Sorry_auth_read'], $is_auth['auth_read_type']);
message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}
Doe ik de mod die Lontronics neerzette, blijf ik hetzelfde houden dat je het forum niet kan lezen, maar alleen dan een lelijk wit scherm..
Wat is dus bedoel (als lees op all staat dus), je hebt catagorieen (index.php) en in die catagorieen staat een forum bv. Ara's. Als ik naar dat forum ga, zie je dus alle topics (viewforum.php)
Druk ik op een topic, dan kan ik het topci lezen als gast.
Staat lees op reg, dan kun je niet eens viewforum.php bekijekn als gast.
Ik wil dus dat ze WEL viewforum.php kunnen lezen, maar NIET viewtopic.php...