Admin en Modkleuren wijzigen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eefjuh
Contacteer:

Admin en Modkleuren wijzigen

Bericht door Eefjuh » 01 dec 2005, 03:37

Dit was de mod:

Code: Selecteer alles

############################################################## 
## Mod Titel: Verander de administrator en moderator wie zijn er online kleuren. 
## MOD Autheur: chAos (phpBB Support Team) < admin (at) kaosfusion.com > http://www.kaosfusion.com 
## MOD Beschrijving: Deze mod veranderd de kleuren van de adminstrators en moderators die verschijnen 
##                            de "wie zijn er online" box. 
## MOD Vertaling: Spikey < admin (at) phpbb-nl.com > http://www.phpbb-nl.com 
## 
## Mod Versie: 1.0.1 - (18 Jan, 2003) 
## Installatie Level: Eenvoudig 
## Installatie Tijd: 3 Minuten 
## Bestanden te wijzigen: includes/page_header.php 
## Meegeleverde bestanden: (n/a) 
## Om veiligheidsredenen, Check a.u.b.: http://www.phpbb.com/mods/downloads/ voor de 
## laatste versie van deze MOD. Downloaden van deze MOD van andere sites zou kwaadwillige code 
## in jouw phpBB Forum kunnen geven. Om die reden, geeft phpBB geen support voor MOD's die niet 
## in onze MOD-Database voorkomen, op lokatie: http://www.phpbb.com/mods/downloads/ 
## 
# ** De laatste versie van deze mod is altijd beschikbaar van** 
# ** http://www.kaosfusion.com - volg de links naar het forum    ** 
## 
## 
## Autheur Opmerking: 
## Dit is een kleine/eenvoudige mod.  Dit is de manier om het te veranderen, zonder 
## dat verandering van andere kleuren op jouw board. De normale manier, zou andere 
## kleuren ook veranderen, wat je waarschijnlijk niet wilt. 
## Deze mod doet het, zonder dat er andere kleuren veranderen. :D 
## Vergeet niet om jouw kleuren in te vullen ! 
## 
################################################################# 
## Voordat Je Deze Mod Toevoegt Aan Jouw Forum, Back Up Alle Bestanden In Relatie Tot Deze MOD. 
################################################################# 

# 
#-----[ Open ]------------------------------------------ 
# 
includes/page_header.php 

# 
#-----[ Zoek ]------------------------------------------ 
# (ongeveer regel 125) 

if ( $row['user_level'] == ADMIN ) 
                        { 
                                $row['username'] = '<b>' . $row['username'] . '</b>'; 
                                $style_color = 'style="color:#' . $theme['fontcolor3'] . '"'; 
                        } 

# 
#-----[ Vervang Met ]------------------------------------------ 
# 

{ 
                                $style_color = 'style="color:#FFA34F"'; /* Vervang de #FFA34F met jouw tekst kleur. bijv: #FF0000 */ 
                                                                       /* Vergeet niet de # vóór de hex kleur.  Dit wordt de ADMIN's kleur. */ 
                        } 

# 
# (ongeveer regel 130) 
                       else if ( $row['user_level'] == MOD ) 
                        { 
                                $style_color = 'style="color:#' . $theme['fontcolor2'] . '"'; 
                        } 

# 
# 

if ( $row['user_level'] == MOD ) 
                        { 
                                $style_color = 'style="color:#006600"'; /* Vervang de #006600 met jouw tekst kleur. bijv: #FF0000 */ 
                                                                       /* Vergeet niet de # vóór de hex kleur.  Dit wordt de MOD's kleur. */ 
                        } 

# 
#  (ongeveer regel 370) 

'L_WHOSONLINE_ADMIN' => sprintf($lang['Admin_online_color'], '<span style="color:#' . $theme['fontcolor3'] . '">', '</span>'), 
        'L_WHOSONLINE_MOD' => sprintf($lang['Mod_online_color'], '<span style="color:#' . $theme['fontcolor2'] . '">', '</span>'), 

# 
# 

'L_WHOSONLINE_ADMIN' => sprintf($lang['Admin_online_color'], '<span style="color:#FFA34F">', '</span>'), /* Verander de ###### naar hetzelfde ALS je hebt gedaan in de tweede stap, met de ADMIN kleur. Inclusief de # aan het begin. bijv: #FF0000 */ 
        'L_WHOSONLINE_MOD' => sprintf($lang['Mod_online_color'], '<span style="color:#006600">', '</span>'), /* Verander de  ###### naar hetzelfde ALS je hebt gedaan in de vierde stap, met de MODERATOR kleur. Inclusief de # aan het begin. bijv: #FF0000 */ 

# 
#-----[ SLA OP/SLUIT ALLE BESTANDEN ]------------------------------------------ 
# 
# EoM 

Maar ik merkte op dat ik niet alleen het daar moest veranderen maar ook in de viewonline.php

wat eruit moet komen te zien als iets zoals:

Code: Selecteer alles

$username = $row['username'];

$style_color = '';
			{
				$username = '<b style="color:#FFA34F">' . $username . '</b>';
			}
			else if ( $row['user_level'] == MOD )
			{
				$username = '<b style="color:#FF0000">' . $username . '</b>';
			}

Misschien wel handig om erbij te zetten, gezien bij mij het bij de eerste mod het nog geen resultaat gaf..

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 01 dec 2005, 10:16

verplaatst na ontwikkeling, permissies trouwens op mod release ook aangepast.

deze mod is ver van een versie voor gereleased te worden nog, is erg gehardcoded en mijn menings inziens een beetje overbodig, je kunt via stijlen beheer simpel de kleuren aanpassen van moderator en beheerder.

snap dus eigenlijk niet 100% het nut ervan om deze hardcoded mee te geven in de header.

toch is het altijd waard om dingen uit te zoeken en waar ze zitten en waar wat bepaald wordt dus het initiatief is gewaardeerd.

grtz Carlo

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 01 dec 2005, 11:04

Je kunt het inderdaad in je stijlenbeheer aanpassen, alleen is het wel zo als jij je template niet elke keer wil laten laden in je pagina (dus bij bron) dan zit je er wel aan vast om het op zo een manier op te lossen.

Ik heb zelf namelijk ervoor gezord dat ik minder dataverkeer creeer door de template niet te laten zien in de broncode, en toen kwam er uit dat bepaalde dingen die in mijn .css stonden nog niet gewijzigd waren naar de kleuren in mijn beheerderspaneel.

Vandaar ;)

Maar iig bedankt dat het gewaardeerd word :D

appleforce

Bericht door appleforce » 09 dec 2005, 15:45

Als ik in de stylenbeheer de kleur verander van "beheerder" dan veranderd ook de fontkleur van mijn tabelkop... Is dit niet afzonderlijk in te stellen?

Gesloten