Joomla icm PhpBB

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Joomla icm PhpBB

Bericht door jh0nny » 07 okt 2005, 13:40

Daar ben ik weer met een mod aanvraag, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. :bier:

Ik heb van iemand een 'mod' gekregen waarmee het mogelijk is om nieuwe geregistreerde leden via Joomla! (opvolger van Mambo) automatisch toe te voegen aan de database van PhpBB en andersom, ook is het inloggen mogelijk bij het aanmaken van een account op 1 van beiden maar ik zit nog met een probleempje:

Ik wil graag de bestaande leden ook deze mogelijkheid geven, en het werkt nu alleen bij nieuwe leden die nu aangemaakt worden.
Ik vermoed dat dit wel te doen is, maar hoe ... :wink:
Field Type Attributes Null Default Extra Action
id int(11) No auto_increment
name varchar(50) No
username varchar(25) No
email varchar(100) No
password varchar(100) No
usertype varchar(25) No
block tinyint(4) No 0
sendEmail tinyint(4) Yes 0
gid tinyint(3) UNSIGNED No 1
registerDate datetime No 0000-00-00 00:00:00
lastvisitDate datetime No 0000-00-00 00:00:00
activation varchar(100) No
params text No
ID komt overeen met de User_id van phpbb, name mag gewoon een naamloos veld zijn, username is bekend, email is het gebruikte e-mail adres voor registratie en ook te vinden in phpbb, password wordt ook MD5 opgeslagen, usertype is het accesniveau/mag dus standaard allemaal op lid staan, block automatisch altijd op 0, sendemail ook standaard op 0 bij iedereen, gid is mij onbekend, activation is een leeg veld standaard en ook params blijft leeg.

Nu zal er dus een scriptje moeten zijn waarmee OF de phpBB tabel gebruikt, hierbij zal ik dus de namen van de velden moeten aanpassen in het gehele script aangezien de veldnamen niet overeenkomen en ook de tabelnaam niet, dit lijkt me niet handig.

Het lijkt mij het handigste om alle accounts vanuit phpBB in de database van Joomla te zetten aangezien het bij nieuwe accounts wel goed gaat.

Iemand een idee?
Het gebruikte script staat op http://www.barki.nl/Manual.htm :bier:

Ik hoop dat iemand hier de tijd voor heeft :thumb:
Barki.nl

Guust
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 sep 2005, 23:41
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Joomla icm PhpBB

Bericht door Guust » 20 jan 2008, 23:14

Hallo,

Ikzelf heb Mambo en zou dit ook willen koppelen met PHPBB.
;) Zou je me die mod waarover je spreekt eens kunnen doorsturen, of hieronder kunnen "plakken"?

Met jou gestelde probleem kan ik je (momenteel nog) niet helpen.
Je zou de gegevens via een query kunnen kopieren naar de andere database...

mvg,

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Joomla icm PhpBB

Bericht door Coen » 21 jan 2008, 00:03

Dit topic is nu al ruim twee jaar oud, ik denk niet dat j0hnny nog zal reageren.

Er zijn inmiddels al enorm veel topics hierover verschenen, de meest recente is volgens mij deze. Succes met je zoektocht!

Gesloten