addnametoprofile: problemen met mod...

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
angmar

addnametoprofile: problemen met mod...

Bericht door angmar » 17 aug 2005, 00:08

Hey, ik heb de mod addnametoprofile.mod gedownload op http://www.phpbb.com, maar het schijnt niet echt te lukken.. Na al m'n php en tpl-files te gewijzigd hebben zoals moest, en de wijzigen in SQL te hebben aangebracht, was er nog altijd niets veranderd.. zelfs geen parse-error! dus aan de files die ik gewijzigd heb zou het normaal niet kunnen liggen? Heb ik dan wat verkeerd gedaan in SQL ofzo? was de eerste keer dat ik er mee werkte, dit is wat ik moest doen:

Code: Selecteer alles

#
#-----[ SQL ]-------------------------------------------
#

ALTER TABLE phpbb_users ADD user_name_first VARCHAR(64) DEFAULT '' NOT NULL;
ALTER TABLE phpbb_users ADD user_name_last VARCHAR(64) DEFAULT '' NOT NULL;
INSERT INTO `phpbb_config` (`config_name`, `config_value`) VALUES ('name_first_display',1),('name_last_display',0),('name_first_required',1),('name_last_required',0);
.. Ik heb die rijen en waarden manueel toegevoegd, maar misschien heb ik iets verkeerds gedaan? Kan er nog niet zo heel goed mee overweg eigenlijk... Ik vroeg me af of je rechtstreeks die code kan invoeren via phpMyAdmin, zodat je zeker bent dat er nx verkeerd is? Ik heb dit geprobeerd via dat query-ding, maar kreeg toen deze error:

#1060 - Duplicate column name 'user_name_first'

Zou het op prijs stellen moest iemand mij kunnen helpen :) pfft meer dan 2u werk aan gehad!

Coen

Bericht door Coen » 17 aug 2005, 09:06

#1060 - Duplicate column name 'user_name_first'

Deze error geeft aan dat die kolom die je probeert toe te voegen al bestaat, je hoeft hem dus niet 2x te plaatsen. Het SQL deel is goed dus.

Verder weet ik even niet zeker welke MOD je nu precies hebt, is het die ene dat een "echte naam"-veld aan het profiel toevoegd? :roll:

Als je dit even duidelijk kunt maken, kan ik je verder helpen. :idea:

angmar

Bericht door angmar » 17 aug 2005, 20:29

Prophecy schreef:#1060 - Duplicate column name 'user_name_first'

Deze error geeft aan dat die kolom die je probeert toe te voegen al bestaat, je hoeft hem dus niet 2x te plaatsen. Het SQL deel is goed dus.

Verder weet ik even niet zeker welke MOD je nu precies hebt, is het die ene dat een "echte naam"-veld aan het profiel toevoegd? :roll:

Als je dit even duidelijk kunt maken, kan ik je verder helpen. :idea:
ja, standaard wordt er alleen maar naar een usersname gevraagd in het profiel, maar met deze mod zou dus ook je voornaam en familienaam worden toegevoegd..

maar wat is er dan mis mee, wat heb ik verkeerd gedaan? ik zie echt niks veranderd aan mijn forum..

angmar

Bericht door angmar » 17 aug 2005, 20:34

oh btw, ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik een style heb geïnstalleerd, terwijl je volgens de manual wijzigen moet aanbrengen in de default subSilver-files? daarom dat ik probeerde terug de subSilver-style te gebruiken, om te testen of het daaraan lag, maar toen kreeg ik deze error:

Failed to update general configuration for ('name_first_display',1),('name_last_display',0)

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'name_first_display',1),('name_last_display',0)'' at line 3

UPDATE phpbb_config SET config_value = '(''name_first_required'',1),(''name_last_required'',0)' WHERE config_name = '('name_first_display',1),('name_last_display',0)'

Line : 62
File : admin_board.php

Gesloten