MOD: Shortcuts MSN, ICQ, WWW etc... weg onder posts

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lontronics

MOD: Shortcuts MSN, ICQ, WWW etc... weg onder posts

Bericht door Lontronics » 27 mei 2005, 23:15

Je kunt het vanwege zijn omvang geen mod noemen maar ik wist niet waar ik hem anders kwijt moest.

Om de opmaak van het forum zo clean mogelijk te krijgen en bandbreedte te besparen heb ik in de subSilver template een aanpassing doorgevoerd.
Bij het bekijken van een topic staan er onder een post normaliter buttons, verwijzend naar informatie uit het profiel van de poster; bijv. MSN, ICQ, WWW, PB, EMAIL etc....
Door de naam van de poster als link naar het profiel uit te voeren en de gehele regel met deze knoppen en de link >naar boven< te laten vervallen bespaar je ruimte op je scherm, bespaar je bandbreedte en ziet het er een stukje cleaner uit.

Regelnummers kunnen enigszins afwijken omdat ik zowieso al diverse aanpassingen heb doorgevoerd in de code van mijn forum.

## AANPASSING WAARMEE IN VIEW TOPIC PROFIEL, WWW, MSN ETC.... WEG ZIJN EN PROFIEL IS OP TE ROEPEN DOOR OP DE NAAM TE KLIKKEN:

- /viewtopic.php:

Vind (regel 897) code:

Code: Selecteer alles

		$profile = '<a href="' . $temp_url . '">' . $lang['Read_profile'] . '</a>';
Voeg hieronder toe:

Code: Selecteer alles

		$profile_lnk = $temp_url;

Vind (regel 1150) code:

Code: Selecteer alles

		'PROFILE' => $profile,
Voeg hieronder toe:

Code: Selecteer alles

		'PROFILE_LNK' => $profile_lnk,

- /templates/subSilver/viewtopic.tpl:

Vind (regel 25) code:

Code: Selecteer alles

		<td align="left" valign="top" class="{postrow.ROW_CLASS}"><span class="name"><a name="{postrow.U_POST_ID}"></a><b>{postrow.POSTER_NAME}</b></span><br /><span class="postdetails">{postrow.POSTER_RANK}<br />{postrow.RANK_IMAGE}{postrow.POSTER_AVATAR}<br /></span><br /></td>
Vervang door

Code: Selecteer alles

		<td align="left" valign="top" class="{postrow.ROW_CLASS}"><span class="name"><a name="{postrow.U_POST_ID}"></a><a href="{postrow.PROFILE_LNK}"><b>{postrow.POSTER_NAME}</b></a></span><br /><span class="postdetails">{postrow.POSTER_RANK}<br />{postrow.RANK_IMAGE}{postrow.POSTER_AVATAR}<br /></span><br /></td>
Ik heb in bovenstaande code ook nog de class toegevoegd zodat de lettergrootte (bij mijn template) vastligt op 12 pixels en geen underlining voor de link naar het profiel:
<a href="{postrow.PROFILE_LNK}" class="forumlink"> i.p.v. <a href="{postrow.PROFILE_LNK}">


Verwijder (vanaf regel 41) code:

Code: Selecteer alles

	<tr> 
		<td class="{postrow.ROW_CLASS}" align="left" valign="middle"><span class="nav"><a href="#top" class="nav">{L_BACK_TO_TOP}</a></span></td>
		<td class="{postrow.ROW_CLASS}" height="28" valign="bottom" nowrap="nowrap">
		<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" height="18" width="18">
			<tr> 
				<td valign="middle" nowrap="nowrap">
				{postrow.PROFILE_IMG} {postrow.PM_IMG} {postrow.EMAIL_IMG} {postrow.WWW_IMG} {postrow.AIM_IMG} {postrow.YIM_IMG} {postrow.MSN_IMG}

				<script language="JavaScript" type="text/javascript">
				<!-- 
				if ( navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf('mozilla') != -1 && navigator.userAgent.indexOf('5.') == -1 && navigator.userAgent.indexOf('6.') == -1 )
					document.write(' {postrow.ICQ_IMG}');
				else
					document.write('</td><td>&nbsp;</td><td valign="top" nowrap="nowrap"><div style="position:relative"><div style="position:absolute">{postrow.ICQ_IMG}</div><div style="position:absolute;left:3px;top:-1px">{postrow.ICQ_STATUS_IMG}</div></div>');
				//-->
				</script>
				<noscript>{postrow.ICQ_IMG}</noscript>
				</td>
			</tr>
		</table>
		</td>
	</tr>


Om nog een klein beetje ruimte te creeren aan de onderzijde van een post:


Vind (regel 36) code:

Code: Selecteer alles

				<td colspan="2"><span class="postbody">{postrow.MESSAGE}{postrow.SIGNATURE}</span><span class="gensmall">{postrow.EDITED_MESSAGE}</span></td>
Vervang door:

Code: Selecteer alles

				<td colspan="2"><span class="postbody">{postrow.MESSAGE}{postrow.SIGNATURE}</span><span class="gensmall"><br /><br />{postrow.EDITED_MESSAGE}</span></td>
Een voorbeeld van het uiterlijk op ons forum na de aanpassing:
Afbeelding
Groeten,
Jan

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

mmmm

Bericht door svenn » 28 mei 2005, 08:51

ja de mod is goed , maar ik vind niet echt zo nuttig , ik weet ook niet of dit nu zoveel bandtbreede zal wegnemen hoor , ....

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 mei 2005, 08:57

Het scheelt je bij elke reactie in een topic ongeveer 1kb aan datatransfer.
Dus reken maar uit je winst...
Bij ca. 300 bezoekers per dag, een gemiddeld aantal topics wat bekeken wordt van 5 per bezoeker en ca. 10 reacties per topic is dit al snel 300 x 5 x 10 x 1kb = 15mB per dag = 450mB per maand. Maar dat is slechts een rekenvoorbeeld ;)

En zoals ik aangaf, 2e reden voor mij was het uiterlijk van het forum; zo simpel, overzichtelijk en clean mogelijk.

Jan

dj jb
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 dec 2004, 20:17
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door dj jb » 28 mei 2005, 10:43

fast sjonny schreef:Het scheelt je bij elke reactie in een topic ongeveer 1kb aan datatransfer.
Omdat je de plaatjes bij elkaar hebt opgeteld?

Als de plaatjes eenmaal in de map Temporary Internet Files staan op de harde schijf van je forumgebruikers, dan hoeven ze niet opnieuw te worden gedownload (behalve na een refresh). Dus meestal wordt zo'n plaatje per gebruiker maar 1 maal gedownload.


Ja, idd! Tel uit je winst!
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 mei 2005, 10:45

Nee, puur aan code in de pagina. De plaatjes had ik bewust niet in de berekening meegenomen ;)

Het is inderdaad zo, afhankelijk van de browserinstellingen dat meestal de plaatjes een 2e keer uit cache worden gehaald. De html-code wordt echter wel gegenereerd.
Bij mij was de template viewtopic_body.tpl ca. 4kb en daar is nu ca. 1kb vanaf.

Jan.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

tjazh

Bericht door svenn » 28 mei 2005, 10:59

tjah maar zo kun je nog grote delen wegnemen he ... als je zonder icoontjes werkt ... maja je hebt gelijk , voor druk bezochte forums kan het wel een voordeel zijn ...

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 mei 2005, 11:51

Klopt, daar ben ik een tijdje terug mee bezig geweest: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=180 ... e+besparen

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

tjah

Bericht door svenn » 28 mei 2005, 12:08

je kunt dan eignelijk ook een anders php forum zoeken waar alles in tekst is het , het verminderd beetje bij beetje de klasse van je forum vind ik ... koop gewoon wat meer breedte

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 mei 2005, 12:18

Ik denk dat iedereen zelf de keuze moet maken waarvoor hij zijn forum heeft bedoeld en dus ook wat hij er voor aanpassingen op doorvoert. In het verleden hebben wij een forum gehad bij eZboard, waarbij ook een forumdeel algemene discussie aanwezig was voor de nodige bla-bla. Omdat bandbreedte niet echt een rol speelde werd er soms tot vervelens aan toe met plaatjes gewerkt in het onderschrift, links naar etc....

Uiteindelijk is er gekozen voor een puur informatief forum in eigen beheer, alleen bedoeld als naslagwerk; vraag en oplossing.
Ik denk dat het forum in die zin uitstekend voldoet en er geen functies zijn die werkelijk gemist worden.

Maar nogmaals, iedereen zal zelf die keuze moeten maken. Ik ben voor mijzelf van mening dat een heleboel functionaliteit alleen maar 'spielerei' is en voor het goed functioneren van een forum absoluut niet noodzakelijk.
Maar ja, in het digitale tijdperk zijn er velen die daar anders over denken ;)

Jan.

Gebruikersavatar
LazyTiger
Berichten: 2000
Lid geworden op: 21 okt 2003, 18:21

Bericht door LazyTiger » 30 mei 2005, 20:17

als ik iets zou opschonen, dan is het usercp_viewprofile.php (dacht tenminste die, is alweer tijdje geleden dus ja)
die heeft een hoop code in zich die niet wordt gebruikt of je moet wat veranderen. (of andere template nemen).

aangezien beide niet van toepassing is bij mij, heb ik daar flink wat code uit kunnen trekken.

Gesloten