Knowledge base auteur en zoeken fout

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Yellow

Knowledge base auteur en zoeken fout

Bericht door Yellow » 20 jan 2005, 13:30

Ik heb de knowledge base (kennisbank) geinstalleerd op mijn forum:

http://dhost.info/PlayZtation/kb.php

Nu heb ik 3 problemen ermee.

1 Als je hier kijkt: http://dhost.info/PlayZtation/kb.php?mode=cat&cat=12
Zie je dat de auteur er niet staat. En dat kan ik ook niet invullen als ik het boekverslag verstuur.
2 http://dhost.info/PlayZtation/kb.php?mode=cat&cat=3
Als je op die link drukt zie je dat er onder A B C D en E dit staat:
Article Type Auteur Datum Bekeken
Volgens mij hoort dat daar niet te staan, hoe kan ik dat weghalen?
3 Als ik ga zoeken in de kennisbank, dan krijg ik het volgende,
Er staat alleen '1 resultaat gevonden' maar niet waar dat in staat.
http://dhost.info/PlayZtation/kb_search ... de=results
Probeer het zelf maar eens door in de zoekmachine: http://dhost.info/PlayZtation/kb_search ... de=results
Boudewijn
in te vullen.

Kan iemand me helpen deze fouten op te lossen?[/code]

Yellow

Bericht door Yellow » 21 jan 2005, 20:46

Niemand? :(

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 jan 2005, 22:37

Als je me je volledige forum+db stuurt kan ik er thuis naar kijken, dergelijke problemen zijn haast niet online op te lossen. Je config.php heb ik niet nodig, je image, contrib, install en docs mappen evenmin.

Yellow

Bericht door Yellow » 22 jan 2005, 10:08

Ik vertrouw je wel dat je ff in de ftp mag kijken.
Dan wil ik je mijn w8woord wel geven.
Ik geef men w8woord wel op msn en de logingegevens :thumb:

Yellow

Bericht door Yellow » 17 feb 2005, 13:24

Hoe staan de zaken Mosymuis? :wink:

Stef

Bericht door Stef » 17 feb 2005, 13:27

mosymuis zit zonder internet, dus zal hij weinig kunnen doen. :wink:

Yellow

Bericht door Yellow » 17 feb 2005, 16:10

Hij had afgesproken er maandag aan te gaan zitten, dus vandaar dat ik het zeg :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 19:02

Ik heb er naar gekeken, de database backup is niet compleet, onder andere phpbb_kb_config ontbreekt. :idea:

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:09

Ik heb gewoon een backup van men forum gemaakt in de admin paneel :? Dan moet hij toch compleet zijn :?
Ik heb er nog een naar je toegestuurd !

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:13

Yellow schreef:Ik heb gewoon een backup van men forum gemaakt in de admin paneel :? Dan moet hij toch compleet zijn :?
Hah, nee, juist niet dus. In admin_db_utilities.php zijn alleen de standaard tabellen opgegeven (30 stuks). Als mods nieuwe tabellen aanvragen vergeten ze stuk voor stuk deze toe te voegen aan de backup functie, zelfs ik vergat dat in al mijn mods, sterker nog, zelfs phpBB vergat het: de confirm tabel die er sinds 2.0.5 in zit is in 2.0.12 pas aan het rijtje toegevoegd.

Simpel gezegd: je zal die verzameling tabellen zelf moeten updaten (regel 696), of backups moeten trekken via phpMyAdmin.

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:17

Ik heb niet echt verstand van hoe die backup werkt enzo, ik snap daarom ook niet wat je precies probeert te vertellen :D
Maar je bedoelt dus dat ik het Sql_bacup tekstbestand moet wijzigen, omdat dat phpbb dat niet automatisch doet met mods ofzo :?

en btw. Er zit maar 1 fout in, en dat is de zoekfunctie die niet werkt.
Dat andere probleem (dat je bij de subcategorien kan posten) is gewoon normaal in de KB, maar dat wil ik juist weg hebben.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:19

Yellow schreef:Maar je bedoelt dus dat ik het Sql_bacup tekstbestand moet wijzigen, omdat dat phpbb dat niet automatisch doet met mods ofzo :?
Yap. Of backuppen via phpMyAdmin.

Yellow schreef:en btw. Er zit maar 1 fout in, en dat is de zoekfunctie die niet werkt.
Dat andere probleem (dat je bij de subcategorien kan posten) is gewoon normaal in de KB, maar dat wil ik juist weg hebben.
Juist die knowlegde base tabellen ontbreken, dus dat wordt moeilijk bug hunten dan.

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:24

maar wat moet ik nou precies doen :?
Als ik problemen met een mod heb, hoef ik nooit in die sql bestand te futselen, waarom nu dan wel?
:?:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:26

mosymuis schreef:backuppen via phpMyAdmin.

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:35

Sorry dat ik het niet snap, maar ik wil altijd weten waarom ik iets moet doen :wink:
Backuppen doe je toch alleen voordat je een mod gaat installeren.
Als een mod het niet doet, dan ligt het aan de code ofzo, maar waarom moet ik dan de Sql backup veranderen :? :?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:44

Yellow schreef:Backuppen doe je toch alleen voordat je een mod gaat installeren.
Backuppen doe je nu toch ook, om mij de database te kunnen geven?

Yellow schreef:maar waarom moet ik dan de Sql backup veranderen :? :?
Ik had het over het aanpassen van admin_db_utilities.php, niet van de SQL backups zelf. Waarom? Omdat dat bestand dus niet volledig is, en incomplete backups produceert. Iets wat op zich niet erg is, als je er maar geen gebruik van zou maken.

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:49

Oké wat moet ik ongeveer aanpassen in admin_db_utilities.php
En heeft dit te maken met de oplossing van de zoekfunctie fout en het posten in de subcategorien :?:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:52

Yellow schreef:Oké wat moet ik ongeveer aanpassen in admin_db_utilities.php
Nogmaals, je hoeft niets te veranderen, als je phpMyAdmin gaat gebruiken om te backuppen, in plaats van de phpBB functie. Die werkt zoiezo beter, phpBB's techniek produceert met regelmaat SQL syntax errors in je bestanden.

Als je het toch wil aanpassen; zoek

Code: Selecteer alles

$tables = array('auth_access', 'banlist', 'categories', 'config', 'disallow', 'forums', 'forum_prune', 'groups', 'posts', 'posts_text', 'privmsgs', 'privmsgs_text', 'ranks', 'search_results', 'search_wordlist', 'search_wordmatch', 'sessions', 'smilies', 'themes', 'themes_name', 'topics', 'topics_watch', 'user_group', 'users', 'vote_desc', 'vote_results', 'vote_voters', 'words', 'confirm');
en voeg daar alle tabellen aan toe die mods bij je hebben aangemaakt. Daarvoor zal je toch in phpMyAdmin moeten gaan kijken.
Yellow schreef:En heeft dit te maken met de oplossing van de zoekfunctie fout en het posten in de subcategorien :?:
Nee.

Yellow

Bericht door Yellow » 23 feb 2005, 20:56

mosymuis schreef:Nogmaals, je hoeft niets te veranderen, als je phpMyAdmin gaat gebruiken om te backuppen, in plaats van de phpBB functie. Die werkt zoiezo beter, phpBB's techniek produceert met regelmaat SQL syntax errors in je bestanden.
Als je mods geinstalleerd hebt, moet je toch altijd via PHPMyadmin backuppen om de mods te behouden. Als dit zo is, doe ik het via PHPmyadmin.

Yellow schreef:En heeft dit te maken met de oplossing van de zoekfunctie fout en het posten in de subcategorien :?:
Nee.[/quote]

Owww, vandaar dat ik het niet snapte, je liep een beetje offtopic te gaan :wink:
Kan jij of iemand anders me daar dan nog bij helpen :?: :bier:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 20:58

Yellow schreef:Owww, vandaar dat ik het niet snapte, je liep een beetje offtopic te gaan :wink:
Neuh, het is relevant, omdat ik toch die extra tabellen nodig heb om je probleem op te kunnen lossen. Als jij niet weet hoe je die backup voor me maakt gaat het dus niet lukken.

Gesloten