Inloggen pagina's buiten phpbb
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Inloggen pagina's buiten phpbb
Hallo,
Ik ben op zoek naar een script dat je in andere html of php pagina's kan plaatsen en dat de inloggegevens van phpbb gebruikt om die pagina te kunnen openen.
Voorbeeld:
Ik heb een ledenlijst als html op mijn site staan maar wil alleen dat leden die kunnen bekijken. Als ze al ingelogt op het forum zijn zien ze hem gelijk anders controleerd hij of ze bij de juiste groep horen en kunnen ze inloggen met hun eigen gegevens.
Bij de eerste versies was er zo'n script, nu voor de nieuwe versie kan ik het niet zo snel meer vinden, wie weet er iets?
Ik ben op zoek naar een script dat je in andere html of php pagina's kan plaatsen en dat de inloggegevens van phpbb gebruikt om die pagina te kunnen openen.
Voorbeeld:
Ik heb een ledenlijst als html op mijn site staan maar wil alleen dat leden die kunnen bekijken. Als ze al ingelogt op het forum zijn zien ze hem gelijk anders controleerd hij of ze bij de juiste groep horen en kunnen ze inloggen met hun eigen gegevens.
Bij de eerste versies was er zo'n script, nu voor de nieuwe versie kan ik het niet zo snel meer vinden, wie weet er iets?
Dergelijke vragen zijn al zéér vaak gesteld hier, doe er in het vervolg je voordeel mee a.u.b.
Zoals ik het in al die topics verkondig: begin met het omzetten van de bewuste pagina's naar phpBB pagina's, met de Blank Page Template. Maak daarna gebruik van de $userdata['session_logged_in'] variabele om de sessie te controleren, en draai eventueel een extra query om groepsrechten te checken.
Zoals ik het in al die topics verkondig: begin met het omzetten van de bewuste pagina's naar phpBB pagina's, met de Blank Page Template. Maak daarna gebruik van de $userdata['session_logged_in'] variabele om de sessie te controleren, en draai eventueel een extra query om groepsrechten te checken.
- desert spider
Een inlog box voor het forum kan zoieso altijd, ook op html pagina's, maar dan komt de bezoeker na het verzenden wel uit op het forum zelf. Als je de bezoeker op die pagina zelf wilt houden is er geen andere optie als integreren.
Overigens, integreren betekent zeker niet dat je de phpBB layout moet overnemen, hier gaat het alleen om de achterliggende PHP functies. Of je de header, de footer en het template systeem gebruikt kan je helemaal zelf beslissen.
Overigens, integreren betekent zeker niet dat je de phpBB layout moet overnemen, hier gaat het alleen om de achterliggende PHP functies. Of je de header, de footer en het template systeem gebruikt kan je helemaal zelf beslissen.
- desert spider
- desert spider
Wat is/was je script?desert spider schreef:nou ik ben bezig geweest maar krijg heel veel erros
1 daar van is dat hij $tempalte als een non opject ziet
Beetje vaag, ik moet zien wat je precies hebt gedaan.desert spider schreef:dat los ik op als ik een bestant includet maar dan werkt een ander script niet meer
- desert spider
Code: Selecteer alles
$userdata = session_pagestart;
init_userprefs($userdata);
$template->set_filenames(array(
'body' => 'moppen.tpl')
);
$template->pparse('body');
- desert spider
- desert spider
- desert spider
Eh, NEE? Natuurlijk heeft hij die includes nodig, zonder dat worden de sessie, database en temlpate systemen niet geladen. Waarom zou je ze uberhaupt willen weglaten? Als je phpBB's layout niet wilt include jd ede header en footer gewoon niet; simpel. Dan haal je dus niet meteen alles weg.desert spider schreef:maar er moet toch een mogelijkheid zijn zonder dat je includet toch dat hij het doet

- desert spider