autobackup
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Zag dit bericht en het script heeft wel me intresse......
Zelf dan wel iets meer kennis van php, maar te lui om iets te maken wat
al gemaakt is.
Heb een linux bak met FTP server en apache Me forum staat in blabla/HTDOCS/funing/forum De index.php van phpbb staat in de map
forum dan. Dan zou ik graag de instelling van <$path = "";>
willen weten voor mij. Snap niet precies wat ik daar in moet voeren.
Alvast bedankt.
Ralp-h
Zelf dan wel iets meer kennis van php, maar te lui om iets te maken wat
al gemaakt is.
Heb een linux bak met FTP server en apache Me forum staat in blabla/HTDOCS/funing/forum De index.php van phpbb staat in de map
forum dan. Dan zou ik graag de instelling van <$path = "";>
willen weten voor mij. Snap niet precies wat ik daar in moet voeren.
Alvast bedankt.
Ralp-h
$path is het path naar de plaats waar je backupbestand in eerste instantie geplaatst wordt.
De backup wordt gemaakt en als je bij path niets hebt staan, wordt het backupbestand in dezelfde directory geplaatst als waar het backupscript staat. Zou je er "files/" hebben staan dan zou het backupbestand dus in de subdirectory files geplaatst worden, gezien vanuit de directory waar het script staat.
Vervolgens wordt het backupbestand afhankelijk van je instellingen gemaild of via ftp gekopieerd en vervolgens weer verwijderd.
Als je er voor kiest het bestand te mailen of per ftp te kopieren en vervolgens te verwijderen ( $delfile = 1; ) dan kan je in principe $path laten voor wat het is omdat het bestand er maar tijdelijk staat.
Wil je het netjes doen dan zorg je voor een subdirectory die middels een .htacces en een leeg html bestand beveiligd is zodat, wanneer de directory door een buitenstaander wordt bezocht, er niets zichtbaar is
Jan
De backup wordt gemaakt en als je bij path niets hebt staan, wordt het backupbestand in dezelfde directory geplaatst als waar het backupscript staat. Zou je er "files/" hebben staan dan zou het backupbestand dus in de subdirectory files geplaatst worden, gezien vanuit de directory waar het script staat.
Vervolgens wordt het backupbestand afhankelijk van je instellingen gemaild of via ftp gekopieerd en vervolgens weer verwijderd.
Als je er voor kiest het bestand te mailen of per ftp te kopieren en vervolgens te verwijderen ( $delfile = 1; ) dan kan je in principe $path laten voor wat het is omdat het bestand er maar tijdelijk staat.
Wil je het netjes doen dan zorg je voor een subdirectory die middels een .htacces en een leeg html bestand beveiligd is zodat, wanneer de directory door een buitenstaander wordt bezocht, er niets zichtbaar is

Jan
-
Kijk "vriend" aan zo een antwoord heb ik nu echt wat.fast sjonny schreef:$path is het path naar de plaats waar je backupbestand in eerste instantie geplaatst wordt.
Jan
THX man ........
Ralp-h