redirect login?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
kodi

redirect login?

Bericht door kodi » 08 jun 2004, 07:05

Bestaat er een mod die je bezoekers naar het subforum met de juiste taal brengt?

bvb:
Nederlands: subforum index.php?c=13
Frans: subforum index.php?c=23

Tweede uigebreide vraag, die aansluit bij de vorige:

Ik heb twee aparte domeinnamen die uitkomen op nog andere subforums:

domeinnaam 1: subforum index.php?c=33
domeinnaam 2: subforum index.php?c=43

Als een bezoeker inlogt via deze subforums, zou het gewenst zijn dat ie ook rechtstreeks op de openingspagina terechtkomt van het subforum.

De subforums zijn in dit geval de hoofdcategorieën onder de root
root > categorie 13
root > categorie 23
root > categorie 33
root > categorie 43

Deze de url van redirects naar de hoofdcategorieën, zou ik ook willen laten verschijnen achter elke link naar de index pagina. Dus de link naar index.php zou dan index.php?c=13 moeten worden.

Kan dit met een bepaalde mod?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 08 jun 2004, 18:30

Het redirecten gebeurt in login.php.

Het enigste wat je hoeft te doen is het domeinnaam achterhalen (was met een $_SERVER['xx_blaat_xx'] of zo iets) en dan aan het begin (van login.php) kiezen naar welk categorie je wordt gestuurd. Overgens, in includes/functions.php staat de functie redirect waar mischien een domein goed moet staan.

kodi

Bericht door kodi » 10 jun 2004, 12:17

dat kan ja...

feit is gewoon, als de bezoeker in 1 bepaalde hoofcategorie zit te surfen, dat ie altijd naar diezelfde hoofdcategorie terugkeert en niet naar de algemene index, en ook niet naar een andere hoofdcategorie.

JantjeP

Bericht door JantjeP » 10 jun 2004, 18:56

Dit is misschien ook nog handig: automatic language detection.

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=148965

Jan

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 10 jun 2004, 19:04

Mischien heb je hier iets aan:

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1164

kodi

Bericht door kodi » 11 jun 2004, 12:13

heel interessant, en helpt al een beetje, maar nu keert ie altijd naar de Nederlandse categorie... En het uitloggen komt nog steeds op de index.php terecht vreemd.

Als ik in de franse categorie als gast binnekom, zou ik in de franse moeten terecht komen, als ik inlog...

en ik zou ook de link in de banner willen aanpassen zodat die ook altijd binnen dezelfde hoofdcategorie blijft, als degene waarmee men binnenkomt...

Is dat mogelijk?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 11 jun 2004, 16:11

kodi schreef:heel interessant, en helpt al een beetje, maar nu keert ie altijd naar de Nederlandse categorie... En het uitloggen komt nog steeds op de index.php terecht vreemd.
Dat staat ook in login.php. Er staat een paar keer een redirect naar index.php.
kodi schreef:Als ik in de franse categorie als gast binnekom, zou ik in de franse moeten terecht komen, als ik inlog...
Gebeurt het bij de nederlandse wel en bij de franse niet? :?
kodi schreef: en ik zou ook de link in de banner willen aanpassen zodat die ook altijd binnen dezelfde hoofdcategorie blijft, als degene waarmee men binnenkomt...
Dat wordt geregeld in includes/page_header.php.

kodi

Bericht door kodi » 12 jun 2004, 08:10

Die dingen zoek ik even uit... Waarschijnlijk ergens iets veranderd zodat ie standaard naar het Nederlandse subforum gaat.
Ik ga die MultiforumMOD nog bij installeren, om de hoofdcategorieën zowiezo gescheiden te hebben, want nu krijg ik alle hoofdcategorieën met hun onderverdeling nog op het scherm als je index.php intikt. en dat wil ik vermijden, dat is teveel informatie, zeker als ik het forum nog wil uitbreiden.
Ik verwacht met die MultiMOD dat een deel opgelost wordt met wat ik wou, en het surfplezier verhoogd wordt.

kodi

Bericht door kodi » 22 jun 2004, 00:52

WebSiteNet schreef:Gebeurt het bij de nederlandse wel en bij de franse niet? :?
ondertussen is het aangepast en kom je netjes terecht op het forum van je keuze, bij het inloggen.

Nu nog de rest aanpassen,
dus bij het uitloggen zou het ook moeten gebeuren.
en al sje naar je profiel gaat of naar je privéberichten zou het ook moeten zijn dat de forumkeuze waarmee je binnenkwam op het forum onthouden blijft.

Gesloten