Ik zou graag de MOD Categories Hierarchy (subforums) installeren. Ik heb tot nu een hoop MODS gëïnstalleerd, zonder problemen.
Uiteindelijk kreeg ik de volgende foutmelding:
in de file: functions_categories_hierarchy.php
Code: Selecteer alles
$sql = "SELECT p.forum_id, p.topic_id, p.post_time, p.post_username, u.username, u.user_id, t.topic_last_post_id, t.topic_title
FROM ((" . POSTS_TABLE . " p
LEFT JOIN " . TOPICS_TABLE . " t ON t.topic_id = p.topic_id AND t.forum_id = p.forum_id AND t.topic_moved_id = 0)
LEFT JOIN " . USERS_TABLE . " u ON u.user_id = p.poster_id )
WHERE ( p.post_time > $user_lastvisit $sql_last_posts )
AND p.post_id = t.topic_last_post_id";
De database die ik gebruik is MS Access. Deze heeft tot nu toe goed gedraaid, op slechts enkele keren na, en dat lag dan nog aan het verkeer van andere websites bij de host. De host is pas een tijdje MySQL aan het aanbieden. Maar voorlopig blijf ik op Access, ik wil de gebruikers niet teveel storen, het is aan het groeien. Maar het is geen echt groot forum, dus 'k verwacht niet veel problemen met de snelheid.
Ik ga dus verder met het gebruik van MS Access, tot ik echt eens heel veel tijd heb om over te schakelen. En dan kan ik tegelijk zien hoever we met Access geraken. Het fijne van phpBB is dat het meerdere DB's ondersteunt, ik ken er zelfs die MSSQL gebruiken.
Ik herschreef de JOIN tot een WHERE statement, maar dan kreeg ik een volledig blank scherm met enkel de titels en het logo van het forum.
En bij het direct intikken van de url van een forum krijg ik deze melding:
Een topic bekijken (viewtopic.php) gaat zonder problemen.The forum you selected does not exist
Ik probeer nu het probleem op te lossen.
Momenteel gebruik ik gewoon de tabellen van het forum. Maar ik ben met een nieuwe directory begonnen, een volledig nieuwe installatie met phpBB2.08. en dan direct daarop de CH(subforums) geïnstalleerd.
Misschien is het aangewezen als ik ook een nieuw tabellen aanmaak. Want in de tabellen van het bestaande forum, staan ook de velden van de vlaggen en nog andere mods/hacks, die ik geïnstalleerd heb.
Zou dit laatste de problemen veroorzaken?
In elk geval, de JOIN is niet 100 % juist voor gebruik met ACCESS.