groep selecteren in je profiel

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Querrie
Contacteer:

groep selecteren in je profiel

Bericht door Querrie » 24 mar 2004, 16:37

Ik ben op zoek naar een mod voor het Forum Waterscouting.com

De mod die ik zoek

-Dat je in je profiel een open-klap-menu hebt in zo'n klein balkje (ben effe de naam kwijt.
-In dit open-klap-menu een heel aantal groep namen kunt zetten. Deze zijn niet gebonden aan gebruikersgroepen!!
-Een admin kan in het admin panel instellen welke keuze mogelijkheden er komen te staan in het menu.
-In het menu boven aan komt een link te staan naar een pagina waar bij elke keuze mogelijk heden de mensen komen te staan die deze keuze hebben geselecteerd.
-Evt. in je berichten komt onder je gegevens bij je avater nog te staan welke jij hebt keuze jij hebt geselecteerd

Hier een uitleg waarom ik deze mod nodig heb.
Op Waterscouting.com forum zitten meerdere waterscoutinggroepen, de meeste groepen hebben een eigen groep met hun eigen forum. Niet iedere groep heeft zo zijn eigen groep met bijbehorend forum. Bij sommige groepen zijn ook mensen aangemeld die niet bij die scoutinggroep lid zijn maar er wel mensen kennen en graag bij hun in het forum willen rond kijken/discusseren. Zo is het niet altijd duidelijk of diegene die in de groep staat ook echt bij die scoutinggroep hoort.
Nou leek het mij leuk om via een keuze menu je profiel je eigen scoutinggroep kunnen selecteren mocht de jouwe er bij staan. Zo kun je dus makkelijker het overzicht houden in het overzicht scherm wie echt bij welke scoutinggroep hoort. Dit is nu erg onduidelijk, je kunt in je profiel wel invullen bij welke scoutinggroep je zit maar dit is alleen te zien in je profiel en bij je berichten er is geen overzicht.

Is er een soort mod als wat ik vraag en is er eventueel een mod die met wat aanpassingen het zelfde resultaat levert. Of heeft iemand zin/tijd/intresse om het te maken.

Querrie
Contacteer:

Bericht door Querrie » 01 apr 2004, 20:06

Is zo mod simpel te maken hoe gaat, heb zelf geen idee

*ben benieuwd*

Luuk

Bericht door Luuk » 01 apr 2004, 20:39

Ik zal morgen voor je kijken...
Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 03 apr 2004, 11:39

Heb al wat in elkaar gezet, maar het is wel wat anders dan dat jij wilt...
Heb de "real open group" mod gebruikt dus die moet je dan ook installeren.

Je kunt in het admin menu een gebruikersgroep aanmaken (met het gewone menu wat er al staat) maar je moet kiezen of de groep echt open is of niet. Als hij echt open is kunnen mensen hem kiezen in hun profiel anders niet. In groupcp.php kun je de groepen die je in je profiel ziet niet kiezen (ze staan niet bij de keuzelijst).

Heb het nu pas dat je in je profiel alleen de groep ziet en daar op meer informatie kunt drukken net als in groupcp.php. Maar ik wil er ook nog in maken dat je daar op 'join group' en 'unsubscribe' kunt klikken.

Als je op 'meer info' klikt krijg je het groupcp scherm (dat scherm als je dus de groep bekijkt)

Is dit ongeveer zo goed?
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 03 apr 2004, 13:07

Is misschien te combineren met deze mod aanvraag:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=8199

Querrie
Contacteer:

Bericht door Querrie » 07 apr 2004, 07:44

Luuk schreef:Heb al wat in elkaar gezet, maar het is wel wat anders dan dat jij wilt...
Heb de "real open group" mod gebruikt dus die moet je dan ook installeren.

Je kunt in het admin menu een gebruikersgroep aanmaken (met het gewone menu wat er al staat) maar je moet kiezen of de groep echt open is of niet. Als hij echt open is kunnen mensen hem kiezen in hun profiel anders niet. In groupcp.php kun je de groepen die je in je profiel ziet niet kiezen (ze staan niet bij de keuzelijst).

Heb het nu pas dat je in je profiel alleen de groep ziet en daar op meer informatie kunt drukken net als in groupcp.php. Maar ik wil er ook nog in maken dat je daar op 'join group' en 'unsubscribe' kunt klikken.

Als je op 'meer info' klikt krijg je het groupcp scherm (dat scherm als je dus de groep bekijkt)

Is dit ongeveer zo goed?
ja ik denk dat het zo ongeveer is, zal nog effe de link van mossymuis bekijken wat dat is

Querrie
Contacteer:

Bericht door Querrie » 07 apr 2004, 07:46

mosymuis schreef:Is misschien te combineren met deze mod aanvraag:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=8199
alleen zie ik liever de admin de groepen aanmaken, want volgens mij bedoelt hij dat de leden die zelf kunnen aanmaken maar misschien is het zelfs handiger als de leden die zelf kunnen maken

vibofax

Bericht door vibofax » 07 apr 2004, 07:57

ik bedoelde in die andere dat de leden ze zelf kunnen maken :)
en dan komt deze er ook wel leuk bij dat ze kunnen kiezen :)

Luuk

Bericht door Luuk » 07 apr 2004, 12:19

Handig om te weten, dan kan ik ermee verder gaan...
Afbeelding

Querrie
Contacteer:

Bericht door Querrie » 08 apr 2004, 08:40

misschien leuker om te combineren

zelf groepen aanmaken en zelf groepen kiezen

de keuze is aan de admin, wat ie in de administrationpanel kan kiezen :)

Querrie
Contacteer:

Bericht door Querrie » 20 jun 2004, 18:17

hoe staat het ervoor eigenlijk, het is al zo lang geleden

Gesloten