Geregistreerde gebruiker uitsluiten van stemmen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Kroesss
Contacteer:

Geregistreerde gebruiker uitsluiten van stemmen

Bericht door Kroesss » 17 feb 2004, 18:22

Ik ben op zoek naar een mod waarmee ik bepaalde gebruikersnamen kan uitsluiten van stemmen in polls. Ik heb namelijk gebruikers die meerdere gebruikersnamen hebben. Om deze niet een soort overmacht in de polls te geven, wil ik op 1 na hun gebruikersnamen blokkeren voor het stemmen in polls.

Het zou natuurlijk het mooist zijn als dit met een mod en daarmee een scherm in het adminpanel kan, maar ik vind het geen bezwaar als ik het rechtstreeks in de database zou moeten aangeven dat een bepaalde gebruiker niet kan stemmen.

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 17 feb 2004, 18:37

Er is wel een mod die ervoor zorgt dat mensen niet meer dan 1 ip adres kunnen opgeven bij het registreren.

ben alleen ff de naam kwijt!

mzzl 8)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

Buffelke

Re: Geregistreerde gebruiker uitsluiten van stemmen

Bericht door Buffelke » 18 feb 2004, 00:07

Kroesss schreef:Ik ben op zoek naar een mod waarmee ik bepaalde gebruikersnamen kan uitsluiten van stemmen in polls. Ik heb namelijk gebruikers die meerdere gebruikersnamen hebben. Om deze niet een soort overmacht in de polls te geven, wil ik op 1 na hun gebruikersnamen blokkeren voor het stemmen in polls.

Het zou natuurlijk het mooist zijn als dit met een mod en daarmee een scherm in het adminpanel kan, maar ik vind het geen bezwaar als ik het rechtstreeks in de database zou moeten aangeven dat een bepaalde gebruiker niet kan stemmen.
Daar heb je toch geen mod voor nodig? Gewoon in je admin onder "gebruikersbeheer" op "permissies" klikken, een username ingeven en dan in advanced mode "stemmen" op "OFF" zetten...

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 18 feb 2004, 08:28

In de advanced mode kan ik alleen maar de moderatorstatus aan of uit zetten, in de rest van de kolommen staat helemaal niets.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 feb 2004, 09:41

Dan moet je de forum permissies voor het stemmen op PRIVATE zetten.

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 18 feb 2004, 15:35

Als ik bij stemmen de permissie op PRIVATE zet, maakt hij van het forum ineens een verborgen moderator-forum, waar (op moderators en admins na) niemand toegang tot heeft.

Kan ik ook rechtstreeks in de database een waarde in een tabel omzetten om te bereiken dat een specifieke gebruiker niet kan stemmen? Om namelijk al m'n gebruikers voor al m'n forums vrij te moeten geven lijkt me niet zo'n geweldig plan.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 feb 2004, 15:46

Kroesss schreef:Als ik bij stemmen de permissie op PRIVATE zet, maakt hij van het forum ineens een verborgen moderator-forum, waar (op moderators en admins na) niemand toegang tot heeft.
Nee, je zou alle forumleden aan een groep kunnen toevoegen die wel mogen stemmen, behalve deze paar leden. Hiervoor zou je de Auto Group mod voor kunnen gebruiken.

Maar het kan op zich wel gemakkelijker; deze aanpassing doet wat je wilt.

Open
viewtopic.php

Zoek

Code: Selecteer alles

if ( $user_voted || $view_result || $poll_expired || !$is_auth['auth_vote'] || $forum_topic_data['topic_status'] == TOPIC_LOCKED )
Vervang*

Code: Selecteer alles

if ( $user_voted || $view_result || $poll_expired || !$is_auth['auth_vote'] || $forum_topic_data['topic_status'] == TOPIC_LOCKED || in_array($userdata['username'], array(pipo, clown)) )
*= In de array zet je de usernames die niet mogen stemmen, in dit geval "pipo" en "clown". Deze personen zullen direct de resultaten te zien krijgen.

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 18 feb 2004, 16:15

Ik kan het nu eventjes niet uitproberen (zit op m'n werk, vanavond geen tijd) maar morgen ga ik het direct proberen!

Enorm bedankt!

Gesloten