Adresboek

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Pieter77
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2003, 02:19
Locatie: Groningen

Adresboek

Bericht door Pieter77 » 15 feb 2003, 02:23

Ik heb me op alle Modsites rotgezocht, nou ja de zoekfuncties e.d. gebruikt. Maar wat ik helaas niet heb kunnen vinden is een

adresboek, waar je bijv. al je adresgegevens in kwijt kan, toegang kan per groep ingesteld worden ofzo.

ik heb al wel gekeken naar de mogelijkheid extra velden toe te voegen aan je profiel maar evt. externe gebruikers moeten dan niet de mogelijkheid krijgen om het profiel van een groep te zien ivm de adresgegevens, vooral het extra velden toe voegen is nogal veel werk als ik een zo'n tutorial mocht zien op phpbb.com.. :(

kortweg is er een address book mod? ;)

Thor
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 jan 2003, 23:10

klinkt bekend

Bericht door Thor » 15 feb 2003, 11:29

Dat toevoegen van extra velden is idd best veel werk. Ik heb het zelf net ook gedaan, en ik denk dat als er al een mod bestaat, dat je dan nog steeds zelf op veel plaatsen aan het editen komt. Wat betreft de zichtbaarheid van gevoelige gegevens, dat heb je helemaal zelf in de hand. Je kunt immers zelf de opmaak van de gebruikerslijst bepalen.

Wat ik zelf nog ga bouwen is een functie waarmee geregistreerde leden (bij mij is dat een besloten groep, ik ken ze allemaal persoonlijk) een up-to-date adressenbestand in bijv. CSV kunnen downloaden (middels een simpele SQL query op de database) om te gebruiken in Outlook, Excel, Palm, Nokia or whatever.

Over dat laatste schrijf ik wellicht nog een tutorial, maar zoals gezegd, het toevoegen van velden blijft veel werk (helemaal als je ook nog checks op de ingevoerde data wilt uitvoeren).

Gesloten