Kleine aanpassingen mbt implementatie in eigen site's

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MiKeZZa

Kleine aanpassingen mbt implementatie in eigen site's

Bericht door MiKeZZa » 12 feb 2008, 13:15

Ik heb PHPBB2 in mijn site opgenomen (http://www.112lesidee.nl) en ik wil nu graag enkele kleine wijzigingen:

- Als mensen rechtsbovenin op mijn standaard login inloggen (of uitloggen) komen ze op het forum ipv op de pagina waar ze inloggen, dat wil ik niet
- Als mensen ingelogd zijn via mijn standaard login rechts bovenin zijn ze op het forum ook ingelogd te zien maar op http://www.112lesidee.nl/phpbb2/ heb ik rechtsbovenin ook zo'n login gehad (die staat nu uitgeschakeld) en dan stond er dat mensen konden inloggen, dat moet ook gewoon werken.

De inlogcode die ik gebruik:

Code: Selecteer alles

<?php

// Als je ingelogd bent dan krijg je dit menu

if (( $userdata['session_logged_in'] ))
	{
	?>
		<form action="" method="post" target="_self" id="loginform">
        <p class="title">Welkom <?php echo $userdata['username']; ?> <a class="zonder" href="phpbb2/login.php?logout=true&sid=<?php echo $userdata['session_id']; ?>" target="main">(Uitloggen)</a></p>

<?php
        if($userdata['user_level'] >= 1){
		?>

<p class="menu">Bewerken:
	<a target="new window" href="index.php?p=lessen_beheer">Lesidee</a> | <a target="new window" href="index.php?p=themas_beheer">Thema</a> | <a target="new window" href="index.php?p=werkbladen_beheer">Werkblad</a</p>
	<p class="menu">Link:
	<a target="new window" href="index.php?p=lptoevoegen">Toevoegen</a> | <a target="new window" href="index.php?p=lpdelete">Verwijderen/Bewerken</a></p>
	<p class="menu">Blog:
	<a target="new window" href="index.php?p=blogtoevoegen">Toevoegen</a> | <a href="index.php?p=blog_beheer">Verwijderen/Bewerken</a></p>

<?php
		}
		?>

</form>

<?php
}
else
{
// niet ingelogd
?>
<form action="phpbb2/login.php" method="post" target="_self" id="loginform">
<input type="hidden" name="redirect" value="/index.php">        

<p class="title">Gebruikersnaam:
<input class="post" size="14" name="username" value="Gebruikersnaam" onfocus="javascript: if(this.value == 'Gebruikersnaam'){ this.value= ''; }" onblur="javascript: if(this.value == ''){this.value= 'Gebruikersnaam';}" /><br />

Wachtwoord:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class="post" type="password" size="14" name="password" value="Wachtwoord" onfocus="javascript: if(this.value == 'Wachtwoord'){ this.value= ''; }" onblur="javascript: if(this.value == ''){this.value= 'Wachtwoord';}" /></p>

<input type="submit" value="Log in" name="login">

</form>

<?php
}
?>
Wie helpt mij hiermee?

MiKeZZa

Re: Kleine aanpassingen mbt implementatie in eigen site's

Bericht door MiKeZZa » 18 feb 2008, 18:48

Niemand die dat kan?

BetaDevil

Re: Kleine aanpassingen mbt implementatie in eigen site's

Bericht door BetaDevil » 18 feb 2008, 21:33

Met deze code verhelp je je eerste vraag

Code: Selecteer alles

<?php

// Als je ingelogd bent dan krijg je dit menu

if (( $userdata['session_logged_in'] ))
   {
   ?>
  <form action="" method="post" target="_self" id="loginform">
<p class="title">Welkom <?php echo $userdata['username']; ?> <a class="zonder" href="phpbb2/login.php?logout=true&sid=<?php echo $userdata['session_id']; ?>" target="main">(Uitloggen)</a></p>

<?php
if($userdata['user_level'] >= 1){
  ?>

<p class="menu">Bewerken:
   <a target="new window" href="index.php?p=lessen_beheer">Lesidee</a> | <a target="new window" href="index.php?p=themas_beheer">Thema</a> | <a target="new window" href="index.php?p=werkbladen_beheer">Werkblad</a</p>
   <p class="menu">Link:
   <a target="new window" href="index.php?p=lptoevoegen">Toevoegen</a> | <a target="new window" href="index.php?p=lpdelete">Verwijderen/Bewerken</a></p>
   <p class="menu">Blog:
   <a target="new window" href="index.php?p=blogtoevoegen">Toevoegen</a> | <a href="index.php?p=blog_beheer">Verwijderen/Bewerken</a></p>

<?php
  }
  ?>

</form>

<?php
}
else
{
// niet ingelogd
$redirect = explode('phpbb2/', $_SERVER['REQUEST_URI']);
$redirect = (sizeof($redirect) > 1) ? $redirect[1] : 'index.php';
?>
<form action="phpbb2/login.php?redirect=<?= $redirect; ?>" method="post" target="_self" id="loginform">
<input type="hidden" name="redirect" value="/index.php">   

<p class="title">Gebruikersnaam:
<input class="post" size="14" name="username" value="Gebruikersnaam" onfocus="javascript&#058; if(this.value == 'Gebruikersnaam'){ this.value= ''; }" onblur="javascript&#058; if(this.value == ''){this.value= 'Gebruikersnaam';}" /><br />

Wachtwoord:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class="post" type="password" size="14" name="password" value="Wachtwoord" onfocus="javascript&#058; if(this.value == 'Wachtwoord'){ this.value= ''; }" onblur="javascript&#058; if(this.value == ''){this.value= 'Wachtwoord';}" /></p>

<input type="submit" value="Log in" name="login">

</form>

<?php
}
?>

Gesloten