Ik heb een specifieke vraag met betrekking tot het wijzigen van berichten op een phpBB forum.
Ik beheer een middelmatige (radiohobby.nl) en een groot forum (scannerforum.nl), maar nu heeft een lid die op beide forums zit, gepresteerd om al zijn berichten (respectievelijk 50 en 250) te verwijderen.
Hierdoor zijn bepaalde grote topics compleet ontregeld waarin hij vrij actief was, zijn er vele topics zonder startpost en wordt er gereageerd op lege berichten...
Zoals je kan begrijpen zijn beide forums hierdoor redelijk door ontregeld, alles moet opgeschoond worden en handmatig nagekeken worden. Helaas leidt dit wel tot verlies van bepaalde interessante onderwerpen.
Een backup terugzetten behoort niet tot de mogelijkheden.
Als tijdelijke oplossing om herhaling te voorkomen, zal het mogelijk zijn om de permissies tot het wijzigen van berichten door leden uit te schakelen. Helaas stuit dit wel op veel tegenstand vanuit de groep leden op de forums.
Nu vraag ik mij af, is het mogelijk om een soort timer in te stellen op berichten die bewerkt/gewijzigd mogen worden? Dus plaatst men een bericht, dan men deze 24 uur kan bewerken. Na deze 24 uur verdwijnt het knopje om het bericht te wijzigen. Bestaat dit?
Of eventueel (als aanvulling op bovenstaand idee) een beperking van het wijzigen van (oudere) berichten. Dat het account tijdelijk op non-actief gaat als een lid in een bepaald tijdsbestek een bepaald aantal berichten wijzigd, eventueel op een instelbaar percentage aan wijzigingen. (bijvoorbeeld als iemand een lap tekst wijzigd in een streep/puntje oid.)
Alle tips zijn welkom en worden gewaardeerd!
Specifieke vraag m.b.t. het wijzigen van berichten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Specifieke vraag m.b.t. het wijzigen van berichten
de oplossing voor het bewerken binnen een tijdsduur: Limited Edit Time
Je laatste idee is mogelijk, maar nog niet gemaakt (voor zover ik weet) en zal zeer moeilijk te maken zijn, maar niets is onmogelijk
Je laatste idee is mogelijk, maar nog niet gemaakt (voor zover ik weet) en zal zeer moeilijk te maken zijn, maar niets is onmogelijk