onderwerp

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
uitburo

onderwerp

Bericht door uitburo » 10 aug 2007, 14:28

• Modificatie & Versie: Dark
    Directe link naar de modificatie: heb ik niet meer (orginele Dark-template nog wel)
    Adres van je forum: http://nub.samage.net/phpBB2/index.php
    phpBB versie: phpBB2
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

Wat is het probleem?
ik heb mijn forum minimalistisch opgezet. (info zoals tijdzone, rechten op het forum, smilies en dergelijke laat ik achterwege). ik loop lekker te knutselen in de templates en het gaat me geod af.

nu wil ik ook de "onderwerp regel met de inputbalk" achterwege laten als iemand een reactie op een onderwerp heeft (dit heeft in mijn ogen geen enkele meerwaarde).

m.a.w.
- als iemand een nieuwe topic aanmaakt dient hij/zij een onderwerpnaam in te vullen.
- als iemand reageert op een topic is het een beetje onzinning om gebruik te maken van het onderwerpveld (vandaar dat ik het dan juist weg wil hebben)

ik heb geprobeerd dit te ondervangen door een php code te implementeren in de tpl files.. het php gedeelte wordt wel geacepteerd maar niet behandeld.. (geen foutmeldingen maar ook geen php actie)

hieronder de html code die gebruikt wordt om de onderwerp-balk te plaatsen

Code: Selecteer alles

<tr> 
<td class="row1" width="22%"><span class="gen"><b>{L_SUBJECT}</b></span></td>
<td class="row2" width="78%"> <span class="gen"> 
<input type="text" name="subject" size="45" maxlength="60" style="width:450px" tabindex="2" class="post" value="{SUBJECT}" />
</span> </td>
</tr>
ik kan de posting.php ook niet aanpassen, want die bepaalt niet wanneer het onderwerp gedeelte wel en niet zichtbaar is.

alvast bedankt
willempie

Ramon Fincken
Contacteer:

Re: onderwerp

Bericht door Ramon Fincken » 10 aug 2007, 20:03

een disabled erin knallen met bv
{SUBJECT_DISABLE}

dat geintje kun je keurig in je posting.php regelen via een template var en een $mode if else :)
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

uitburo

Re: onderwerp

Bericht door uitburo » 15 aug 2007, 17:12

dat zou ook kunnen....

maar ik zit "nog" niet diep genoeg in jullie structuur om die optie te verwerken...

als php niet werkt doen we het maar met javascript..
het is misschien niet de mooiste code.. maar hij werkt (vooralsnog).. ik ben gewend om java te programeren. javascript is nieuwe voor me...

anniewees: bij deze de code

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript"> 
var split1 = location.href;
var split1 = split1.split('?')[1];
var split2 = split1.split('&')[0];

if (split2 != "mode=reply") 
{
	document.write("<tr><td class=\"row1\" width=\"22%\"><span class=\"gen\"><b>{L_SUBJECT}</b></span></td><td class=\"row2\" width=\"78%\"> <span class=\"gen\"><input type=\"text\" name=\"subject\" size=\"45\" maxlength=\"60\" style=\"width:450px\" tabindex=\"2\" class=\"post\" value=\"{SUBJECT}\" /></span></td></tr>");
}
</script>
maar toch bedankt voor je reactie Ramon

Ps. zou je jou opmerking eens uitkunnen leggen ?? (ik snap dat ie {SUBJECT_DISABLE} uit de database trekt, maar ik volg de php code niet helemaal hoe je dat uitleest)of is er iets van documentatie ?? k ben oprecht geinteresseerd

PPs. ik kom er net achter dat deze optie ook heel mooi opgaat voor de priveberichten

Gesloten