Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
pandit
Bericht
door pandit » 04 jun 2007, 13:15
Hallo allemaal
Ik host thuis alweer 2 jaar een besloten familieforum op een linux server 24\7 draaien. de laatste maanden verschenen er steeds spookgebruikers die ik meteen verwijderdde. De afgelopen week kreeg ik er 5 per dag, dus ik was het een beetje zat en heb "profile.php" maar verwijderd, ben er vanaf maar nu kan niemand zijn accound wijzigen. Ik mis in het configuratie scherm een keuze om het forum op slot te zetten voor nieuwe aanmeldingen. Is hier een truuk voor om moet ik de MOD's toepassen die zijn genoemd in de WIKI over dit probleem?
- Wat is het probleem?
Veel spam accounts
Wanneer ontstond het probleem?
2 maanden terug de eerste (na 2 jaar 24/7)
Adres van je forum: http://priveforum
Modifications op je forum:
Na de nieuwe update zijn alle mods weg, dus origineel
Huidige stijl:
Standaard Quicksilver
phpBB versie: 2.0.21
Waar is je forum gehost:
Thuis in de meterkast
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Nee
-
Centrum
Bericht
door Centrum » 07 jun 2007, 21:17
Er is ook een simpele truc toe te passen. Ga naar het Gebruikersbeheer - Niet toegestane namen en voeg als Geweigerde gebruikersnaam toe: * (dus een sterretje) en klik op "Toevoegen". Vanaf dat moment wordt er geen enkele nieuwe gebruiker meer geaccepteerd; het werkt als het bekende *.* Door de ster (*) weer (even) te verwijderen, kan er weer een nieuwe gebruiker worden geregistreerd.
-
Markiee
-
Contacteer:
Bericht
door Markiee » 08 jun 2007, 07:32
Centrum schreef:Er is ook een simpele truc toe te passen. Ga naar het Gebruikersbeheer - Niet toegestane namen en voeg als Geweigerde gebruikersnaam toe: * (dus een sterretje) en klik op "Toevoegen". Vanaf dat moment wordt er geen enkele nieuwe gebruiker meer geaccepteerd; het werkt als het bekende *.* Door de ster (*) weer (even) te verwijderen, kan er weer een nieuwe gebruiker worden geregistreerd.
Beetje raar als er dan de heletijd komt te staan, deze naam word niet toegestaan

-
Centrum
Bericht
door Centrum » 08 jun 2007, 15:24
Dat is juist, maar buitenlandse spammers zullen dat in het algemeen niet kunnen begrijpen en het houdt hen lekker (nutteloos) bezig!