URL hulp nodig (portal)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Het is ook nog altijd een optie (wat ik persoonlijk mooier vind, kwestie van smaak), om de portal.php te renamen naar index.php en index.php word dan forum.php. Zo sla ik altijd 2 vliegen in één klap, én de juiste pagina word opgeroepen als ik gewoon naar de map surf én het ziet er fraaier uit dan "portal.php"... 

Dat gaat zomaar nietZero Override schreef:Het is ook nog altijd een optie (wat ik persoonlijk mooier vind, kwestie van smaak), om de portal.php te renamen naar index.php en index.php word dan forum.php. Zo sla ik altijd 2 vliegen in één klap, én de juiste pagina word opgeroepen als ik gewoon naar de map surf én het ziet er fraaier uit dan "portal.php"...

Tenzij je dol bent op foutmeldingen....
Ja maar zero, we zijn ietsje verder hier met phpbb een normale gebruiker let niet echt op de extentie. En als het zo belangrijk is ga je url clocken ofzo als je niks wil laten zien.Zero Override schreef:Het is ook nog altijd een optie (wat ik persoonlijk mooier vind, kwestie van smaak), om de portal.php te renamen naar index.php en index.php word dan forum.php. Zo sla ik altijd 2 vliegen in één klap, én de juiste pagina word opgeroepen als ik gewoon naar de map surf én het ziet er fraaier uit dan "portal.php"...
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.
Ik zeg ook helemaal niet dat het "zomaar" gaat. Ik zeg alleen maar dat het een mogelijkheid is, ik heb verder niets gezegd over de manier van handelen. Daarnaast levert het helemaal geen foutmeldingen op als je die dingen renamed. Je komt alleen niet op de juiste pagina's uit...brandsrus schreef:Dat gaat zomaar niet![]()
Tenzij je dol bent op foutmeldingen....
Maar onder tussen heeft hij nog steeds geen oplossing luister
Dit zet je in je mainroot
dan open je
Mainroot/forum/templates/jouwtemplate/overall_header.tpl
LET OP ; DIT IS EEN VOORBEELD VAN EEN ANDERE TEMPLATE , onFocus en Class Zullen anders zijn
LET OP ; 2 MAAKT ALTIJD EEN BACKUP VAN JE BESTAND , ZODAT ALS HET FOUT GAAT , JE JE OUDE BESTAND WEER TERUG KAN ZETTEN
Je noemt dit bestand dus INDEX.HTMLindex.html schreef:Code: Selecteer alles
<html> <head> <title>Redirecting...</title> <meta http-equiv="refresh" content="0;url=forum/portal.php"> </head> <body> </body> </html>
dan open je
Mainroot/forum/templates/jouwtemplate/overall_header.tpl
Nu sluit je dit bestand en slaat hem op , en Vervangt deze met de oudeoverall_header.tpl schreef: nu zoek je {L_FAQ}
Je pakt de code van {L_FAQ} die er zo ongeveer uit moet zienClass en onFocus hoeft er niet in te staan of anders te zijn want ik gebruik nu een andere template als voorbeeldCode: Selecteer alles
<a href="{U_FAQ}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_FAQ}</a>
Nu Kopieer je deze regel en veranderd je {U_FAQ} in {U_PORTAL}
En dan veranderd je {L_FAQ} in HomeNu Kopier je nog een keer deze regel en veranderd je nu {U_FAQ} inCode: Selecteer alles
<a href="{U_PORTAL}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Home</a>
{U_INDEX} en {L_FAQ} in ForumCode: Selecteer alles
<a href="{U_INDEX}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Forum</a>
LET OP ; DIT IS EEN VOORBEELD VAN EEN ANDERE TEMPLATE , onFocus en Class Zullen anders zijn
LET OP ; 2 MAAKT ALTIJD EEN BACKUP VAN JE BESTAND , ZODAT ALS HET FOUT GAAT , JE JE OUDE BESTAND WEER TERUG KAN ZETTEN
cwalk.nl schreef:Maar onder tussen heeft hij nog steeds geen oplossing luister
Je noemt dit bestand dus INDEX.HTMLindex.html schreef:Code: Selecteer alles
<html> <head> <title>Redirecting...</title> <meta http-equiv="refresh" content="0;url=forum/portal.php"> </head> <body> </body> </html>
dan open je
Mainroot/forum/templates/jouwtemplate/overall_header.tplNu sluit je dit bestand en slaat hem op , en Vervangt deze met de oudeoverall_header.tpl schreef: nu zoek je {L_FAQ}
Je pakt de code van {L_FAQ} die er zo ongeveer uit moet zienClass en onFocus hoeft er niet in te staan of anders te zijn want ik gebruik nu een andere template als voorbeeldCode: Selecteer alles
<a href="{U_FAQ}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_FAQ}</a>
Nu Kopieer je deze regel en veranderd je {U_FAQ} in {U_PORTAL}
En dan veranderd je {L_FAQ} in HomeNu Kopier je nog een keer deze regel en veranderd je nu {U_FAQ} inCode: Selecteer alles
<a href="{U_PORTAL}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Home</a>
{U_INDEX} en {L_FAQ} in ForumCode: Selecteer alles
<a href="{U_INDEX}" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Forum</a>
gedaan maar mijn home page http://www.fifa-gamers.nl is nog steeds ftp index

Of haal het gewoon helemaal weg de [U_INDEX] en gebruik portal.php in plaats daarvan makkelijker terug te vinden als je het mij vraagt.cwalk.nl schreef:Overall_header.tpl
zoek dan je banner op
en dan U_INDEX kan je veranderen in U_PORTAL
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.
Daarom is portal.php ook makkelijker voor die persoon jullie maken het tikje ingewikkelder straks mag je hem nog gaan uitleggen hoe je links toevoegt in ezportel etc. Keep it as basic as posible.Zero Override schreef:Bij ezPortal is het U_HOME!cwalk.nl schreef:Overall_header.tpl
zoek dan je banner op
dat mogen jullie ook vertellen jaspecial18 schreef:Daarom is portal.php ook makkelijker voor die persoon jullie maken het tikje ingewikkelder straks mag je hem nog gaan uitleggen hoe je links toevoegt in ezportel etc. Keep it as basic as posible.Zero Override schreef:Bij ezPortal is het U_HOME!cwalk.nl schreef:Overall_header.tpl
zoek dan je banner op

ezportal is de meest bekenste en de grootste en de meeste exstra mods voor en simpelweg de beste kwa ontwikkeling.
oke geen probleem !!
Code: Selecteer alles
<tr>
<td align="center" class="topnav">
•
•
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
•
<a href="videos.php" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Tutorials</a>
<!-- END switch_user_logged_in -->
•
<a href="cwalkradio.php" class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">Cwalk.nl radio </a><br />
•
•
<a href="{U_SEARCH}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_SEARCH}</a>
•
<a href="{U_MEMBERLIST}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_MEMBERLIST}</a>
•
<a href="{U_GROUP_CP}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_USERGROUPS}</a>
•
<a href="{U_PROFILE}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_PROFILE}</a>
•
<a href="{U_PRIVATEMSGS}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>
•
<a href="{U_LOGIN_LOGOUT}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_LOGIN_LOGOUT}</a>
<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
•
<a href="{U_REGISTER}"class="barre_top_menu" onFocus="if(this.blur)this.blur()">{L_REGISTER}</a>
<!-- END switch_user_logged_out --> </td>
</tr>