easymod geinstalleerd, maar country flags error :(

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
tambru
Contacteer:

easymod geinstalleerd, maar country flags error :(

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 12:00

Hallo,

Ik heb Easymod geinstalleerd, door alle opgegeven bestanden handmatig via mijn pc op de goeie plek te zetten.

Ik kreeg via het install programma de bevestiging dat alles goed was en dat easymod geinstalleerd is.

In het adm paneel zie ik links staan Modifications en daaronder ainstall history en settings.

Links boven het logo staan echter deze vage meldingen:

Warning: main(./../language/lang_english/lang_easymod.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /local/web/websites/9868926108/www/web/phpBB2/admin/admin_easymod.php on line 32

Warning: main() [function.include]: Failed opening './../language/lang_english/lang_easymod.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /local/web/websites/9868926108/www/web/phpBB2/admin/admin_easymod.php on line 32

En als ik naar mod ainstall wil gaan krijg ik dit te zien:

Warning: main(../language/lang_english/lang_easymod.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /local/web/websites/9868926108/www/web/phpBB2/admin/admin_easymod.php on line 71

Warning: main() [function.include]: Failed opening '../language/lang_english/lang_easymod.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /local/web/websites/9868926108/www/web/phpBB2/admin/admin_easymod.php on line 71
beta (0.3.0)

en daaronder een lange witte balk en een wit hokje daaronder waar blijkbaar iets ingevuld moet worden of zo....

In ieder geval is er dus toch iets niet goed, wie weet wat en wie kan mij helpen?

groetjes tamara
Laatst gewijzigd door tambru op 12 nov 2006, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 12:57

Oke, ik heb de oplossing al!

de originele bestanden heten lang_easymod_english.php. Deze had ik geuploaded met deze bestandsnaam, echter bleek dat het english eraf moest , dus moest de bestandsnaam wijzigen in lang_easymod.php...

dit heb ik gedaan , en nu werkt het goed in het adm paneel :thumb:

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 13:59

oke, easymod is geinstalleerd, nu wil ik de country flags installeren (die ik er overigens niet bij had zitten).

nu krijg ik deze error te zien bij het installeren:

Critical Error

FIND FAILED: In file [includes/usercp_avatar.php] could not find:

function language_select($default, $select_name = "language", $dirname="language")
{
global $phpEx, $phpbb_root_path;
$dir = opendir($phpbb_root_path . $dirname);
$lang = array();
while ( $file = readdir($dir) )
{
if (preg_match('#^lang_#i', $file) && !is_file(@phpbb_realpath($phpbb_root_path . $dirname . '/' . $file)) && !is_link(@phpbb_realpath($phpbb_root_path . $dirname . '/' . $file)))
{
$filename = trim(str_replace("lang_", "", $file));
$displayname = preg_replace("/^(.*?)_(.*)$/", "\\1 [ \\2 ]", $filename);
$displayname = preg_replace("/\[(.*?)_(.*)\]/", "[ \\1 - \\2 ]", $displayname);
$lang[$displayname] = $filename;
}
}
closedir($dir);
@asort($lang);
@reset($lang);
$lang_select = '<select name="' . $select_name . '">';
while ( list($displayname, $filename) = @each($lang) )
{
$selected = ( strtolower($default) == strtolower($filename) ) ? ' selected="selected"' : '';
$lang_select .= '<option value="' . $filename . '"' . $selected . '>' . ucwords($displayname) . '</option>';
}
$lang_select .= '</select>';
return $lang_select;
}

Wat is er mis? :(

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 15:13

pfffff, ik dacht dat het met de easymod easy moest gaan :lol: :lol:

heb nu de online/offline/hidden geprobeerd, en ook die doet het niet goed, iets met sql of zo , ik snap er niks van.

kan iemand mij helpen , ik weet het niet meer :cry:

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 12 nov 2006, 18:13

Ik kan je wel helpen..

Handmatig die mods installeren, easymod eraf gooien en zelf aan de slag gaan, zo voorkom je fouten! :bier:

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 18:16

ja maar handmatig installeren heb ik totaal geen ervaring mee....

dus ik dacht , kom doe het via easymod, maar zo easy is dat dus niet, of ik doe weer vanalles fout , maar volgens mij zou het allemaal automatisch moeten gaan toch :?

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 12 nov 2006, 18:36

Easymod is zo strict, het gaat vaker fout dan goed

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 nov 2006, 18:45

brandsrus schreef:Easymod is zo strict, het gaat vaker fout dan goed
Easymod is even strict als de mod template is ;). Hij houd zich namelijk precies eraan. Echter, het echte probleem is dat easymod niet slim is. Hij ziet niet dat die code al aangepast is, of dat je een andere template gebruikt. Of dat de mod gewoon fout geschreven is.
Het is dus niet een fout van easymod, maar een fout van de mod die je installeert.

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 18:49

ja maar ik durf niks meer te doen nu, ben bang dat ik met twee half geinstalleerde mods zit die niet werken, en zit met mijn handen in het haar :cry:

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 12 nov 2006, 18:50

Daar hoef je niet druk om te maken, easymod voert pas iets uit wanneer de mod compleet zonder foutmeldingen kan worden geinstalleerd. Daarvoor komt hij niet aan de bestanden.

Maar nogmaals: voor je eigen bestwil, gebruik de easymod niet! 8)

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 19:01

oke, laat ik het dan anders zeggen:

kan/wil iemand mij leren hoe ik handmatig mods installeer?

ik ben niet iemand die al veel ervaring heeft wat dat betreft, maar ik leer snel (heb zelf uitgevogeld hoe ik handmatig de easymod moest installeren)

ik wil zo graag een paar aanpassingen doen op het forum van ons, niet alleen leuke dingen maar ook een stukje beveiliging....

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 12 nov 2006, 19:03

Er zit niet voor niets een zoekfunctie op deze site, zelfs een wiki heeft deze site. Gebruik wat vaker de zoekfunctie, scheelt weer onnodige antwoorden e.d.

http://wiki.phpbb.nl/Modificatie_installeren

tambru
Contacteer:

Bericht door tambru » 12 nov 2006, 19:05

ik gebruik hier altijd eerst de zoekfunctie :wink:

echter zeggen mij die technische benamingen meestal niets, dus heb ik er niks aan (wil het niet voor niets via easymod doen he hahaha)

Gesloten