Phpbb forum aanmaken

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Spito
Contacteer:

Phpbb forum aanmaken

Bericht door Spito » 07 nov 2006, 13:52

Hey,

Bestaat er een mod waarmee je phpbb fora's zelf kan hosten maar aan andere mensen kan geven?
Net als wmcity heeft?
Ik heb nm een klein hosting bedrijfje en wil daar een phpbb functie in doen, maar om nou elke keer het handmatig te instaleren en te modden voor wat reclame erin en zelf alle functies eruit te gaan slopen :)

Alvast heel erg bedankt!

Denskie War
Contacteer:

Bericht door Denskie War » 07 nov 2006, 17:54

doe sit gewoon eenmalig en zorg dat je altijd een kopie hebt.
Afbeelding

Stef

Re: Phpbb forum aanmaken

Bericht door Stef » 07 nov 2006, 18:50

@Denskie War; probeer het iets duidelijker te vertellen. :-)
Spito schreef:Hey,

Bestaat er een mod waarmee je phpbb fora's zelf kan hosten maar aan andere mensen kan geven?
Net als wmcity heeft?
Ik heb nm een klein hosting bedrijfje en wil daar een phpbb functie in doen, maar om nou elke keer het handmatig te instaleren en te modden voor wat reclame erin en zelf alle functies eruit te gaan slopen :)

Alvast heel erg bedankt!
Ehm, je kunt iets nemen als http://www.multiforum.nl maar als je een hosting bedrijfje hebt dan zou dat misschien ook wel mogelijk via het Control Panel mogelijk gemaakt kunnen worden.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 nov 2006, 18:53

http://www.sebflipper.com/?page=scripts_mfp_phpbb is een betaald script ervoor, er zijn wel gratis varianten, maar zover ik weet niet zo goed als deze.

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 07 nov 2006, 19:19

Ik wil graag zelf de touwtjes in handen hebben, dus multi forum werkt niet echt voor mij.
Mijn eige hosting bedrijfjes is nog in de test fase, verwacht er dus niet zo heel veel van nog.
En kan iemand miss een link geven van de gratis variant(http://www.sebflipper.com/?page=scripts_mfp_phpbb)
Alles wat ik nu kan krijgen is mooi meegenomen, en als het wat professioneleren wordt kan ik altijd nog 30 dollar uitgeven :)

//edit, ik zie er wel één staan om 30 fora's te hosten op die site (http://www.sebflipper.com/?page=downloads) maar dat is voor invision, en dat is niet helemaal mijn bedoeling :P

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 08 nov 2006, 15:16

Oja, er hoeven niet zoveel mensen gebruik van kunnen maken (max 30 is nu goed)
Als je maar zelf een forum kan aanmaken en die dan binnen een paar min online is.

Ook zou het wel handig zijn dat niet alle instellingen in het cp staan, maar wat minder uitgebreid.

Alvast heel erg bedankt.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 08 nov 2006, 15:34

Is het de bedoeling om echt een grote provider te zijn, of wil je graag genereus zijn t/o/v sommige klanten, want dan zou ik ze gewoon ieders apart doen.
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 08 nov 2006, 15:41

Ik wil graag dat mensen zelf een forum kunnen aanmaken.
Dus gewoon dingen invullen als forum naam admin pass ed. zodat het forum binnen enkele minuten online is.
Verder wil ik ook dat niet alle dingen in hun cp staan vermeld, het blijft tenslotte gratis.
Het doel is dus om zelf binnen 1 min een forum te hebben, en het niet afhankelijk te laten zijn van mij.

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 10 nov 2006, 13:14

*Niemand?*

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 10 nov 2006, 13:48

Ben hier wat passief naar opzoek; Maar ik denk dat het "makkelijkste" is telkens wanneer een gebruiker een eigen forum wenst een nieuwe database te laten aanmaken, maar ik weet niet hoe je dat via scripts doet, maar het moet mogelijk zijn aangezien phpmyadmin het kan. Daarna laat je gewoon alle tabellen aanmaken. Totzover het makkelijke deel.

Daarna kun je mogelijks met .htaccess verder spelen of je kunt iedereen echt een map geven...

In htaccess kun je dan met de config gaan spelen...

Ik ben nooit tot uitvoeren gekomen maar denk dat er heel wat praktische problemen gaan komen, ik heb de hoop al een tijdje opgegeven, de concurenten zijn behoorlijk talrijk en groot dus vrees ik het ergste...

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 10 nov 2006, 15:25

Ik heb goede ervaringen met sebastian's script, ik zou dat gebruiken ;)
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 11 nov 2006, 13:29

Deze : http://www.sebflipper.com/?page=downloads?

Die kost geld, en dat wil ik er graag later pas in investeren, eerst even alles gratis houden :D

Gesloten