Ey,
Ik ben bezig met een site omtezetten naar phpbb forum. Op die site kan je ook inloggen, nu is het de bedoeling dat dit gaat werken via phpbb. Zodat de leden maar 1x hoeven te registreren.
Nu vroeg ik me af waar de sessie's worden bepaald en dan vooral waar en welke waarde's er worden gegeven aan een persoon. Beetje lastig uitteleggen maar ik wil het volgende weten maar ik wil eigenlijk dus weten waar bijvoorbeeld wordt gezegd als je ingelogd ben krijg je bijv. waarde 0 en als je bent uitgelogd waarde 1.
Hiermee wil ik dan een inlog systeem maken en zorgen dat mensen kunnen reageren op nieuws als ze zijn ingelogd.
Ik hoop dat jullie het snappen, zou me god niet weten hoe ik het anders moet uitleggen.
Robert
Waar worden de sessie's opgebouwd?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik denk dat jullie me vraag niet helemaal snappen. Ik zou graag willen weten hoe ik bijvoorbeeld een lid kan laten inloggen op mijn frontpage. Ik wil dan ook dat ze het inlog gebeuren niet te zien krijgen als ze al zijn ingelogd.
Ook wil ik een systeem maken dat als ze zijn ingelogd dat ze kunnen reageren. Ik weet allemaal hoe je dit kan maken, ik ben alleen een complete noob als het gaat om phpbb. Vandaar dat ik dit wil weten. Ik wil dus phpbb intergreren in mijn website.
Ook wil ik een systeem maken dat als ze zijn ingelogd dat ze kunnen reageren. Ik weet allemaal hoe je dit kan maken, ik ben alleen een complete noob als het gaat om phpbb. Vandaar dat ik dit wil weten. Ik wil dus phpbb intergreren in mijn website.
Phpbb heeft een eigen sessie systeem. Bovein iedere phpbb pagina worden 2 functies aangeroepen. Deze creeren de sessie. In login.php wordt, wanneer een user inlogt, deze sessie aangepast. Alle functies ed mbt sessies staan in includes/sessions.php, kijk daar eens naar, en wat er op iedere pagina aangeroepen wordt.
Ok bedankt, ga ik daar eens in rond neuzenpaul schreef:Phpbb heeft een eigen sessie systeem. Bovein iedere phpbb pagina worden 2 functies aangeroepen. Deze creeren de sessie. In login.php wordt, wanneer een user inlogt, deze sessie aangepast. Alle functies ed mbt sessies staan in includes/sessions.php, kijk daar eens naar, en wat er op iedere pagina aangeroepen wordt.