een topic onder je profiel weergeven.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Danko
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 dec 2003, 19:56
Locatie: Best
Contacteer:

een topic onder je profiel weergeven.

Bericht door Danko » 22 sep 2006, 06:40

Hallo,

ik heb een stel-je-voor categorie op mijn forum. hierin kunnen users maximaal 1 topic starten waar ze zichzelf kunnen voorstellen. Nu leek het mij leuk als dit topic onder het profiel van de betreffende gebruiker weergegeven kan worden.

ik neem aan dat ik een include moet toevoegen in usercp_profile.php?

maar hoe en waar doe ik dat precies?

zie ook users -> mod-rechten in persoonlijk topic

Danko
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 dec 2003, 19:56
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Danko » 23 sep 2006, 07:00

niemand die mij op weg kan/wil helpen?

TWEagle
Berichten: 782
Lid geworden op: 18 nov 2005, 19:45
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 24 sep 2006, 12:46

is dit hun eerste post dan?

Danko
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 dec 2003, 19:56
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Danko » 27 sep 2006, 06:47

The_White_Eagle schreef:is dit hun eerste post dan?
het is hun eerste post in het StelJeVoor-forum.

Code: Selecteer alles

$StelJeVoorForumId = 15; // in mijn geval is dit 15
$ProfileUserId = $profiledata['user_id']

[b]SQL:[/b]
select topic_id from phpbb_posts where forum_id = $StelJeVoorForumId and poster_id = $ProfileUserId order by post_time limit 1
Op deze manier wordt de openings-post van de user (waar het profiel wat je aan het bekijken bent dus van is) in het StelJeVoor-forum uitgelezen. We hebben nu dus een topic_id van het hele topic.

Via viewtopic.php?t=$topic_id kan je dat topic zien. Nu wil ik dus dat dat topic (alleen de berichten, dus zonder header, footer enz.) onder het profiel wordt weergegeven.

Uiteindelijk is de bedoeling dat users een extra veld krijgen in hun profiel die ze kunnen aanpassen. Dit veld is dan hun openingspost van het StelJeVoor-forum. Deze verschijnt dan onder zijn profiel. Andere gebruikers kunnen daar dan weer op reageren. (persoonlijk gastenboek zeg maar).

De mod die ik trouwens heb gebruikt om ervoor te zorgen dat users maar maximaal 1 topic kunnen openen in het StelJeVoor-forum is Journal Forum Mod. Deze heb ik dusdanig aangepast dat andere gebruikers wel kunnen reageren op andere topics in dat forum.

edit: zojuist heb ik deze mod geprobeerd. In feite is dit wat ik bedoel, alleen moeten de berichten in het 'gastenboek' dan niet in een apparte tabel worden opgeslagen, maar gewoon in de topic tabel (alsof het een normaal topic is).

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20301
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 sep 2006, 16:00

Zowiezo kan je het beter uit de topics table halen, is meer precieser ;)

Verder, mijn profile guestbook slaat op in andere table, maar als je wat slim bent met php, kan je zo dat aanpassen dat ie het uit de posts/posts_text table haalt.

Gesloten