Veiligheid
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Racekonijn
- Contacteer:
Veiligheid
Voor een betere beveiliging tegen spam en bots zoek ik enkele MOD voor mn forum, want momenteel heb ik nogal veel last van bots die zich steeds een gebruiker aanmaken op mn forum, graag zou ik dat dus tegengaan.
ik zoek een MOD voor:
- het aanmelden, dat er een CAPTCHA gevraagd is (zoals bij dit forum hier)
- een email beveiling, als je op de gebruikerslijst klikt en je gaat over de mail adressen dat je deze niet direct te zien krijgt (zoals op dit forum hier)
(dat zijn 2 belangrijkste)
en dan verder nog een MOD voor het toevoegen van de echte naam bij een gebruiker, zodat deze dan ook te zien is in de gebruikerslijst.
mijn forum is te vinden op http://www.bceikenlo.be/forum
versie 2.0.21
alvast bedankt
ik zoek een MOD voor:
- het aanmelden, dat er een CAPTCHA gevraagd is (zoals bij dit forum hier)
- een email beveiling, als je op de gebruikerslijst klikt en je gaat over de mail adressen dat je deze niet direct te zien krijgt (zoals op dit forum hier)
(dat zijn 2 belangrijkste)
en dan verder nog een MOD voor het toevoegen van de echte naam bij een gebruiker, zodat deze dan ook te zien is in de gebruikerslijst.
versie 2.0.21
alvast bedankt
- Racekonijn
- Contacteer:
- Racekonijn
- Contacteer:
- Racekonijn
- Contacteer:
Re: Veiligheid
de andere 2 waren instellingen en zijn gelukt zonder problemen.Racekonijn schreef:
versie 2.0.21
alvast bedankt
echter voor deze heb ik eens rondgezien en onderstaande MOD lijkt me wel iets
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=286259
echter staat er bij voor versie 2.0.15 en ik zit ondertussen met de laatste versie 2.0.21, zou dat een probleem geven?
of is dit toch niet aan te raden voor de veiligheid in stand te houden, of heeft dat geen gevolg?
heeft iemand deze mod werkende, zodat ik eens kan zien?
merci
-
Ligt eraan... als je dit via EasyMod wilt doen, zal je wel een aantal foutmeldingen krijgen, maar dit is gewoon goed te doen...
Ik weet ook niet of je goed bent met html/php, maar moet lukken, en 2.0.15 is nog aardig recent, dus zou moeten werken.
Voor veiligheid, hackgevaar ofzo heeft deze mod geen invloed hoor... hoewel het wel zo is dat elke mod phpBB forum wat instabieler maakt...
Imo gewoon installeren!
Ik weet ook niet of je goed bent met html/php, maar moet lukken, en 2.0.15 is nog aardig recent, dus zou moeten werken.
Voor veiligheid, hackgevaar ofzo heeft deze mod geen invloed hoor... hoewel het wel zo is dat elke mod phpBB forum wat instabieler maakt...
Imo gewoon installeren!
- Racekonijn
- Contacteer:
merciownageworld schreef:Ligt eraan... als je dit via EasyMod wilt doen, zal je wel een aantal foutmeldingen krijgen, maar dit is gewoon goed te doen...
Imo gewoon installeren!
als ik het doe, doe ik het manueel ...
php en html ligt me wel, de site http://www.bceikenlo.be heb ik volledig vanaf nul zelf geschreven in php.
wel vervelend bij deze is dat je ook andere styles moet aanpassen ...
ik gebruik het forum sinds 2.0.15, dan heb ik een style genomen, ondertussen heb ik het forum geupgrade naar 2.0.21 maar de configuratie files (admin panel) worden daardoor niet geupdate, en sommige nieuwe instellingen zie je niet, is wel vervelend ... is daar iets aan te doen?
zelf die style aanpassen?
- Racekonijn
- Contacteer:
- Racekonijn
- Contacteer:
ok, kleer ier veel bijpaul schreef:Nee, die je aanpast bij een update volgens de code changes moet je ook aanapssen voor andere stylen.

dus volgens onderstaand de templates aanpassen van de styles, juist?
http://www.phpbb.com/styles/forum/viewt ... ?p=2019520
ik zit mee style versie 2.0.15, moet ik dan vanaf dan tot de laatste de changes uitvoeren? (wellicht wel?)
Dat noem ik nu regelrechtige onzin. De meeste mods hebben geen enkele invloed op de stabiliteit of snelheid van een forum, zolang je al kan zeggen of stabiliteit bij phpBB meetbaar is. In tegenstelling tot software wat je op bijvoorbeeld Windows gebruikt, klapt phpBB er niet zomaar uit.ownageworld schreef:hoewel het wel zo is dat elke mod phpBB forum wat instabieler maakt...
... Maar ik modereer (nog) niet.
- Racekonijn
- Contacteer:
daar staat alles om de style subsilver aan te passen, terwijl die toch al geupdate word als je een versie update doet (files overschrijven)paul schreef:http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=369968
maar bij mijn style vind ik die regels niet terug ...
- Racekonijn
- Contacteer:
-
Standaard is het stabielst, en bij het wijzigen van oorspronkelijke mods, is de kans groter dat het instabieler wordt, omdat bepaalde mods elkaar tegen kunnen werken, mods niet goed geschreven kunnen zijn, mods kunnen zorgen voor "open" plekken in de codering, waarbij het forum makkelijker te hacken is. Ik heb heel vaak gelezen (dit is maar 1 voorbeeld) dat alle users opeens admin waren, of sommige users via profiel/usergroups hun rank (ook admin) konden instellen etc... Natuurlijk zijn er heel veel veilige mods, maar ook genoeg onveilige, en vooral combinaties van mods kunnen gevaarlijk zijn...Bee schreef:Dat noem ik nu regelrechtige onzin. De meeste mods hebben geen enkele invloed op de stabiliteit of snelheid van een forum, zolang je al kan zeggen of stabiliteit bij phpBB meetbaar is. In tegenstelling tot software wat je op bijvoorbeeld Windows gebruikt, klapt phpBB er niet zomaar uit.ownageworld schreef:hoewel het wel zo is dat elke mod phpBB forum wat instabieler maakt...
Je hebt gelijk dat het niet te meten is, maar je kunt het merken dat sommige functies het opeens niet meer doen of niet goed werken, en vaak komt dit door mods, en dit maakt het systeem dus imo onstabiel...
Maar dat is mijn mening hehe, pin me er niet op vast, sorry voor *offtopic* hehe