Beginpagina aanpassen (maar geen EZ portal)

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
r o l p h
Contacteer:

Beginpagina aanpassen (maar geen EZ portal)

Bericht door r o l p h » 15 jun 2006, 13:15

Op mijn forum wil ik graag als je de domeinnaam intypt een beginpagina met daarin een welkom bericht. Dat hoeft verder ook niet gewijzigd te worden (met regelmaat althans). Het is alleen informatie over de website (dat het geen officiele website is blabla, dat er een disclaimer is blabla en een link naar wat algemene uitleg over voorstellen, foto's plaatsen.. dat soort dingen.

Onderaan die tekst wil ik dan een link naar het forum zelf. Als je daar op klikt moet je daarna dus niet weer terugkomen op die beginpagina als je op de forum index klikt..

Ik ben nadrukkelijk NIET op zoek naar de EZ portal oid. Dat is te uitgebreidt. Wat ik wil kan ook makkelijk als html pagina gebouwd worden. Probleem zit in de URL verwijzingen denk ik.

Even voor de duidelijkheid dan nog.. Mijn forum staat in de root en dus niet in een folder als phpBB.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.. En alvast bedankt voor de hulp :thumb:

ownageworld

Bericht door ownageworld » 15 jun 2006, 13:21

maak een simpele HTML file (dus index.htm of index.html, je kan ze allebei maken en kijken of het werkt)...
Hierin zet je gewoon wat tekst en een simpel <a href> commando die verwijst naar je website (http://www.website.nl/index.php) en done...

Wat je ook kan doen, is in je phpMyAdmin instellen dat als men "www.website.nl" intypt, men automatisch naar een pagina naar keuze verwezen wordt (bij mij heet het "Site Redirection")
Je maakt een file, bijv welkom.html, en laat de site daarheen verwijzen... hierin maak je weer a href-je...

naar de 2e manier gaat mijn voorkeur uit! ziet er beter uit, beter editable, simpeler etc...

Succes!

r o l p h
Contacteer:

Bericht door r o l p h » 15 jun 2006, 14:04

Thanx!

Gesloten