Even een paar vraagjes...

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
alldatasource.com

Even een paar vraagjes...

Bericht door alldatasource.com » 09 mar 2006, 00:39

Laatst gewijzigd door alldatasource.com op 20 mar 2006, 03:14, 2 keer totaal gewijzigd.

XGE_Lithium
Contacteer:

Re: Even een paar vraagjes...

Bericht door XGE_Lithium » 09 mar 2006, 17:07

alldatasource.com schreef:- Hoe kan het als je iemand moderator maakt, dat je 'm eerst moderator moet maken op een hidden forum speciaal voor moderators voordat de moderator deze kan zien?
Bij het Administratie Paneel -> Forums -> Permissies, kun je instellen dat de Admin eerst toegang moet geven tot een bepaald forum.
alldatesource.com schreef:Hoe kan ik er voor zorgen dat iedereen die zich aanmeld, standaard een bepaalde avatar krijgt toegewezen?
Via de Default Avatar MOD
alldatasource.com schreef:- Hoe zorg ik ervoor dat de "Who is online?" sneller refresht (zoals op dit forum)?
Via de Auto Refresh: Who is Online -MOD

Helaas kon ik je andere vragen niet beantwoorden nu.
En ik ben benieuwd naar de vragen die je een andere keer nog wilde stellen :)

alldatasource.com

Bericht door alldatasource.com » 09 mar 2006, 20:06

Laatst gewijzigd door alldatasource.com op 20 mar 2006, 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 09 mar 2006, 20:38

alldatasource.com schreef:
XGE_Lithium schreef:
Bij het Administratie Paneel -> Forums -> Permissies, kun je instellen dat de Admin eerst toegang moet geven tot een bepaald forum.
Ik heb dus een speciaal verborgen forum aangemaakt voor moderators, maar als je dus iemand de rank moderator maakt en diegene indeeld op bepaalde fora, dan moet je 'm ook nog 'ns moderator maken op dat verborgen forum anders ziet diegene het niet ook als staan de betreffende topics op view/read moderator only. Doe ik nou iets fout of is dit een bug?
Dan moet je bij 'Group Permissions', moet je die Moderator-Usergroup, die moet je ook toegang geven tot het desbetreffende forum. Dan gebeurt dat automatisch.

alldatasource.com

Bericht door alldatasource.com » 09 mar 2006, 22:19

Laatst gewijzigd door alldatasource.com op 20 mar 2006, 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 09 mar 2006, 22:39

alldatasource.com schreef:Maar als ik het goed begrijp, werkt het niet als je geen gebruik wilt maken van groepen?
Neen, dan moet je ze allemaal 1 voor 1 doen..
Tenzij je de permissies van de forums (via 'Advanced Settings' van Forum Permissions), alles veranderd in MOD [hidden] of dergelijken.
Indien iemand dan Moderator wordt, zal hij/zij automatisch daar toegelaten worden. Of bedoel je dat niet?

alldatasource.com

Bericht door alldatasource.com » 09 mar 2006, 22:42

Laatst gewijzigd door alldatasource.com op 20 mar 2006, 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 10 mar 2006, 19:36

nee

dat hoeft niet

maak een groep aan die moderators heeft via uw adminpanel => groepsbeheer =>management

en maak dan dat verborgen forum prive hidden

en geef die moderator groep via permissies (adminpanel =>groepsbeheer =>permissies ) daar rechten van toegang in dat forum

en het is opgelost

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 11 mar 2006, 10:50

alldatasource.com schreef:Ik bedoel gewoon als je iemand moderator maakt, diegene pas het verborgen forum ziet als je 'm daar indeelt als moderator (Permissions --> Is Moderator) en dat staat een beetje stom een moderator op een forum voor moderators, maar jah...
Dat is standaard. Zoals The_White_Eagle en ik al zeiden, met Forum Permissions, en met Usergroup Permissions, kun je ze zo op elkaar afstellen, dat Moderators eerst toegelaten moeten worden. Over het algemeen, als je een forum 'Private' of 'Private [hidden]' maakt, zal ook een Moderator eerst toegang moeten krijgen. Je kunt bijvoorbeeld ook instellen bij een bepaalde usergroup, dat als je toegang krijgt, je ook automatisch bent. Dan krijg je hetzelfde effect.

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 11 mar 2006, 13:03

XGE_Lithium schreef:
alldatasource.com schreef:Ik bedoel gewoon als je iemand moderator maakt, diegene pas het verborgen forum ziet als je 'm daar indeelt als moderator (Permissions --> Is Moderator) en dat staat een beetje stom een moderator op een forum voor moderators, maar jah...
Dat is standaard. Zoals The_White_Eagle en ik al zeiden, met Forum Permissions, en met Usergroup Permissions, kun je ze zo op elkaar afstellen, dat Moderators eerst toegelaten moeten worden. Over het algemeen, als je een forum 'Private' of 'Private [hidden]' maakt, zal ook een Moderator eerst toegang moeten krijgen. Je kunt bijvoorbeeld ook instellen bij een bepaalde usergroup, dat als je toegang krijgt, je ook automatisch bent. Dan krijg je hetzelfde effect.
en private hidden kun je ook users toegang geven zonder dat ze mod ervan zijn

dan kun je bv een global mod daar wel mod van laten zijn

alldatasource.com

Bericht door alldatasource.com » 13 mar 2006, 02:30

Laatst gewijzigd door alldatasource.com op 20 mar 2006, 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 13 mar 2006, 03:42

alldatasource.com schreef:- Hoe zorg ik ervoor dat de "Who is online?" sneller refresht (zoals op dit forum)?
ik gebruik deze er voor Improve Who Is Online
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice.

Gesloten