alle IP's loggen bij elk bezoek
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

alle IP's loggen bij elk bezoek
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een scriptje om op mijn phpbb forum te zetten.
Op het forum is namelijk een onderdeel aanwezig dat onzichtbaar moet zijn voor gewone leden, en enkel zichtbaar mag zijn voor 1 groep.
In dat onzichtbaar deel gaan namelijk besprekingen door tussen onze docenten en de leerlingenraad. Dit mag dus niet door iedereen meegelezen worden.
Omdat het in het verleden al is gebeurd, dat een gewone leerling toch de toegangscodes (ver-)krijgt van iemand, konden wij niet achterhalen met welke gebruikersnaam deze leerling heeft ingelogd.
Momenteel voorziet phpbb enkel het ip-loggen in een lijstje, wanneer de gebruiker een nieuw bericht heeft geplaatst.
--> de vraag; kan er bij elke gebruiker een volledig lijstje komen, met alle ip's waarmee hij ooit al het forum heeft bezocht.
Ik ben op zoek naar een scriptje om op mijn phpbb forum te zetten.
Op het forum is namelijk een onderdeel aanwezig dat onzichtbaar moet zijn voor gewone leden, en enkel zichtbaar mag zijn voor 1 groep.
In dat onzichtbaar deel gaan namelijk besprekingen door tussen onze docenten en de leerlingenraad. Dit mag dus niet door iedereen meegelezen worden.
Omdat het in het verleden al is gebeurd, dat een gewone leerling toch de toegangscodes (ver-)krijgt van iemand, konden wij niet achterhalen met welke gebruikersnaam deze leerling heeft ingelogd.
Momenteel voorziet phpbb enkel het ip-loggen in een lijstje, wanneer de gebruiker een nieuw bericht heeft geplaatst.
--> de vraag; kan er bij elke gebruiker een volledig lijstje komen, met alle ip's waarmee hij ooit al het forum heeft bezocht.
Hallo,
ik heb nu deze mod gekozen:
http://www.phpbbhacks.com/download/449
Er moeten maar 2 wijzigingen aangebracht worden, en 1 sql commando.
Maar in mijn admin-paneel, bij dan het nieuwe onderdeel ip-logger
blijft het een lege pagina ... ?
( verplaatsen naar MOD support nu
)
ik heb nu deze mod gekozen:
http://www.phpbbhacks.com/download/449
Er moeten maar 2 wijzigingen aangebracht worden, en 1 sql commando.
Maar in mijn admin-paneel, bij dan het nieuwe onderdeel ip-logger
blijft het een lege pagina ... ?
( verplaatsen naar MOD support nu

Inderdaad, volgens mij is er ergens iets niet goed met deze Mod, heb hem ook geprobeert, en ja hoor, lege pagina....
Die andere, (Niet DB gebaseerd) werkt wel.
Die andere, (Niet DB gebaseerd) werkt wel.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
hallo,
Ik vond nog een pagina op phpbbhacks over deze kwestie
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewtopic.php?t=45025
De file-based versie lijkt me niet zo intressant omdat je dan toch niet kan sorteren?
Misschien zijn hier mensen die de mod kunnen doorlichten?
Een intressant detail:
Als ik dan ga kijken naar de nieuw aangemaakt tabel (phpbb_ip)
Dan zie ik inderdaad rijen-logs staan in de cellen ID, date, Username
Maar alles leeg bij IP, HOST, REFFERRER, FORUM, BROWSER
Hier is het deeltje code waar allicht iets in verkeerd zit?
Ik vond nog een pagina op phpbbhacks over deze kwestie
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewtopic.php?t=45025
De file-based versie lijkt me niet zo intressant omdat je dan toch niet kan sorteren?
Misschien zijn hier mensen die de mod kunnen doorlichten?
Een intressant detail:
Als ik dan ga kijken naar de nieuw aangemaakt tabel (phpbb_ip)
Dan zie ik inderdaad rijen-logs staan in de cellen ID, date, Username
Maar alles leeg bij IP, HOST, REFFERRER, FORUM, BROWSER
Hier is het deeltje code waar allicht iets in verkeerd zit?
Code: Selecteer alles
//
// Enhanced IP Logger 5.0
//
// Config
$x = @date("D-M-y - H:i:s");
$host = @gethostbyaddr("$REMOTE_ADDR");
// SQL Query
$sql = "INSERT INTO " . IP_TABLE . " (host, ip, date, username, referrer, forum,browser)
VALUES ('$host','$REMOTE_ADDR','$x','$userdata[username]','$HTTP_REFERER','$PHP_SELF','$HTTP_USER_AGENT')";
// Query Database
if( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query categories list', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
// End Logger
-
- Contacteer:
ik heb deze mod ook geinstalleerd en ik ook krijg niks te zien.
maar nu ik er over nadenk lijkt het me logisch omdat je toch helemaal geen tpl files hoeft te bewerken of toevoegen dus hij kan het toch niet laten zien of is dit totaal verkeerd gedacht van mij ?
(ik ben een totale leek op php en sql gebied dus ik geef m'n bek ook maar een duw
)
maar nu ik er over nadenk lijkt het me logisch omdat je toch helemaal geen tpl files hoeft te bewerken of toevoegen dus hij kan het toch niet laten zien of is dit totaal verkeerd gedacht van mij ?
(ik ben een totale leek op php en sql gebied dus ik geef m'n bek ook maar een duw

Als je forum niet door duizenden bezoekers op een dag bezocht wordt is dit misschien een simpele oplossing: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=8
-
- Contacteer:
Deze heb ik nu geinstalleerd, en alles ziet er goed uit, alleen logt ie niet :SLontronics schreef:Als je forum niet door duizenden bezoekers op een dag bezocht wordt is dit misschien een simpele oplossing: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=8
Dit krijg ik te zien als ik op logging bekijken klik in mijn acp
Bekijken logging
Grootte van logbestand: 48 bytes
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in "websiteadres"/admin/admin_logger.php on line 334
Een keer de logging verwijderen vanuit het menu, dan zou alles goed moeten zijn 
OVerigens, wel belangrijk dat EN de directory waar de logfile in staat EN de file zelf schrijfrechten heeft....
Zie hierover ook http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=49
Andere fout, maar kan me voorstellen dat de oorzaak bij hetzelfde ligt.
Succes :thumb:

OVerigens, wel belangrijk dat EN de directory waar de logfile in staat EN de file zelf schrijfrechten heeft....
Zie hierover ook http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=49
Andere fout, maar kan me voorstellen dat de oorzaak bij hetzelfde ligt.
Succes :thumb:
-
- Contacteer:
Ik heb de code wat aangepast; nu werkt het prima.
//
// Enhanced IP Logger 5.0
//
// Config
$x = @date("d-m-y - H:i:s");
$host = $_SERVER["REMOTE_HOST"];
$ip2 = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$referrer = $_SERVER['REMOTE_REFERRER'];
$forum = $_SERVER['SCRIPT_NAME'];
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
// SQL Query
$sql = "INSERT INTO " . IP_TABLE . " (host, ip, date, username, referrer, forum,browser)
VALUES ('$host','$ip2','$x','$userdata[username]','$referrer','$forum','$browser')";
// Query Database
if( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not query categories list', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
// End Logger
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
hoi Lontronics jan,
het gaat niet om jouw logger, die werkt wel. maar ondanks dat ik niet zoveel members op mijn forum heb, vind ik dat het bestand wel erg snel groeit.
het ging mij in eerste instantie al op enhanched ip logger (db based) dat de pagina leeg bleef.
Ik gebruik nu ondertussen die van lontronics, die werkt wel, maar ik wilde juist die db based gebruiken. De verandering van snars helpte bij mij niets helaas.
het gaat niet om jouw logger, die werkt wel. maar ondanks dat ik niet zoveel members op mijn forum heb, vind ik dat het bestand wel erg snel groeit.
het ging mij in eerste instantie al op enhanched ip logger (db based) dat de pagina leeg bleef.
Ik gebruik nu ondertussen die van lontronics, die werkt wel, maar ik wilde juist die db based gebruiken. De verandering van snars helpte bij mij niets helaas.
Ok Pieter,
Blij te horen dat de mijne in ieder geval werkt.
Idd groeit het bestand redelijk snel, echter bij 1000 loggings nog steeds maar ongeveer 40kB wat dus wel meevalt.
Zowieso zou ik adviseren alleen de topic bezoeken en dus niet de forum bezoeken te loggen. Dit scheelt behoorlijk
.
In de toekomst wil ik er nog een keer een soort historie inbouwen waarbij je het logbestand dus kunt opdelen in blokken, evt. zelfs gezipt.
Succes met het vinden van een goede logger gebaseerd op mysql
Jan
Blij te horen dat de mijne in ieder geval werkt.
Idd groeit het bestand redelijk snel, echter bij 1000 loggings nog steeds maar ongeveer 40kB wat dus wel meevalt.
Zowieso zou ik adviseren alleen de topic bezoeken en dus niet de forum bezoeken te loggen. Dit scheelt behoorlijk

In de toekomst wil ik er nog een keer een soort historie inbouwen waarbij je het logbestand dus kunt opdelen in blokken, evt. zelfs gezipt.
Succes met het vinden van een goede logger gebaseerd op mysql

Jan