Badwordlist - NL addon?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
XGE_Lithium
Contacteer:

Badwordlist - NL addon?

Bericht door XGE_Lithium » 05 mar 2006, 00:19

Hoi allemaal,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten, heeft phpBB2mods.com een 'Badwordlist' uitgebracht. Dit is een lijst, met daarop een soort kant-en-klaar lijstje met scheldwoorden, die je kunt censoreren via de Word Censor functie van je phpBB forum.

In deze lijst, staan maar een aantal Nederlandse woorden, en dat zijn ook de bekendsten. (Denk maar aan een aantal ziektes en geslachtsdelen..)
Mijn idee was om hier ook een Nederlandse versie voor te maken. Dat wil zeggen, wat meer Nederlandse woorden toe voegen. Zodra hij af is -zodra er geen nieuwe meldingen komen van nieuwe woorden-, kunnen we hem zowiezo ook aan phpBB2mods.com geven, zodat ze die zelf aan kunnen passen, maar ook de Nederlandse gebruikers (phpBB.nl) heeft er dan wat meer aan.

Dit hebben we tot nu toe:

:arrow: http://www.roydings.nl/word_censor.txt

Dat is inclusief de al bestaande lijst van phpBB2MODs.com.
Je kunt je woorden erbij zetten, door een PM naar mij te sturen, of om in dit topic te antwoorden, maar dan loop je wel het risico dat het woord al gecensoreerd is, en dus niet zichtbaar is (of werkt dat ook zo in PM's?)
In elk geval, laat me weten wat je van het idee vind, en voeg er zelf ook zoveel mogelijk aan toe :)

Meer informatie over de originele lijst vind je hier.

Roy Dings

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 mar 2006, 10:32

Er staan een aantal woorden in, die volgens mij echt niet altijd een scheldwoord zijn :)

Bee

Bericht door Bee » 05 mar 2006, 10:46

De maker van de originele lijst is zwaar christelijk, dus dan kan je dergelijke censuur verwachten, wat dacht je van t e r i n g en l i j e r
... Maar ik modereer (nog) niet.

Stef

Bericht door Stef » 05 mar 2006, 11:39

Negerzoen == *beep*
INSERT INTO phpbb_words (word_id, word, replacement) VALUES (184, 'neger*', '*beep*');

Bee

Bericht door Bee » 05 mar 2006, 11:52

Dat was dan ook in het nieuws laatst, dat het een discriminerende naam zou zijn. Jodenkoeken zou ook niet meer mogen...
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 mar 2006, 12:00

Dan kan je zo veel dingen verbieden, als je daar aan gaat beginnen...

Stef

Bericht door Stef » 05 mar 2006, 12:00

Ik vind het iet wat overdreven, je moet het forum naar je eigen normen waarde kunnen indelen, je kunt dus die gewoon er uit laten als admin.

harr3
Contacteer:

Bericht door harr3 » 05 mar 2006, 13:38

maar bv. shit is niet echt een scheldwoord, het is amerikaans, en zwaar christelijk. Daar mag je nog niet eens shit op de tv zeggen in amerika, maar in amerika mag je wel eer Wanker! zeggen.. (heb ik gezien toen een ausie dat zei op de tv bij NEXT)

Gesloten